Hans schreef:
Ben benieuwd of je iets meer kunt zeggen over je voorkeur, anders dan dat een cognac moet verrassen. zelf ook een Bouju-fan.
Het zijn aantal kenmerken die er voor mij vaak uitspringen: mag een behoorlijke dosis houttonen inzitten,neigend naar droog. Een andere eigenschap is florale tonen, zo lang gelagerd dat er een subtiele dosis zoetigheid vrijkomt. Dan denk ik bv aan wat oudere Borderies. De smaak van chocolade en noten doen het bij mij ook goed. Het is zeker niet nodig dat al die kenmerken in een cognac zitten. Of kent iemand wel zo'n cognac of iets dat er in de buurt komt ?
Ik vind dat een cognac wel een behoorlijke lengte moet hebben. En dan kom ik bij het onderwerp " rancio". Echt iets voor de oudere cognac' s uit grande en petite champagne. Voor mij betekent het noten en laagjes. Maar ik hoor graag jullie eigen interpretatie van " rancio" . Ik moet zeggen dat het erg leuk is om zo over cognac na te denken en voor je zelf te bepalen wt jouw voorkeuren zijn.
ik zal nog mijn laatste slag in de cognatheek vermelden. (Nb als ik mijn collectie een facelift geef dan zal ik de onderstaande aanwinsten ook verwerken.
Pasquet XO
Esteve Heritage
Esteve Ancestrale
Grateaud Vieille Reserve
Grateaud Hors d'Age
Bossuet Extra
Motard XO
Gegroet
Jeroen Peek