Normandin-Mercier Veille

Plaats reactie
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Normandin-Mercier Veille

Bericht door StefanB »

Afgelopen weken was ik op vakantie in Dompierre sur mer, vlakbij La Rochelle. Bijna aan het eind van de vakantie kwam ik erachter dat in dit kleine dorpje een heus cognachuis zit die alleen maar grand en petite champagne cognac maakt. Toch maar even langsgegaan. We hadden geen afspraak dus we konden helaas geen rondleiding krijgen. Gelukkig konden we wel het een en ander proeven. Waaronder de Veille waar we ook een fles van hebben aangeschaft. De fles is op dit moment nog dicht. Als ik hem open maak zal ik ook een proefnotitie proberen op te stellen.

De Veille is een Fine champagne van 15 jaar oud. Volgens Normandin Mercier zijn er geuren van amandel en pruim te ontdekken.
Bijlagen
Normandin-Mercier - Veille
Normandin-Mercier - Veille
IMG_6950.jpg (39.31 KiB) 2773 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Normandin-Mercier Veille

Bericht door Jurrien »

Stefan,

Hoe was je eigen ervaring? Je schreef het volgende:
De Veille is een Fine champagne van 15 jaar oud. Volgens Normandin Mercier zijn er geuren van amandel en pruim te ontdekken.
MAC A Andrew schreef het volgende over deze cognac:
" Rich aromas, dry, finesse, touch of spice, pleasant rancho Charentais, hint of curry, tobacco and jams and jellies, very long". Daarnaast geeft hij de cognac 10 uit 10 punten.

Nicholas Faith schrijft het volgende:
"Rich aromas, dry, finesse, touch of spice, pleasant rancho, hints of curry, tabacco, jams and jellies, very long". Geeft geen punten.

Wel opvallend dat beiden, op één woord na, exact dezelfde omschrijving geven. :shock:
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Normandin-Mercier Veille

Bericht door Roland »

StefanB schreef: vr 24 jul 2015, 20:15 Afgelopen weken was ik op vakantie in Dompierre sur mer, vlakbij La Rochelle. Bijna aan het eind van de vakantie kwam ik erachter dat in dit kleine dorpje een heus cognachuis zit die alleen maar grand en petite champagne cognac maakt. Toch maar even langsgegaan. We hadden geen afspraak dus we konden helaas geen rondleiding krijgen. Gelukkig konden we wel het een en ander proeven. Waaronder de Veille waar we ook een fles van hebben aangeschaft. De fles is op dit moment nog dicht. Als ik hem open maak zal ik ook een proefnotitie proberen op te stellen.
Leuk
Staat op ons programma van september.
Heb je ook hun oudste Tres Vieille Grande Champagne (100 jaar oud ?) mogen proeven ?

mvg,
RolanD
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Normandin-Mercier Veille

Bericht door harryjose123 »

100 jaar zal veel euro,s kosten . :(
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Normandin-Mercier Veille

Bericht door Jurrien »

100 jaar zal veel euro,s kosten . :(
Beetje speuren op internet en je komt tot de conclusie dat de retailprijs rond de € 1.000,-- zal liggen :(
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Re: Normandin-Mercier Veille

Bericht door StefanB »

De fles die ik had is inmiddels al een tijdje leeg. Ik kan me niet heel veel meer herinneren van de smaak. Wel weet ik nog dat hij goed beviel.
We kwamen onaangekondigd op bezoek, overal in de buurt staan borden dat je ze kan bezoeken, maar het was toch de bedoeling een afspraak te maken.
Desondanks werden we hartelijk ontvangen om wat te proeven, de duurste flessen heb ik alleen niet gezien, laat staan geproefd.
Plaats reactie

Terug naar “Normandin-Mercier”