Cognac Forum the next level: en voyage!

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door Hans »

Zo maar een ideetje: volgend jaar een cognacreis organiseren naar ........ de Charente? ;)

Snelle berekening:

Huur 9-persoons busje 7 dagen, kilometers vrij: € 1000,--
Brandstof (2500 km) € 250,--
Huur huis € 700,--
Totaal € 1950,--

Op basis van 9 personen kom je dan op zo'n € 220,-- p.p. Komt dan nog eten en versnaperingen bij, dat hoeft geen kapitaal te kosten.

Kan vast goedkoper als we beter gaan zoeken. Kan ook korter, wordt het relatief wat duurder, absoluut goedkoper, natuurlijk. Je bent twee keer een hele dag kwijt aan heen- en terugreis. Korter dan 5 dagen zou ik niet doen. Week lijkt me mooi.

Rest een goede periode te bedenken, buiten het hoogseizoen (maart-april- mei?) Er zijn verschillende forumleden met ervaring met deze streek (ik niet, ken toute la France, behalve de Charente :D ), die daar vast verstandige dingen over weten te zeggen (en gewoon mee moeten gaan natuurlijk...)

Benieuwd naar de reacties 8-)
Laatst gewijzigd door Hans op vr 25 jun 2010, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door wouter »

Wat een leuk idee!

Ik sta er zeer open voor! :D

Gezien het hoogseizoen op werk, komt mei mij het beste uit...

In principe kunnen we tegen die tijd ook met oa mijn lease-auto gaan... Scheelt toch weer die 1.000 euro.

Helaas wel max 4-5 mensen... 2 auto's dus bij dit aantal.

Streek ken ik niet heel goed (maar één keer geweest, aantal jaar geleden) maar hopelijk in november een klein weekend Charente...

Eten en versnaperingen zien we tegen die tijd wel, in zo'n huisje kunnen we ook zelf koken :lol:
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door Hans »

wouter schreef:Gezien het hoogseizoen op werk, komt mei mij het beste uit...
Voor mij dan begin mei, 26 t/m 29 mei zit ik in Duitsland.
wouter schreef:In principe kunnen we tegen die tijd ook met oa mijn lease-auto gaan... Scheelt toch weer die 1.000 euro. Helaas wel max 4-5 mensen...

Het is sowieso de vraag of er voldoende animo is. Minder mensen maakt het huis ook voordeliger en de keus groter. Er zijn ook verschillende cognacboeren die een Gîte op hun terrein hebben. Komen we uit. Ik wil wel het nodige voorwerk doen.
wouter schreef:Streek ken ik niet heel goed (maar één keer geweest, aantal jaar geleden) maar hopelijk in november een klein weekend Charente...
Mooi, kun je scouten ;)
wouter schreef:Eten en versnaperingen zien we tegen die tijd wel, in zo'n huisje kunnen we ook zelf koken :lol:
Inderdaad, en eten is in Frankrijk geen probleem. bij ieder plaatselijk café kun je voor weinig geld lekker eten.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door wouter »

Hans schreef:Er zijn ook verschillende cognacboeren die een Gîte op hun terrein hebben. Komen we uit. Ik wil wel het nodige voorwerk doen.
Graag! Duurt in ieder geval nog wel even! ;)

Ben benieuwd of dit leuke idee doorgang vindt... 8-) en natuurlijk wie er mee willen ;)

Over de datum komen we tzt wel uit!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door Hans »

wouter schreef:Graag! Duurt in ieder geval nog wel even! ;) Over de datum komen we tzt wel uit!
Ik stel het volgende Plan de Campagne voor:

Mensen die in principe interesse hebben laten dat aan mij weten, hier op het forum of via een PM, dat maakt niet uit.

Vervolgens kunnen we met de club geïnteresseerden kijken wat hun voorkeuren zijn, qua data, duur, locatie, te bezoeken cognachuizen, enzovoorts.

Zo gaat dan vanzelf een plaatje ontstaan, waarin iedereen maximaal mee kan praten en waar ieder op enig moment ja of nee tegen kan zeggen en eventueel nog anderen zich bij aan kunnen sluiten.

Voorlopig dus de eerste stap: geef aan als je in principe geïnteresseerd bent in een cognacreis van maximaal een week, 2e kwartaal 2011.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door eurotail »

Ben ik ook voor in, kom er later op terug.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door Hans »

eurotail schreef:Ben ik ook voor in, kom er later op terug.
Prima Stefan, in eerste instantie is het genoeg om interesse te tonen. Zijn we al met z'n drieën 8-)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door Michiel »

Dit klinkt mij erg goed in de oren. In hoeverre is dit plan nog actueel? Ik zou namelijk graag deelnemen aan deze reis.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door wouter »

Michiel schreef:In hoeverre is dit plan nog actueel?
Zodanig actueel dat ik hier nog steeds voor in ben! :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Cognac Forum the next level: en voyage!

Bericht door Michiel »

Als ik deze post zo teruglees dan kom ik op het volgende lijstje dat positief staat tegenover het idee:
1. Hans
2. Wouter
3. Eurotail
4. Michiel
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”