Jouw favoriete sigaar?

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Jouw favoriete sigaar?

Bericht door wouter »

Ben heel benieuwd naar jullie favoriete sigaren!

Ik ben redelijk dol op de sigaren van Fonseca en Romeo y Julieta.

Niet te zacht maar ook niet te scherp/bitter van smaak en roken goed weg...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door wouter »

Rookt er hier niemand af en toe een sigaar? ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door Michiel »

Beste Wouter

Ik heb wel eens voor de grap een sigaar gerookt. Ik ben op zich wel benieuwd naar sigaren. Als ik eens serieus een sigaar zou willen combineren met een cognac, welke combinatie zou je me dan aanraden? Ik heb momenteel de X.O Imperial van Courvousier open staan, wat zou je me daarbij aanraden? Ik ben wel benieuwd.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door wouter »

Leuke vraag!

Ik raad je aan om bij een kundige sigaren-zaak (zoals Hajenius in Amsterdam) te vragen naar een lichte/milde beginners-sigaar.

Hoogst waarschijnlijk zal je geen Cubaanse sigaar krijgen, aangezien Cubanen over het algemeen aan de zware kant zijn.

De meeste Dominicaanse sigaren zijn zeer goed om mee te beginnen, aangezien deze mild van smaak zijn.
Een goede (Dominicaanse) beginners sigaar vind ik de Don Diego - Corona of Petit Corona.

Later kun je altijd nog eens een Cubaanse Cohiba proberen ;-)

Informatie:

- Hajenius (te Amsterdam) en sigaren op Cognac Review.
- Smoking and Tasting (Whisky)/Cursus sigaar proeven bij Hajenius op Whisky Review.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door Michiel »

Oja ik heb trouwens wat sigaren besteld via tabakado.nl zojuist mijn Courvoisier XO gecombineerd met een Compaenen Young Selection Shortfiller Corona. Begon erg aangenaam en zacht, later scherper maar dat is normaal heb ik gelezen. Geeft wel een hele nieuwe dimensie aan de cognac. Ik weet niet of ik het wel iets vind voor de toekomst maar ik heb nog een aantal Compaenen Young selection senoritas brasil en een drietal longfillers van H. Upmann (Cuba), Davila (Honduras) en Alonso Menendez (Brazilie). Maar dat is pas voor volgende week.


Wouter, misschien kan je een deel van deze post naar het sigarenforum verplaatsen en als ik een update over een sigaar heb dan post ik het daar wel. = Gedaan
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door wouter »

Leuk!

Persoonlijk ben ik niet zo'n van van shortfillers, en rook ze ook nauwelijks.

Wat betreft de longfillers, daar heb je een goede selectie in gemaakt! Zowel de Davila als de Menendez zijn heerlijke lichte sigaren.

Ik had de Alonso Menendez no 40 getest, een top sigaar. Zeker voor zijn geld, betaalde er slechts €2,50 voor!
De smaak: Heerlijke smaak van koffie en chocolade.... Heel goed icm een espresso.

De H.Upmann sigaren zijn een stuk zwaarder en wat kruidiger dan de bovengenoemde, ik zou hiermee als laatste beginnen ;-)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ruud
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 31 jan 2010, 09:25

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door Ruud »

Hallo,

Ik ben geen echte sigaren roker ik heb een aantal keren de Justus van Maurik sublieme gerookt. Wat raden jullie mij aan als beginnende cognac drinker en sigaren roker?

Groeten Ruud,
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door wouter »

Hoe was jou ervaring met de Justus van Maurik Sublieme?

Zoals ik al eerder aangaf raad ik eigenlijk iedereen aan om eens een goede sigarenzaak binnen te gaan, en daar op je gemak vragen te stellen en wensen door te geven.

Wat ik een beginnende sigaren roker adviseer? Een lichte Long-filler sigaar... Zoals Macanudo, Alonso Menendez, Davila etc...

Deze sigaren doen het ook zeer goed bij een gemiddelde Cognac, ze overheersen namelijk niet.

Ben benieuwd welke sigaar je binnenkort gaat roken ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ruud
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 31 jan 2010, 09:25

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door Ruud »

Vandaag 5x Don Diego no. 3 en 2x H.Upmann coronas junior binnen gekregen en ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Jouw favoriete sigaar

Bericht door wouter »

Ruud schreef:Vandaag 5x Don Diego no. 3 en 2x H.Upmann coronas junior binnen gekregen en ik ben benieuwd!
De Don Diego Corona (no.3) kan ik je van harte aanbevelen.
Deze Don Diego Corona is een zeer smaakvolle sigaar met kenmerken als: milde smaak, niet te scherp, een nuance van houttinten en een vleugje zoetigheid, een goede brand en een uitstekende trek.

Ben heel benieuwd hoe de Upmann Coronas Junior smaakt, is een ietswat kortere sigaar die mij vooral prijstechnisch zeer aanspreekt.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”