Collectie Christine

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Collectie Christine

Bericht door Roland »

Christine schreef:Vandaag nog een mooie kunnen aankopen. Lhéraud Grande Champagne 1969 (bottled 2015).
Prachtig.
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Door de commentaar van Hans en Roland en wat verder doorzoeken Forgeron gecontacteerd. Zij verkopen rechtstreeks ook. Volgende gekocht: Michel Forgeron Hors d'Âge Carafe(70cl), Michel Forgeron Hors d'Âge Bottle(70cl), Michel Forgeron Barrique 84 (50cl), Michel Forgeron Barrique 79 (50cl), Michel Forgeron Barrique 78 (50cl), Michel Forgeron Barrique 75 (50cl), Michel Forgeron Barrique 74 (50cl), Michel Forgeron Barrique 65 (50cl) en de Michel Forgeron Barrique 60 (50cl). De 74, 65 en 60 staan niet in de shop omdat deze maar zeer beperkt voorradig zijn. Had er specifiek naar geïnformeerd ook.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Collectie Christine

Bericht door Roland »

Christine schreef:Door de commentaar van Hans en Roland en wat verder doorzoeken Forgeron gecontacteerd. Zij verkopen rechtstreeks ook. Volgende gekocht: Michel Forgeron Hors d'Âge Carafe(70cl), Michel Forgeron Hors d'Âge Bottle(70cl), Michel Forgeron Barrique 84 (50cl), Michel Forgeron Barrique 79 (50cl), Michel Forgeron Barrique 78 (50cl), Michel Forgeron Barrique 75 (50cl), Michel Forgeron Barrique 74 (50cl), Michel Forgeron Barrique 65 (50cl) en de Michel Forgeron Barrique 60 (50cl). De 74, 65 en 60 staan niet in de shop omdat deze maar zeer beperkt voorradig zijn. Had er specifiek naar geïnformeerd ook.
Zeer mooie bestelling.
Kon je de 74, 65 en 60 niet via mail bestellen ?

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Roland schreef: Kon je de 74, 65 en 60 niet via mail bestellen ?
mvg,
RolanD
Had wat rondgekeken op internet en wist zo dat deze jaartallen bestonden. Heb dan inderdaad mail gestuurd en gevraagd of ze nog verkrijgbaar waren. Kreeg dan te horen dat ze die niet in hun shop hebben staan wegens weinig voorraad. Enkel als mensen er specifiek naar vragen verkopen ze die.
Mvg,
Christine.

Link shop: http://www.cognacforgeron.com/cogpresta ... r=category
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Van Maxime Trijol ook de volgende kunnen kopen: Maxime Trijol Borderies 1970, Maxime Trijol Fins Bois 1976, Maxime Trijol Fins Bois 1979 en
Maxime Trijol Fins Bois 1986.
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Vandaag aangekocht Lhéraud XO Eugenie. En eens wat onontgonnen terrein verkennen: Navarre Vieille Réserve, Duquai Tres Vieille Borderies, Duquai 1969 Grande Champagne (bottled 2006), Duquai 1975 Fins Bois (50cl), Duquai Early Landed 1999 Grande Champagne (50cl).
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Vandaag enkele cognac van La Gabare - Grosperrin aangekocht. Grosperrin 1980 Grande Champagne, Grosperrin N°67 Fins Bois, Grosperrin 1962 Petite Champagne (35cl), Grosperrin 1961 Borderies (35cl), Grosperrin 1954 Fins Bois (35cl) en Grosperrin N°24 Grande Champagne.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Collectie Christine

Bericht door Roland »

Christine schreef:
Roland schreef:En toch.... ik blijf die "vintages" duur vinden.
Ja en nee. Er is meer administratie en kost voor het cognachuis. Bij een vintage weet je beter wat in de cognac zit. Met blenden kan je veel. Bij wijnen wordt er helemaal niet geblend. Champagne geef ik ook voorkeur aan vintage. Vind een vintage een meer individuele expressie.
Vrijdag kon ik "live" een cognac-proeverij van Leyrat (ABK6) in Bergen (Noorwegen) volgen.

Een deelnemer vroeg aan Christian Guérin (mâitre de chai van Leyrat ) :
"Verkies jij een vintage of een blend ?"

En er volgde een zeer logisch antwoord :
"Uiteraard een blend. Dat is juist de metier van een mâitre de chai".
Hij maakt een blend uit 3 tot 6 vaten.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Roland schreef:
Christine schreef:
Roland schreef:En toch.... ik blijf die "vintages" duur vinden.
Ja en nee. Er is meer administratie en kost voor het cognachuis. Bij een vintage weet je beter wat in de cognac zit. Met blenden kan je veel. Bij wijnen wordt er helemaal niet geblend. Champagne geef ik ook voorkeur aan vintage. Vind een vintage een meer individuele expressie.
Vrijdag kon ik "live" een cognac-proeverij van Leyrat (ABK6) in Bergen (Noorwegen) volgen.

Een deelnemer vroeg aan Christian Guérin (mâitre de chai van Leyrat ) :
"Verkies jij een vintage of een blend ?"

En er volgde een zeer logisch antwoord :
"Uiteraard een blend. Dat is juist de metier van een mâitre de chai".
Hij maakt een blend uit 3 tot 6 vaten.

mvg,
RolanD
:) ... Leyrat 1971 ( mijn geboortejaar ) en Leyrat 1972 staan nog op mijn to do lijstje :D Ik sta niet helemaal negatief t.o.v. blends. Koop zelf ook blends. Alleen ben ik daar voorzichtiger/selectiever met aankopen. Ik vind ook dat er daar wat meer transparantie zou mogen zijn qua leeftijd en samenstelling.
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Collectie Christine

Bericht door Christine »

Nog eens Maxime Trijol :) . Nu de Maxime Trijol Borderies 1992, Maxime Trijol Grande Champagne 1990, Maxime Trijol Grande Champagne 1989 en Maxime Trijol Fins Bois 1987.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”