Camus - Rarissimes

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Camus - Rarissimes

Bericht door Christine »

Even geïnformeerd naar de Camus - Rarissimes. De EU pricing tov US is op zijn minst raar en de algehele pricing is beleefd gezegd ook "raar". En dan tel ik daar nog een kleine 30% bij voor taks, invoerrechten, btw, transport bij US prijs. EU prijs is ook nog zonder btw...
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Camus - Rarissimes

Bericht door Ton »

De genoemde prijzen gelden voor Europa neem ik aan?
De prijzen voor de US kan ik zo gauw nergens terugvinden...
Ik zie steeds 6 staan. Betekent dat niet dat het de prijzen zijn voor 6 flessen? Ondanks dat er onder staat: 'prijs per fles'?
Als dit echt prijzen per fles zijn, dan is dit wel erg duur :o
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Camus - Rarissimes

Bericht door Christine »

Wel degelijk prijs per fles.
Vb. US http://www.binnys.com/spirits/Camus_Pio ... 00649.html. Tel bij die prijs 30% bij om tot hier te brengen.
EU https://www.cognac-expert.com/vintage-c ... results=23
Een Delamain 1963 of 1966 is plots aantrekkelijk geprijsd :)
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Camus - Rarissimes

Bericht door Ton »

De Pionneau 1969 is een echt collectors item geworden. De prijzen hiervan gaan door het dak. Deze was enkele jaren geleden al erg duur, maar nog onder de 1000 euro, en is nu veel duurder. Als je die voor $599 bij Binny's kan kopen... doen! Ook nog eens 750ml. (Ik neem aan dat dit wel zeker de Borderies van 1969 is)
De 1974 vintage bij Binny's is $450, dus zo'n €400. Lijkt me behoorlijk overprijsd maar ja... in Amerika.
De ex BTW prijzen voor een 700ml fles die Camus hanteert zijn belachelijk hoog.
Ik zou toch denken dat dit per zes is en dan een prijs voor de handel. Misschien de moeite waard om nog eens na te vragen.
En anders heb je helemaal gelijk met je opmerking: De EU pricing tov US is op zijn minst raar en de algehele pricing is beleefd gezegd ook "raar".

Ik vond dit nog op Cognac Wiki:

Camus VINTAGE 1980 COGNAC

The 1980 vintage can be considered as exceptionally rare, due to one of the smallest crops ever known in the Cognac region. The vineyards suffered from the cold from start to finish, even suffering a frost at harvest time which almost killed an already very limited crop.

This tough and unusual context makes the Camus 1980 Vintage Cognac from Grande Champagne a most unusual and rare one.

Quality: Vintage

Price of this cognac: €150-200

Growth Area (Cru): Grande Champagne

Bottle(s):
- 700ml

Een prijs van €290 ben ik ook nog tegengekomen op Zave-Delfi.
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Camus - Rarissimes

Bericht door Christine »

Hallo, prijs is wel degelijk per fles.
Nu een 1969 borderies aan 800$ ( us prijs + kosten) vind ik niet echt een koopje :)
Voordeel is dat de prijs van een Delamain 1963 en 1966 plots aantrekkelijk is geworden :).
Plaats reactie

Terug naar “Camus”