Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Tips of ideeën voor dit Forum?
Tevens Forum gerelateerde berichten.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door Hans »

wouter schreef:Deel je nog steeds deze mening?
Het lijkt me, dat we nu in een soort tussenfase zitten, ook vanwege de hoeveelheid werk die het omgooien met zich meebrengt. De huidige stand van zaken zou ik anders onduidelijk vinden. Ik stel voor om (uiteindelijk, kost tijd) consequent bij "Merken en soorten" de nieuwe indeling te hanteren en alles wat daar niet past te verhuizen naar "Vragen en algemene cognac onderwerpen". Lijkt me het meest overzichtelijk.

Enige nadeel van deze alfabetische indeling lijkt me, dat naarmate het aantal merken groeit, het wat onduidelijker wordt waar de nieuwste posts geplaatst zijn. Maar ja, zo heb ieder nadeel z'n voordeel, of andersom, om maar eens een groot filosoof te citeren....
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door Ton »

Is het een idee om twee sorteermogelijkheden toe te voegen: sorteren op laatste wijziging en sorteren op naam van onderwerp?
Dat zou het nadeel dat Hans noemt weg kunnen nemen.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door wouter »

Ton schreef:Is het een idee om twee sorteermogelijkheden toe te voegen: sorteren op laatste wijziging en sorteren op naam van onderwerp?
Dat zou het nadeel dat Hans noemt weg kunnen nemen.
Als dat zou kunnen... ;) helaas is dit niet mogelijk zover ik de Forum-software doorheb... :(
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door Ton »

wouter schreef:
Ton schreef:Is het een idee om twee sorteermogelijkheden toe te voegen: sorteren op laatste wijziging en sorteren op naam van onderwerp?
Dat zou het nadeel dat Hans noemt weg kunnen nemen.
Als dat zou kunnen... ;) helaas is dit niet mogelijk zover ik de Forum-software doorheb... :(
Als dat zo is, dan is dat jammer. Maar bij 'leden' kun je wel sorteren op de diverse kopjes. Dan zou dat bij de andere onderwerpen toch ook moeten kunnen :?:
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door wouter »

Dat zou je haast wel denken!

Heb nog even rondgekeken op andere sites met eenzelfde indeling en kom tot de conclusie dat zij hetzelfde probleem hebben....

Check bv deze link: http://www.sigarenplatform.nl/forum/vie ... f3bf2b4199
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door wouter »

Persoonlijk ben ik nogal fan van de knop: TOON ONGELEZEN BERICHTEN

Een andere optie is om een lijstje te maken met recente artikelen in het hoofdscherm van het forum ala wat Het Sigaren Platform heeft. Zie: http://www.sigarenplatform.nl/forum/
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wijziging in Onderwerpen/categorieën?!

Bericht door Ton »

Wouter, door jouw opmerkingen ben ik eens bij het whisky-forum gaan kijken. Ook daar speelt ongeveer dezelfde discussie: wat is een betere indeling, hoe kun je sneller berichten terugvinden; en ook daar komen ze eigenlijk tot de conclusie dat elke keuze voordelen kan hebben, maar ook nadelen die vaak zwaarder wegen.
Ik ontdekte wel dat er onderaan bijna elke pagina een zoekfunctie is waar je snel actieve onderwerpen van 1 dag oud, 7 dagen oud, 2 weken oud etc. kunt aanvinken. Laat deze er nu ook op ons cognacforum zijn :mrgreen: Die ga ik zeker vaker gebruiken.

Ik ben erg blij met de merken en soorten die nu apart gezet zijn. Maar misschien is hier ook nog wel een verbetering aan te brengen. Mijn suggestie is om 'Cognac merken en soorten' te splitsen in 'Cognac, proefnotities per merk' en 'Cognac, discussie over merken en soorten'. De laatste komt ongeveer bovenaan te staan, dit is als het ware het belangrijkste onderwerp op het forum; de eerste wat verder naar onderen.
Bij 'Cognac, merken en soorten' kun je de wat serieuzere proefnotities plaatsen en vergelijken met ervaringen van anderen. Je kunt hier een cijfer geven. Je kan hier ook nog een poll plaatsen. Hier is de sortering dan ook alfabetisch op Merk en daarbinnen op 'Soort'.
Bij 'Cognac, discussie over merken en soorten' alle overige discussies, zoals die nu als deel twee onderaan 'Cognac merken en soorten' staat. Hier is de indeling op nieuwste bijdrage bovenaan.
Voordelen: als je snel informatie wilt terugvinden over een fles, dan kan je alfabetisch zoeken en objectieve (nou ja, zo objectief als mogelijk is; blijft natuurlijk toch een smaakkwestie) informatie vinden. Dat komt tegemoet aan de eis van overzichtelijkheid. Tegelijk blijft er een belangrijk deel van de inhoud niet zo strak volgens regels ingericht; dit deel zal levendiger zijn, waar iedereen sneller op elkaar reageert, belangrijk voor de aantrekkingskracht van het forum.
Plaats reactie

Terug naar “Forum”