Discover Cognac 2018

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Roland »

CognacExpo schreef:Ik heb zoveel moois geproefd vorige week. Maar die Braastad Cream likeur was ook wel erg goed! Wanneer ze voldoende geproduceerd hebben gaat er wel een pallet naar NL :)
Spreekt mij niet aan, die likeurtjes.
Lijkt op Baileys, Hasselt Kaffé,... en dergelijke.

Raby heeft dit ook.

Nee, nee. Voor mij het echte spul.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Ton »

Roland schreef:
CognacExpo schreef:Ik heb zoveel moois geproefd vorige week. Maar die Braastad Cream likeur was ook wel erg goed! Wanneer ze voldoende geproduceerd hebben gaat er wel een pallet naar NL :)
Spreekt mij niet aan, die likeurtjes.
Lijkt op Baileys, Hasselt Kaffé,... en dergelijke.

Raby heeft dit ook.

Nee, nee. Voor mij het echte spul.
Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
Maar ongetwijfeld zullen er ook mensen zijn die wél van deze zoete drankjes houden.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door CognacExpo »

Nou dit jaar gaat niet zo soepel. aantal merken die alleen zaterdag kunnen en zondag een Nederlandse freelancer hebben staan. Wel heel blij met de input van Cognacnet en Cognactheek die vertegenwoordigen a.o. hele kleine merken die ik anders nooit gehad had tijdens het evenement.

Communicatie loopt allemaal wat anders dan vorig jaar, dit jaar geen lijst met wat er te proeven valt en "masterclasses" zijn ook beperkt. Ook dit jaar moet er weer flink geld bijgepompt worden om alles te bekostigen. Nu 2 dagen dus dubbel de huur kosten etc.
Twee weken na het evenement gaan we de 2019 versie al voorbereiden. Gok dan op 60 merken! Met veel mensen uit Frankrijk, Masterclasses, Cocktail en foodparing. we hebben van 44 merken al een toezegging voor volgend jaar. Nu alleen de beste datum prikken.

Maar super cool dat er weer nieuwe merken zijn die er vorig jaar niet waren.
2 dagen kortere tijds perioden dus iedereen kan lekker lunchen en even opfrissen. Ik heb er heel veel zin in en weet zeker dat het gezellig en lekker gaat worden.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Roland »

CognacExpo schreef:Nou dit jaar gaat niet zo soepel. aantal merken die alleen zaterdag kunnen en zondag een Nederlandse freelancer hebben staan. Wel heel blij met de input van Cognacnet en Cognactheek die vertegenwoordigen a.o. hele kleine merken die ik anders nooit gehad had tijdens het evenement.
Terug naar één dag.
CognacExpo schreef:
Communicatie loopt allemaal wat anders dan vorig jaar, dit jaar geen lijst met wat er te proeven valt en "masterclasses" zijn ook beperkt. Ook dit jaar moet er weer flink geld bijgepompt worden om alles te bekostigen. Nu 2 dagen dus dubbel de huur kosten etc.
Een mogelijkheid (misschien doe je dit nu al)
Laat de merken betalen voor hun stand. Bijvoorbeeld € 200, en geef hun 5 inkomtickets.

CognacExpo schreef: Twee weken na het evenement gaan we de 2019 versie al voorbereiden. Gok dan op 60 merken! Met veel mensen uit Frankrijk, Masterclasses, Cocktail en foodparing. we hebben van 44 merken al een toezegging voor volgend jaar. Nu alleen de beste datum prikken.

Maar super cool dat er weer nieuwe merken zijn die er vorig jaar niet waren.
2 dagen kortere tijds perioden dus iedereen kan lekker lunchen en even opfrissen. Ik heb er heel veel zin in en weet zeker dat het gezellig en lekker gaat worden.
Top. Veel succes.
HarryBl
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 jul 2017, 15:16
Locatie: Lamérac
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door HarryBl »

Helaas ik had graag gekomen met de XO van Magne Frères, maar het is te laat in het jaar. Ik ben dan zelf alweer in Frankrijk en de Familie Magnes al weer druk in de weer "dans les vignes". Dat geldt voor alle producebten, april is al erg druk met opbinden van de uitlopers. April is echt te laat voor de kleine producenten om nog deel te nemen aan dit soort evenementen.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door CognacExpo »

dank voor je reactie Harry,

zou je mij kunnen mailen info@cognacimportnederland.nl over een mand gaan we starten met de 2019 versie. Uitgebreide versie met magazine en proefnotities en info van de merken die er staan. dit kost meer voorbereidingen. Ik zou graag de kleine huizen erbij hebben.

het idee was om het in maart te doen maar door verbouwing hotel en andere evenementen zijn wij op deze datum uit gekomen. wij hopen in 2019 weer wat eerder eind feb begin maart te houden.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door CognacExpo »

ik zou als ik jullie was zeker de Augier L'Océanique en de Renault Avec komen proeven. Naast alle XO en Extra Cognacs
HarryBl
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 jul 2017, 15:16
Locatie: Lamérac
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door HarryBl »

Ik heb je een mail gestuurd
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door EelcoA »

CognacExpo schreef:dank voor je reactie Harry,

zou je mij kunnen mailen info@cognacimportnederland.nl over een mand gaan we starten met de 2019 versie. Uitgebreide versie met magazine en proefnotities en info van de merken die er staan. dit kost meer voorbereidingen. Ik zou graag de kleine huizen erbij hebben.

het idee was om het in maart te doen maar door verbouwing hotel en andere evenementen zijn wij op deze datum uit gekomen. wij hopen in 2019 weer wat eerder eind feb begin maart te houden.
Het is inmiddels alweer 2019 (time flies…). Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het staat met de voorbereidingen voor Discover Cognac 2019 Rowin!?!? Zit er al wat interessant nieuws over datum, locatie en aanwezige huizen/masterclasses aan te komen?? Ik ben vast niet de enige die daar vol interesse naar uitkijkt hier... :)
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door DiscoverCognac »

Hier een reactie met nieuw account. Kon me inloggevens niet meer vinden en stond op oud email adres geregistreerd waar ik niet meer in kon.

We zijn nog steeds aan het discussiëren hoe en wat.
Optie 1 Discover Cognac houden op zelfde locatie
Optie 2 Discover Cognac klein met maar max 11 merken in Franse ambassade.
Optie 3 samen met een wijnbeurs in Amsterdam organiseren. In samenwerking met Franse ambassade. Dan kunnen er meer merken maar kosten vele malen hoger.
Optie 4 Discover Cognac houden op nieuwe locatie.

Cognac is gewoon niet echt in trek bij grote publiek en daar moet hard aan gewerkt worden maar dat kost een hoop geld en tijd.

We zitten dus nog volop is gesprekken. Maar de datum zal pas eind oktober begin november worden
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”