Zeer geslaagde proeverij bij Cognacnet
- Hans
- Cognac Connaisseur
Zeer geslaagde proeverij bij Cognacnet
De proeverij bij Cognacnet, speciaal voor forumleden was zeer, zeer geslaagd. Onder de bezielende en deskundige leiding van Eef en Klaas werden tien (en voor de onverzadigbaren twaalf) cognacs geproefd uit het assortiment van Cognacnet.eu
Proefnotities volgen. De Napoléon van Bertrand en de Mémorial van Audry scoorden vooral erg goed, als ik de signalen om me heen goed geïnterpreteerd heb. Een stemming konden we deze keer niet houden, omdat sommigen wat eerder weg moesten.
Na afloop kregen we zelfs nog een heerlijke door Eef's echtgenote Marijke gemaakte champignonsoep ("ik proef een vleugje champignons, jij ook?") en broodjes geserveerd (vergezeld van, jawel, cognac). Eef, Marijke en Klaas, complimenten!
Proefnotities volgen. De Napoléon van Bertrand en de Mémorial van Audry scoorden vooral erg goed, als ik de signalen om me heen goed geïnterpreteerd heb. Een stemming konden we deze keer niet houden, omdat sommigen wat eerder weg moesten.
Na afloop kregen we zelfs nog een heerlijke door Eef's echtgenote Marijke gemaakte champignonsoep ("ik proef een vleugje champignons, jij ook?") en broodjes geserveerd (vergezeld van, jawel, cognac). Eef, Marijke en Klaas, complimenten!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Zeer geslaagde proeverij bij Cognacnet
Vandaag de proeverij gehad. Een heleboel lekkers voorbij gekomen en ook nog weg gegaan met een lekker flesje voor ondeweg!
Eef (en Klaas) bedankt voor de gastvrijheid, mijn vader en ik hebben het prima naar het zin gehad.
groet,
Robert-Jan
Eef (en Klaas) bedankt voor de gastvrijheid, mijn vader en ik hebben het prima naar het zin gehad.
groet,
Robert-Jan
Ook ik vond het erg gezellig! Bedankt voor de gastvrijheid en leuk om iedereen ontmoet te hebben.
Ik sluit mij geheel bij Hans aan, de proeverij van vanmiddag was uitermate geslaagd.
Eef en Klaas bedankt voor jullie gastvrijheid.
Alle geproefde cognacs waren voortreffelijk. Ik vond de Napoleon van Bertrand verrassend goed in zijn prijsklasse.
Ik heb direct een fles meegenomen en vanavond zelfs 2 maal herproefd.
Na de zeer positieve ervaring met de Audry Réserve Spéciale, vond ik de Audry Memorial subliem.
Zoveel kracht maar toch veel finesse en met een lange nadronk.
Helaas viel door de power van de Audry Memorial mijn smaakbeleving van de Drouet Paradis de Famille in het water.
Hetgeen zeer spijtig is, want Hans gaf aan dat dit ook een zeer goede cognac is.
Eef de Paradis moet ik nog een keertje overproeven !!
Uiteraad waren de Audry Exception en de Audry Réserve Aristide Subliem, maar dat had ik ook wel verwacht.
Eef en Klaas bedankt voor jullie gastvrijheid.
Alle geproefde cognacs waren voortreffelijk. Ik vond de Napoleon van Bertrand verrassend goed in zijn prijsklasse.
Ik heb direct een fles meegenomen en vanavond zelfs 2 maal herproefd.
Na de zeer positieve ervaring met de Audry Réserve Spéciale, vond ik de Audry Memorial subliem.
Zoveel kracht maar toch veel finesse en met een lange nadronk.
Helaas viel door de power van de Audry Memorial mijn smaakbeleving van de Drouet Paradis de Famille in het water.
Hetgeen zeer spijtig is, want Hans gaf aan dat dit ook een zeer goede cognac is.
Eef de Paradis moet ik nog een keertje overproeven !!
Uiteraad waren de Audry Exception en de Audry Réserve Aristide Subliem, maar dat had ik ook wel verwacht.
Ik zit hier met een big smile op mijn gezicht
nog na te genieten van een zeer gezellige middag. Klaas en Eef (maar ook Marijke!), heel erg bedankt. Jullie gastvrijheid was hartverwarmend en de kwaliteit van de geproefde cognacs (en de champignonsoep) was subliem. En leuk om al die verhalen te horen van jullie avonturen in Cognac.
Tot volgende keer!

Tot volgende keer!
De proeverij van Cognacnet gistermiddag was een groot succes! Wat een diversiteit aan mooie Cognacs!
Ook de gastvrijheid liet niets te wensen over, met de lekkere hapjes en zoals al genoemd de heerlijke soep van Marijke!
Qua Cognac waren het vooral de Bertrand Napoleon en de Audry Memorial die de show stalen, de overige Cognacs waren ook stuk voor stuk toppers!
Nogmaals, Eef, Klaas en Marijke super bedankt voor deze gezellige, gastvrije en lekkere middag!
Groeten en tot 1 april!
Wouter

Ook de gastvrijheid liet niets te wensen over, met de lekkere hapjes en zoals al genoemd de heerlijke soep van Marijke!

Qua Cognac waren het vooral de Bertrand Napoleon en de Audry Memorial die de show stalen, de overige Cognacs waren ook stuk voor stuk toppers!

Nogmaals, Eef, Klaas en Marijke super bedankt voor deze gezellige, gastvrije en lekkere middag!
Groeten en tot 1 april!
Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Heren heren,
Ik zou er haast verlegen van worden, ik ben het er wel mee eens het was ontzettend gezellig en inderdaad ook zeer smakelijk, misschien nog eens doen.
Maar niet meer zoveel cognacs 12 ( sommigenen hebben er nog een paar extra geproefd uiteraard uit pure interesse) was wel een beetje te veel om goed te kunnen proeven.
groet,
Ik zou er haast verlegen van worden, ik ben het er wel mee eens het was ontzettend gezellig en inderdaad ook zeer smakelijk, misschien nog eens doen.
Maar niet meer zoveel cognacs 12 ( sommigenen hebben er nog een paar extra geproefd uiteraard uit pure interesse) was wel een beetje te veel om goed te kunnen proeven.
groet,
- Hans
- Cognac Connaisseur
Niet doen, de complimenten zijn zeer verdiend!Eefbulder schreef:Ik zou er haast verlegen van worden
Hear! Hear!Eefbulder schreef:...het was ontzettend gezellig...
Graag!Eefbulder schreef:....misschien nog eens doen
Ja, we zijn wat doorgeschoten in ons enthousiasme, wat een beetje jammer was voor de laatste cognacs. Die zou ik nog wel eens apart willen proeven. Mochten jullie ergens een proeverij houden, waarbij anderen kunnen aanschuiven: ik hou me aanbevolen! (En ik vermoed dat ik niet de enige benEefbulder schreef:Maar niet meer zoveel cognacs 12 ( sommigenen hebben er nog een paar extra geproefd uiteraard uit pure interesse) was wel een beetje te veel om goed te kunnen proeven.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Eef ik deel de mening van Hans en door tijdsdruk heb ik de laatste 2 super cognacs een beetje te gehaast geproefd. Volgende keer doe ik het beter.Hans schreef:Niet doen, de complimenten zijn zeer verdiend!Eefbulder schreef:Ik zou er haast verlegen van wordenHear! Hear!Eefbulder schreef:...het was ontzettend gezellig...Graag!Eefbulder schreef:....misschien nog eens doenJa, we zijn wat doorgeschoten in ons enthousiasme, wat een beetje jammer was voor de laatste cognacs. Die zou ik nog wel eens apart willen proeven. Mochten jullie ergens een proeverij houden, waarbij anderen kunnen aanschuiven: ik hou me aanbevolen! (En ik vermoed dat ik niet de enige benEefbulder schreef:Maar niet meer zoveel cognacs 12 ( sommigenen hebben er nog een paar extra geproefd uiteraard uit pure interesse) was wel een beetje te veel om goed te kunnen proeven.)
Hierbij nog wat sfeerimpressies van de proeverij!

"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.