Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Hans »

Wouter heeft deze cognac gereviewd op CognacFans. Leuk artikel, met een stukje van Feinschmecker over een expert-proeverij waarin de La Fontaine de la Pouyade als eerste eindigde.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door wouter »

Hans schreef:Wouter heeft deze cognac gereviewd op CognacFans. Leuk artikel, met een stukje van Feinschmecker over een expert-proeverij waarin de La Fontaine de la Pouyade als eerste eindigde.
Dank Hans, deze Cognac heb ik nu ook beschreven in het Nederlands op CognacReview!

Ik deel absoluut de mening met Hans betreffende de sublimiteit van deze Cognac! Hoewel deze cognac uitzonderlijk smaakte had ik wel verwacht iets meer van de Folle Blanche druif (lees: Geranium achtige aroma's) terug te zien komen in de smaak. Dit doet de smaak-beleving overigens helemaal niets, deze is namelijk helemaal top!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Hans »

wouter schreef:Hoewel deze cognac uitzonderlijk smaakte had ik wel verwacht iets meer van de Folle Blanche druif (lees: Geranium achtige aroma's) terug te zien komen in de smaak.
Zelfde geldt voor de geur. Het effect van 80 jaar rijping op vat, denk ik.

Ik zal hem binnenkort weer moeten proeven, want ik heb een miniatuurtje laten vallen, waardoor de wasdop eraf is. Gelukkig zelf gedaan, er zijn mensen voor minder omgebracht :twisted:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door wouter »

Hans schreef:want ik heb een miniatuurtje laten vallen, waardoor de wasdop eraf is.
Opnieuw proeven is geen straf ;-) onder heet water doen en de was wordt weer kneedbaar, wellicht helpt dat? Wordt waarschijnlijk wel wat minder mooi.... ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Hans »

wouter schreef:Opnieuw proeven is geen straf ;-)
In het geheel niet. :D Dopje is nog intact, dus kan ook nog wel even wachten
wouter schreef:onder heet water doen en de was wordt weer kneedbaar, wellicht helpt dat? Wordt waarschijnlijk wel wat minder mooi.... ;)
Helaas. Lag in dertig stukjes op de grond en zit inmiddels in de stofzuiger. :(
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Ton »

Zijn die miniatuurtjes ergens te koop in Nederland? Of elders?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Hans »

Ton schreef:Zijn die miniatuurtjes ergens te koop in Nederland? Of elders?
Twee mogelijkheden: Stefan of rechtstreeks, via de site. Vroeger reageerden ze niet op vragen, tegenwoordig staat er: "Worldwide delivery per unit or more, if demanded. Please contact for prices conditions."
Die site vermeldt alleen de 70cl flessen. Reken wel op een miniatuurprijs waarvoor je een mooie fles kunt kopen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door wouter »

Helaas heb ik te horen gekregen van de maker dat deze Cognac niet voor 100% uit Folle Blanche bestaat... :(
The Cognac is not exclusively from Folle Blanche but from a blend of Ugni Blanc, Folle blanche and Colombard
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Hans »

wouter schreef:Helaas heb ik te horen gekregen van de maker dat deze Cognac niet voor 100% uit Folle Blanche bestaat... :(
The Cognac is not exclusively from Folle Blanche but from a blend of Ugni Blanc, Folle blanche and Colombard
Het leven is vol teleurstellingen :( Verklaart wel, waarom de Folle Blanche geur en smaak niet zo dominant is. Maar ach, hij is er niet minder subliem om. Ben toch erg gelukkig met mijn voorraadje :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouyer-Dubosquet - La Fontaine de la Pouyade

Bericht door Hans »

Op een gisteren door Tim en mij gehouden privé-proeverijtje (Armagnac Chabot Napoléon - Raymond Ragnaud Extra Vieux - Jean Fillioux Très Vieux - Maxime Trijol XO, Réserve, Extra - François Peyrot Héritage) zijn we maar weer eens geëindigd met de onvolprezen La Fontaine de la Pouyade. :D

Sheer perfection :!:

Even hadden we de overmoed om onze proefnotitie, waar we de vorige keer een hele avond over gedaan hebben, te willen verbeteren. We meenden een hint van jasmijn te ruiken die we nog niet eerder ontwaard hebben. Maar bij nadere bestudering verdronken we in de complexiteit van deze sublieme cognac. Het zal er wel in zitten en vast nog veel meer, maar we hebben de proefnotitie maar intact gelaten.
Als er één cognac is die de uitspraak van Victor Hugo illustreert (zie onderschrift) dan is deze het wel.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Plantevigne-Dubosquet (tot 2018 Bouyer-Dubosquet)”