My collection

Tips of ideeën voor dit Forum?
Tevens Forum gerelateerde berichten.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

My collection

Bericht door Ton »

Ik kwam op het whiskyforum nog een leuk idee :idea: tegen. Een aantal leden had een button 'my collection' bij het onderschrift staan. Deze button is gelinkt (gelinked?) naar de whiskybase site en daarin kan iedereen zijn eigen collectie bijhouden. Deze button kun je overigens ook in andere sites gebruiken, zoals ik ter illustratie ook even gedaan heb: zie mijn onderschrift :ugeek:
Helaas bestaat er niet zoiets als een cognac-database op internet, dus zo gelikt als het daar is opgezet, zal moeilijk te realiseren zijn.
Maar misschien is het mogelijk om zelf een soort pagina te creëren binnen de site van cognacforum, waarin iedereen zijn favoriete flessen kan neerzetten en waar je vanuit je profiel een link naartoe kan plaatsen. Als dat mogelijk is, dan zijn er ook weer een flink aantal toeters en bellen ter verfraaiing te bedenken zoals een fotootje van de fles er bij, een beoordeling in cijfer etc.
Twee vragen dus:
1. is dat technisch mogelijk (Wouter)?
2. is het een leuk idee (iedereen)?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: My collection

Bericht door Hans »

Ziet er leuk uit, my collection. In een andere vorm is dit idee al eens geopperd door Wouter. Kreeg toen nauwelijks respons.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: My collection

Bericht door Ton »

Hans schreef:Ziet er leuk uit, my collection. In een andere vorm is dit idee al eens geopperd door Wouter.
Jaha, die ideeën van Wouter zijn zo slecht nog niet.
Misschien dat er nu eens wat meer mensen willen reageren?
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: My collection

Bericht door wouter »

Het idee van Ton zal voor mij en waarschijnlijk ook de forum software onmogelijk zijn. Een site zoals Whiksybase is prachtig maar gezien de kosten en lage interesse (in verhouding tot whisky) ook helaas onwaarschijnlijk zijn, ik heb wel een soortgelijk idee waarvoor ik een offerte heb opgevraagd en wat iets goedkoper zal zijn. Dit project zal echter nog wel even op zich laten wachten....

Tot die tijd lijkt mij het eerste idee top, zoals ik beschreef in de link van Hans... Zal ik dat doorzetten?

Hoor het graag!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: My collection

Bericht door Hans »

wouter schreef:Tot die tijd lijkt mij het eerste idee top, zoals ik beschreef in de link van Hans... Zal ik dat doorzetten?
Maakt mij niet zo veel uit, denk er eigenlijk nog steeds hetzelfde over. Er zijn maar 3 mensen op het forum die zich hier mee bezig houden, zou eerder energie steken in het verder doorvoeren van de nieuwe indeling van het forum Cognac merken en soorten. Zie ook pb 9-1
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Re: My collection

Bericht door WormTub »

Als er idd zo weinig mensen op die manier met cognac bezig zijn is het denk ik niet de tijd, moeite en kosten die er in gestoken worden waard. De jongens, die WhiskyBase opgezet hebben, ken ik en weet hoeveel werk, en vooral tijd het heeft gekost om op dit niveau te komen. Voor mij persoonlijk zijn cognac, armagnac en rum gewoonweg een toevoeging van een heerlijk goedje aan m'n whiskyhobby, dus zal nooit op de manier zoals ik met whisky bezig ben met deze distilaten aan de slag gaan. Van een dergelijke CognacBase zal ik dus noit gebruik gaan maken. Maar als je, net als ik, toch gek bent van rijtjes zal ik niemand tegenhouden hier mee aan de slag te gaan.
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: My collection

Bericht door Hans »

Wouter en Ton,

Ik heb je het idee dat Ton op de proeverij van Cognacnet had in praktijk gebracht: onderaan mijn berichten staat nu een link naar mijn collectie. De plaats daarvan is dan niet meer zo relevant.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: My collection

Bericht door Ton »

Yes! Dat is precies wat ik bedoelde.
Ik zal ook mijn 'collectie' in een 'post' zetten. Ik denk dat ik hem onderaan mijn item bij 'even voorstellen' plaats.
Dan moet ik alleen nog even leren hoe ik die link moet maken :?:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: My collection

Bericht door Hans »

Ton schreef:Dan moet ik alleen nog even leren hoe ik die link moet maken :?:
Dat gaat als volgt:
Open in je browser twee tabbladen:
1. de locatie waar je collectie staat
2. Je gebruikerspaneel - profiel - wijzig onderschrift.

Kopieer de locatie van je collectie en plak die, zoals hierna aangegeven:
Voeg aan je onderschrift toe : Mijn actuele collectie
Klik op Bevestig

Daarna komt dat onder al je berichten te staan
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: My collection

Bericht door wouter »

Naar aanleiding van deze discussie en gisteren bij de proeverij van Cognacnet heb ik de sectie: Mijn Collectie doorgezet.

Zie: Mijn Collectie
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Forum”