Godet Réserve de la Famille - Vieilles Borderies

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Godet Réserve de la Famille - Vieilles Borderies

Bericht door Hans »

Al een tijdje in de kast, de Réserve de la Famille - Vieilles Borderies van Godet. Tijd om hem een keer te beschrijven. Deze cognac is in een beperkte oplage van 5000 flessen gebotteld en wordt geleverd in een mooi houten kistje. Wij hebben fles no. 0177/5000 geopend.
GodetReservedelaFamilleVB.JPG
GodetReservedelaFamilleVB.JPG (47.8 KiB) 2488 keer bekeken
Ik heb alleen een proefnotitie kunnen vinden bij Godet zelf en die is vrij beperkt:
Godet schreef:Old Borderies
Blend :100% Borderies
Alcohol :40%
Tasting note : Exclusively from the Borderies area which is the smoothest cru of cognac. Typical from the Borderies, this cognac shows notes of dried figs and a violet nose with a smooth taste of honey and flower
Tim en ik komen tot het volgende:

De kleur: Donker oker

De geur: Viooltjes inderdaad. Mooie, frisse geur. Jong hout, licht velpon op de achtergrond, groene appel.

De smaak: Eerste indruk: kruidig. Kruidnagel, nootmuskaat. Mooie karakteristieke Borderies-smaak, maar niet echt complex. Drinkt makkelijk weg, toegankelijk. De gedroogde vijgen en de honing uit de proefnotitie van Godet konden we niet echt ontdekken. Gemiddeld zoet, geen rancio. Later hazelnoot, die wel blijft hangen.

De na-smaak: Vrij kort, wel mooi.

Leeftijd: onbekend

De herkomst: Borderies

De prijs: ₤ 120,-- bij The Whiskey Exchange, wat neerkomt op zo’n € 170,--

De prijs/kwaliteit verhouding: € 170,-- vinden wij hem echt niet waard, gelukkig heb ik dat er ook niet voor betaald ;) . Lekkere cognac voor de helft.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Godet”