Even voorstellen: Matti

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Matti
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 10:50

Even voorstellen: Matti

Bericht door Matti »

Hallo allemaal, ik ben Matti (Matthijs voor intimi), 30 jaar schoon aan de haak. Ik kom tot u vanuit de whisky-wereld gedeeltelijk gemotiveerd door de explosieve prijsstijgingen aldaar maar ook door de herinnering aan enkele mooie Cognacs en Armagnacs die ik in het verleden heb mogen smaken.

In tegenstelling tot de whisky, waar ik inmiddels een behoorlijke kennis over heb opgebouwd, kom ik waar het cognac betreft eigenlijk net pas kijken. Ik heb zoals gezegd af en toe wel eens iets geprobeerd, maar beschouw mijzelf als een echte beginner. Ik ga in de komende tijd proberen hier en daar een proeverij of festival bij te wonen om een beetje thuis te raken in de materie.

Zoals ik in mijn andere post op dit forum al verteld heb run ik de prijsvergelijkingssite DrankVinder, waar sinds gisteren ook op Cognac (en nog een stel nieuwe dranken naast de al bestaande Rum en Whisky) gezocht kan worden. In het dagelijks leven ben ik webontwikkelaar bij een klein communicatiebureau in Deventer, fotografeer ik af en toe nog wat (mijn vorige carrière ;)) en bespeel ik met veel liefde de basgitaar.
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Even voorstellen: Matti

Bericht door ikpatje »

Matti , welkom en hier ben je echt wel op de goede plaats om je cognac kennis op te krikken.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Matti

Bericht door Ton »

Welkom Matti. Ik hoop je een keer tegen te komen op zo'n proeverij. Veel cognac-festivals ken ik niet, dat is volgens mij meer iets van de whisky-wereld.
Ik ben intussen benieuwd naar die mooie herinneringen. Valt er wat over te vertellen?
Matti
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 10:50

Re: Even voorstellen: Matti

Bericht door Matti »

Ton schreef:Welkom Matti. Ik hoop je een keer tegen te komen op zo'n proeverij. Veel cognac-festivals ken ik niet, dat is volgens mij meer iets van de whisky-wereld.
Ik ben intussen benieuwd naar die mooie herinneringen. Valt er wat over te vertellen?
Ik dacht aan het Potstill festival, volgens mij hebben ze daar ook cognac (naast whisky, rum, ...)?

Die mooie herinneringen zijn uit een zo ver verleden (nouja, niet dat ik zo extreem oud ben ;) maar toch zeker 10 jaar terug op vakantie in Frankrijk) dat ik alleen nog weet dat ik prettig verrast was. Ook de setting (huisje aan de Dordogne, mooie zomeravond) kan daar aan bijgedragen hebben ;)

Ik ben op dit moment me een beetje aan het oriënteren op redelijk betaalbare maar toch niet te commerciële cognacs en armagnacs. Ik ben er al wel achter dat het behoorlijk wat lastiger is single distillery bottelingen te vinden, zeker op vatsterkte, dan in de whisky.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Matti

Bericht door Ton »

Matti schreef:Ik ben er al wel achter dat het behoorlijk wat lastiger is single distillery bottelingen te vinden, zeker op vatsterkte, dan in de whisky.
Misschien is Bouju (Brut de Fût) iets?
Matti
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 10:50

Re: Even voorstellen: Matti

Bericht door Matti »

Ton schreef:
Matti schreef:Ik ben er al wel achter dat het behoorlijk wat lastiger is single distillery bottelingen te vinden, zeker op vatsterkte, dan in de whisky.
Misschien is Bouju (Brut de Fût) iets?
Hmm, ziet er interessant uit idd! Dank voor de tip.
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Even voorstellen: Matti

Bericht door Bart »

Welkom Matti !

Probeer de J. Painturaud Générations eens, 60 jaar op één vat gerijpt.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”