Grappa

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Grappa

Bericht door Ton »

Een grappa tussendoor kan ook erg lekker zijn. Zit hier te genieten van een Grappa Rosina di Susanna van Distilleria Gualco. Genummerde fles (158 van 258) uit 1999. 56º alcohol, dus wel kleine slokjes nemen om de slokdarm niet te verbranden, maar dan is hij ook geweldig! Mooie warme en complexe smaak, zoetje.
Helaas ook al weer bijna leeg. Ik denk dat ik er nog twee avondjes plezier aan kan beleven.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Grappa

Bericht door Hans »

Kan mij niet bekoren. Wel eens geproefd bij een vriend van mij. Nog zo veel te ontdekken in de cognac, daar ben ik voorlopig nog niet klaar mee ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Grappa

Bericht door Ton »

Ja, maar zoals Patrick al schreef, je wilt af en toe eens wat afwisselen. Bovendien, dan waardeer je daarna de (goeie) cognac weer des te meer.
Overigens verkies ik deze grappa boven de 10 of 15 jaar oude van een setje dat ik recentelijk van iemand overnam ;)
De 20 jaar oude is wel weer bijzonder aardig, zeker voor een fins bois.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Grappa

Bericht door Hans »

Ton schreef:Bovendien, dan waardeer je daarna de (goeie) cognac weer des te meer.
Om de goeie cognacs te waarderen, drink ik tussendoor de (iets) mindere cognacs :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”