Robert Delamain - Histoire du Cognac

Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door wouter »

Dit boek van Robert Delamain is in 1935 uitgebracht en schijnt zelfs vandaag de dag nog zeer toon-aangevend te zijn.

Ik heb zojuist de Frans-talige versie: HISTOIRE DU COGNAC (moet me frans wel even opvijzelen :lol: ) via Ebay weten te verkrijgen... Heeft iemand dit boek al eens gelezen?
The Delamains know wherof they speak; in 1935, Robert Delamain authored The History of Cognac, a highly-regarded reference book to this day.
Delamain book.jpg
Delamain book.jpg (8.22 KiB) 4817 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

Was er ook al eens naar op zoek geweest, maar destijds niet gevonden. Zag er nu een op de Franse Ebay, maar die was al verkocht (aan jou? ;) )

Heb er nu een kunnen bestellen via Amazon UK. Ben benieuwd.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door wouter »

Hans schreef:Zag er nu een op de Franse Ebay, maar die was al verkocht (aan jou? ;) )
Denk het wel :oops:
Hans schreef:Heb er nu een kunnen bestellen via Amazon UK. Ben benieuwd.
Engelse versie of Frans-talig? Verkoopt Amazon ook "oude"/ tweedehandse boeken?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door eurotail »

Schijnt een top-boek te zijn !
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

wouter schreef: Engelse versie of Frans-talig? Verkoopt Amazon ook "oude"/ tweedehandse boeken?
De Franstalige. Via Amazon UK doe je zaken met allerlei tweedehands boekverkopers (werkt hetzelfde als bij Bol.com). Alleen verzond van de twee aanbieders maar een naar het buitenland.

De kwaliteit was "acceptable", dus ik ben benieuwd of het leesbaar is ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door wouter »

Mijn boek is inmiddels ontvangen! :D

Gezien de vele bladzijdes die nog aan elkaar vast zitten (niet goed gesneden), en de spierwitte bladzijdes betwijfel ik of dit boek, dat oorspronkelijk van een Bibliotheek in Toulouse eigendom was, ooit uitgeleend is geweest :shock:

Er is wel een glas water over de kaft heen gevallen :lol:, maar aan de binnenkant gelukkig geen schade.

Het boek schijnt een gelimiteerde herdruk te zijn:
De cet ouvrage il a ete tire a part une edition de luxe limitee a 320 exemplaires contenant une reproduction au pochoir par eugene Charpenier, coloriste, D'un tableau de geo mareste.

Even later:

75 exemplaires sur Hollande van Gelder numerotes de 26 a 100.
Een Nederlander genaamd Van Gelder heeft dus 75 exemplaren van dit boek ontvangen. Weet iemand wat over deze beste man?

Boek zelf, gezien mijn moeite met Frans, even kort doorgebladerd, maar zie zo 123 geen wetenswaardigheden die ik nog niet eerder had gelezen in andere boeken....
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

"The following items were sold by and shipped from colwynbooks in package 1 of this shipment:
1 of Histoire du cognac
Shipping Carrier: Royal Mail
Ship Date: June 30, 2010"

Wordt vervolgd ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door wouter »

@Hans, Heb je het boek al binnen?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

wouter schreef:@Hans, Heb je het boek al binnen?
Nee, nog niet. Zal een dezer dagen wel binnenkomen. Van 2e hands verzenders gaat altijd langzamer dan van Amazon zelf. Ben Kyle Jarrad: Cognac, The Seductive Saga of the World's most Coveted Spirit maar aan het uitlezen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

Heb mijn boek ook binnen. Kaft is anders, zie plaatje, maar ziet er verder wel origineel uit
histoire.jpg
histoire.jpg (20.33 KiB) 4750 keer bekeken
wouter schreef:75 exemplaires sur Hollande van Gelder numerotes de 26 a 100. Een Nederlander genaamd Van Gelder heeft dus 75 exemplaren van dit boek ontvangen. Weet iemand wat over deze beste man?
Ligt iets anders. Hollande is een papiersoort van papierfabriek Van Gelder (net als het vermeldde "Japon Impérial" en "Vélin pur fil du marais" papiersoorten zijn). Ook in mijn boek staan dergelijke vermeldingen, zie plaatje.
tekst klein.jpg
tekst klein.jpg (88.15 KiB) 4750 keer bekeken
wouter schreef:moet me frans wel even opvijzelen :lol:
Dat lijkt geen kwaad te kunnen :D


Er zijn destijds blijkbaar 320 genummerde luxe exemplaren gemaakt (".. édition de luxe limitée a 320 exemplaires .."), met gekleurde plaatjes ("..réproduction au pochoir.."), gedrukt op verschillende kwaliteiten papier, waarschijnlijk als relatiegeschenk en zo.
Mijn boek behoort niet tot die 320 en heeft geen gekleurde plaatjes. Over de "gewone" editie wordt geen oplage informatie gegeven. Mijn boek was oorspronkelijk een weggevertje van Martell.

Ben nog bezig in Kyle Jarrad: Cognac, The Seductive Saga of the World's most Coveted Spirit. Als ik die uit heb begin ik met deze. Kan ik mijn oude liefde, Frans lezen, weer oppakken :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”