Discover Cognac 2018

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Discover Cognac 2018

Bericht door Ton »

Afgelopen weekend was alweer de tweede aflevering van Discover Cognac, die vorig jaar nog Cognac Expo heette. Dus deze keer tweedaags: op zaterdag twee sessies en één op zondag. Helaas viel dit jaar de animo wel wat tegen, vooral op zaterdag waren er beduidend minder bezoekers dan verwacht. Het zal wel aan het weer gelegen hebben, want het was een fantastisch zomers weekend, met temperaturen boven de twintig graden. De standhouders die uit Frankrijk waren gekomen, waar ook aangenaam verrast, aangezien het de laatste tijd behoorlijk slecht en koud weer is geweest in de Charente.
Ondanks de tegenvallende bezoekersaantallen was het weer een succesvol evenement met ruim boven de veertig merken vertegenwoordigd, en ieder merk met meerdere soorten cognac en soms ook een pineau of een likeur. Sommige merken waren er vorig jaar ook al bij, maar er waren ook nieuwe deelnemers en ook dit jaar weer twee geheel onbekende merken: De Montleau en William Groussin. Had iemand hier al eerder van gehoord?
Net als vorig jaar waren er dit jaar opnieuw gasten uit Noorwegen en België.
Voor mij was dit een zeer geslaagd weekend: veel cognacs kunnen proeven die ik nog nooit eerder had gehad, bij elkaar toch weer 10 flessen prachtige cognac gekocht, inspirerende gesprekken kunnen voeren met een aantal producenten en weer enkele nieuwe vrienden gemaakt!
Gelukkig heb ik inmiddels al vernomen dat dit evenement volgend jaar opnieuw een herhaling krijgt!
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Jurrien »

Helaas viel dit jaar de animo wel wat tegen, vooral op zaterdag waren er beduidend minder bezoekers dan verwacht. Het zal wel aan het weer gelegen hebben, want het was een fantastisch zomers weekend, met temperaturen boven de twintig graden.

Inderdaad erg jammer dat de bezoekers aantallen wat tegen vielen. Gezien de voorbereidingen en het enthousiaste van organisator en de standhouders.
Ondanks de tegenvallende bezoekersaantallen was het weer een succesvol evenement met ruim boven de veertig merken vertegenwoordigd, en ieder merk met meerdere soorten cognac en soms ook een pineau of een likeur. Sommige merken waren er vorig jaar ook al bij, maar er waren ook nieuwe deelnemers en ook dit jaar weer twee geheel onbekende merken: De Montleau en William Groussin. Had iemand hier al eerder van gehoord?
Ik had ook nog nooit gehoord van Montleau en Groussin. Beiden niet geproefd :| Ik heb wel een behoorlijk aantal voor mij nieuwe cognacs geproefd.
Net als vorig jaar waren er dit jaar opnieuw gasten uit Noorwegen en België.
Leuk om de mensen, welke je via nieuwe media volgt en ervaringen mee deelt ook in persoon te spreken!
Voor mij was dit een zeer geslaagd weekend: veel cognacs kunnen proeven die ik nog nooit eerder had gehad, bij elkaar toch weer 10 flessen prachtige cognac gekocht, inspirerende gesprekken kunnen voeren met een aantal producenten en weer enkele nieuwe vrienden gemaakt!
Ik kijk met jou terug op een zeer geslaagd weekend. Ik heb mij kunnen beheersen tot de aankoop van slechts twee halve flesjes. Verder ontving ik mijn aankopen welke ik had gekocht bij Cognac-Paradise maar door een andere Cognacfan zijn opgehaald namens mij. Uitnodiging te over om in Frankrijk zeker langs te komen en aldaar verder geïnspireerd te geraken.
Gelukkig heb ik inmiddels al vernomen dat dit evenement volgend jaar opnieuw een herhaling krijgt!
Helemaal eens! Geïnteresseerden kunnen ook opteren om in de jury plaats te nemen in de verkiezing voor beste VSOP of XO cognac.
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Roel »

Hulde aan de organisatie! Ik vond het ook weer een zeer geslaagd evenement, alleen al omdat ik op zondag aan het einde van de dag het nog resterende halve flesje 80 jaar oude Painturaud 'Secrets de Famille' voor een mooi prijsje kon overnemen. :D
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Ton »

Roel schreef:Hulde aan de organisatie! Ik vond het ook weer een zeer geslaagd evenement, alleen al omdat ik op zondag aan het einde van de dag het nog resterende halve flesje 80 jaar oude Painturaud 'Secrets de Famille' voor een mooi prijsje kon overnemen. :D
Potdikkeme, jij bofkont!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Roland »

Roel schreef:Hulde aan de organisatie! Ik vond het ook weer een zeer geslaagd evenement, alleen al omdat ik op zondag aan het einde van de dag het nog resterende halve flesje 80 jaar oude Painturaud 'Secrets de Famille' voor een mooi prijsje kon overnemen. :D
Een pracht cognac. 1917-1921.
Geniet ervan.

mvg,
RolanD
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Roel »

Roland schreef:
Roel schreef:Hulde aan de organisatie! Ik vond het ook weer een zeer geslaagd evenement, alleen al omdat ik op zondag aan het einde van de dag het nog resterende halve flesje 80 jaar oude Painturaud 'Secrets de Famille' voor een mooi prijsje kon overnemen. :D
Een pracht cognac. 1917-1921.
Geniet ervan.

mvg,
RolanD
Dank je, Roland!
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door CognacExpo »

Roel schreef:Hulde aan de organisatie! Ik vond het ook weer een zeer geslaagd evenement, alleen al omdat ik op zondag aan het einde van de dag het nog resterende halve flesje 80 jaar oude Painturaud 'Secrets de Famille' voor een mooi prijsje kon overnemen. :D
een mooi prijsje . een koopje! was vrijwel gratis lol

geniet ervan :)
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”