Armagnac

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: Armagnac

Bericht door rancio »

Deze domeinen zijn de absolute top : Boingnères Folle Blanche, verschillende jaargangen allemaal brut du fut, pur colombard, pur ugni blanc, en een mauzac pur van 1974 (enkele honderden flessen van gemaakt, bij wijze van experiment. Verder Laberdolive, Chateau du Lacqy en chateau de Ravignan. Dit zijn de absolute top 4 van de armagnac regio!!! Ook interessant van Boingneres dat je zo de druiverassen apart kan proeven, alleen Baco niet, maar deze kan je puur proeven bij Lacquy als millesime. Koop gerust Boingneres (rechtstreeks) en zeker hun Folle Blanche pur in millesime, grandioos!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Armagnac

Bericht door Ton »

Goed om te weten. Dit soort kennis, komende van een echte kenner, is van onschatbare waarde.
Die Boignères heb ik al eens gehad, pur 1974 colomard, werkelijk fantastisch. Alleen heb ik er destijds 90 gulden voor betaald, vlak voor het euro-tijdperk.
Als ik voor die prijs weer zo ééntje kan krijgen....?
Bijlagen
de kurk was blijkbaar niet zo goed, getuige de resten in de fles!
de kurk was blijkbaar niet zo goed, getuige de resten in de fles!
Boignères.jpg (41.04 KiB) 5817 keer bekeken
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: Armagnac

Bericht door rancio »

Ton schreef:Goed om te weten. Dit soort kennis, komende van een echte kenner, is van onschatbare waarde.
Die Boignères heb ik al eens gehad, pur 1974 colomard, werkelijk fantastisch. Alleen heb ik er destijds 90 gulden voor betaald, vlak voor het euro-tijdperk.
Als ik voor die prijs weer zo ééntje kan krijgen....?
Beste Ton, zotjes topkwaliteit en zeker moeilijk van de Colombard om zo'n product te krijgen, had graag Leon Lafitte ontmoet...
Ik kan deze nie meer vinden en zeker nie voor die prijs, 45€ of zoiets?
Grts
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Armagnac

Bericht door Ton »

Nou ja, de gulden is ongeveer 1 op 1 overgegaan naar de euro voor mijn gevoel. Ten minste wat de uitgaven betreft, want het salaris helaas niet :cry:
Ik zal hem zo rond 1999 in Frankrijk gekocht hebben en in 2000-2001 zal die 90 gulden (omgerekend vanuit francs) wel ongeveer 90 euro zijn geworden. Maar als ik nu die prijzen zie, denk ik dat het nog steeds een erg goede koop was.
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: Armagnac

Bericht door rancio »

Ton schreef:Nou ja, de gulden is ongeveer 1 op 1 overgegaan naar de euro voor mijn gevoel. Ten minste wat de uitgaven betreft, want het salaris helaas niet :cry:
Ik zal hem zo rond 1999 in Frankrijk gekocht hebben en in 2000-2001 zal die 90 gulden (omgerekend vanuit francs) wel ongeveer 90 euro zijn geworden. Maar als ik nu die prijzen zie, denk ik dat het nog steeds een erg goede koop was.
Ben ik volledig mee eens!
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Armagnac

Bericht door ikpatje »

Vorige week weer gestart met de maandelijkse W-tastings :D
Voorafgaand even bij Roland gestopt , ben moeten vluchten of had de tasting gemist zoveel had R te vertellen en weer te tonen. :oops:
Maar thuis gekomen met een fles Armagnac Chateau Tariquet 8 - 100 % folle blanche - 51.10 %
voor de diversiteit van mijn collectie.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Armagnac

Bericht door Ton »

ikpatje schreef:Vorige week weer gestart met de maandelijkse W-tastings :D
Maar thuis gekomen met een fles Armagnac Chateau Tariquet 8 - 100 % folle blanche - 51.10 %
Ik ben maar een domme Hollander, maar die snap ik niet: je gaat naar de W-tastings en komt thuis met Armagnac :?: :?: :?:
Waren de whisky's niet goed?
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Armagnac

Bericht door ikpatje »

Ton schreef:
ikpatje schreef:Vorige week weer gestart met de maandelijkse W-tastings :D
Maar thuis gekomen met een fles Armagnac Chateau Tariquet 8 - 100 % folle blanche - 51.10 %
Ik ben maar een domme Hollander, maar die snap ik niet: je gaat naar de W-tastings en komt thuis met Armagnac :?: :?: :?:
Waren de whisky's niet goed?
Jawel Ton ze waren heeeeeeeeel goed , oa de nieuwe octomore 6.1
maar wil gewoon wat variatie in mijn collectie ,
en me niet 100% vastpinnen aan 1 product.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Armagnac

Bericht door JohanB »

Eerder dit jaar heb ik nog een armagnac Chateau de Bordes 1973 48 % aangeschaft. Volgens sommig websites zou die gemaakt zijn met de folle blance druif, maar ik vind andere info en daar is van de folle blanche helemaal geen sprake. Ik kan enkel maar deze druivensoorten vinden: Colombard (36 hectares) Sauvignon Blanc & Gris, Ugni Blanc, Petit & Gros Manseng. Desalnietemin ben ik zeer tevreden over die aankoop. Ik heb hem nog niet geproefd, maar dat gaat er zeker nog van komen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Armagnac

Bericht door JohanB »

Vandaag is de armagnac Domaine de Boingnères 1986 Folle Blanche geleverd. Deze is gebotteld in oktober 2016, dus met een beetje geluk is dit maar liefst 32yo. Me happy.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”