Remy Martin en Hennessy cognac te koop

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Plaats reactie
RPT
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 aug 2017, 22:18

Remy Martin en Hennessy cognac te koop

Bericht door RPT »

Hoi, ik ben nieuw hier en zal ook maar tijdelijk hier zijn, ben geen alcoholdrinker :roll: maar heb voor de liefhebbers evt. 2 mooie en volgens kenners lekkere drinkbare cognac te koop.

Hennessy Cognac Very Special (VS), fles zit nog in de originele (goud/cognac kleurige) verpakking
Bottled ca. 1970
Inhoud 0.7 L - Alcoholpercentage 40%

Altijd in drankenkast of koele (binnen) berging gestaan, rechtop!.
Nooit geopend geweest, dopverzegeling is intact.
Herkomst van deze fles is uit erfenis

Is een sterke dranken leverancier in NL die exact dezelfde fles(sen?) voor € 99,- aanbiedt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remy Martin Fine Champagne Cognac (VSOP)
Bottled ca. 1980
Inhoud 0.7 L - Alcoholpercentage 40%
Herkomst, zelf ca. 1982 gekocht en daarna min of meer vergeten of wilde mijn stapvrienden hier niets van gunnen, kan ook :)
Qua bewaren hetzelfde als de fles hierboven, donker, koel en rechtop.

Weet niet meer of ik deze destijds met of zonder kartonnen flessendoos heb gekocht

Specifiek deze RM VSOP Cognac gebottled begin 1980 via internet gevonden, verkoopprijzen lagen tussen de € 200,- en € 225 euro

Ik heb geen eindprijs in gedachten, wel een minimumprijs via Catawiki gekregen als ik ze daar zou aanbieden, en is mijn uitgangspunt. Het onderste uit de 'kan' halen gaat het mij niet om, wel een faire (eerlijke) prijs.
DSC00322.JPG
DSC00322.JPG (191 KiB) 3084 keer bekeken
Bijlagen
DSC00335.JPG
DSC00335.JPG (247.47 KiB) 3084 keer bekeken
DSC00334.JPG
DSC00334.JPG (317.82 KiB) 3084 keer bekeken
DSC00325.JPG
DSC00325.JPG (217.67 KiB) 3084 keer bekeken
DSC00323r.jpg
DSC00323r.jpg (92.68 KiB) 3084 keer bekeken
DSC00323.JPG
DSC00323.JPG (167.33 KiB) 3084 keer bekeken
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Remy Martin en Hennessy cognac te koop

Bericht door easmits »

Beste,

De verwachte opbrengst voor de Rémy Martin ligt op 20 tot 40 euros en die van de Hennessy ligt op 75 tot 100 euro. De Hennessy is niet heel veel zeldzamer maar er zijn gewoon meer verzamelaars voor Hennessy dan voor Rémy Martin.

Online websites geven geen reële prijsindicatie: zij stellen zelf hun prijzen en zolang u zelf geen masterofmalt bezit zult u die prijzen niet ontvangen voor uw fles. Sterker nog, deze websites willen hun 'vintage' flessen helemaal niet verkopen: de hoeveelheden oude flessen zijn te klein voor ze om rendabel te zijn. Ze staan online om extra bezoekers te trekken, expertise uit te stralen en hun normale flessen relatief betaalbaarder te doen lijken.

Een 'eerlijke' prijs in een privéverkoop is doorgaans 20% tot 40% van de verwachte veilingprijs: er zijn minder garanties en u als verkoper hoeft geen commissie te betalen. Voor uw informatie, online retailers als MasterOfMalt betalen u minder dan dit voor uw fles.

Hartelijke groet,
Emile
RPT
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 aug 2017, 22:18

Re: Remy Martin en Hennessy cognac te koop

Bericht door RPT »

easmits schreef:Beste,

De verwachte opbrengst voor de Rémy Martin ligt op 20 tot 40 euros en die van de Hennessy ligt op 75 tot 100 euro. De Hennessy is niet heel veel zeldzamer maar er zijn gewoon meer verzamelaars voor Hennessy dan voor Rémy Martin.

Online websites geven geen reële prijsindicatie: zij stellen zelf hun prijzen en zolang u zelf geen masterofmalt bezit zult u die prijzen niet ontvangen voor uw fles. Sterker nog, deze websites willen hun 'vintage' flessen helemaal niet verkopen: de hoeveelheden oude flessen zijn te klein voor ze om rendabel te zijn. Ze staan online om extra bezoekers te trekken, expertise uit te stralen en hun normale flessen relatief betaalbaarder te doen lijken.

Een 'eerlijke' prijs in een privéverkoop is doorgaans 20% tot 40% van de verwachte veilingprijs: er zijn minder garanties en u als verkoper hoeft geen commissie te betalen. Voor uw informatie, online retailers als MasterOfMalt betalen u minder dan dit voor uw fles.

Hartelijke groet,
Emile
Dank Emile voor je uitleg. Ben het weekend teruggekomen van vakantie in die uitrust periode doe ik niets op internet, kon daarom niet eerder antwoorden.

Ik zie dat er hier geen animo is. Zelf opdrinken is niet aan de orde, ben geheelonthouder. Plaats ze op een veiling heb al gezien dat wat ik voor setprijs in gedachten heb daar makkelijk wordt gehaald. Kan de opbrengst naar mijn favo goede doel :) .

Zal eerdaags de de flessen hier weghalen.

Groet,
Ray
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Remy Martin en Hennessy cognac te koop

Bericht door easmits »

Beste Ray,

Bedankt voor je bericht. Helemaal terecht zo'n vakantie zonder internet - lijkt me heerlijk ;)

Het zijn relatief veel voorkomende flessen en op het Cognac forum is er relatief weinig interesse voor oude standaardbottelingen (alleen ik en Ton, geloof ik. Maar misschien vergis ik me).

Succes met de verkoop op de veiling. Misschien zie ik ze bij Catawiki verschijnen.

Hartelijke groet,
Emile
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Remy Martin en Hennessy cognac te koop

Bericht door Ton »

Ik volg meerdere veilingen online, onder andere Engelse, Schotse en enkele Aziatische, maar voor deze flessen ben ik nog geen veiling tegengekomen die meer zal opbrengen dan Catawiki. Ik verbaas me altijd op de hoge bedragen die daar worden geboden.
Ik ben dus heel benieuwd welke veiling jij gezien hebt. Misschien wil je dat hier nog even laten weten...
Verder succes natuurlijk met de verkoop.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”