Brandaan

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
brandaan
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 14:21

Brandaan

Bericht door brandaan »

Goedemiddag,

Mijn naam is Brandaan, ben 25 jaar oud en cognacliefhebber. Hoewel ik eigenlijk al lang cognac drink, kocht ik zelf mijn eerste cognac in een restaurant drie jaren geleden. Daarvoor kreeg ik het vaak of dronk het bij mijn ouders. De eerste keer was een interessante ervaring, want ik kende de verschillen niet en bij toeval bestelde ik meteen de duurste die ze hadden (prijzen stonden er niet bij), dat was een Hennessy Paradis. Op zich beviel die goed, maar ik genoot er destijds niet heel veel meer van dan van een Remy Martin VSOP.

Flessen die ik zelf koop zijn meestal een Remy Martin VSOP of Courvoisier VSOP. Verder probeer ik ook graag dingen uit die in de aanbieding zijn. Ik hoop op dit forum wijzer te worden over Cognacs die ik nog niet heb geprobeerd en misschien goede deals.

Groeten,

Brandaan
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brandaan

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Brandaan!
brandaan schreef:De eerste keer was een interessante ervaring, want ik kende de verschillen niet en bij toeval bestelde ik meteen de duurste die ze hadden (prijzen stonden er niet bij), dat was een Hennessy Paradis. Op zich beviel die goed, maar ik genoot er destijds niet heel veel meer van dan van een Remy Martin VSOP.
Oei, laat Don Henny dat maar niet lezen :lol:
brandaan schreef:Flessen die ik zelf koop zijn meestal een Remy Martin VSOP of Courvoisier VSOP. Verder probeer ik ook graag dingen uit die in de aanbieding zijn.
Velen op dit forum zijn zo gestart. Nog een wereld te ontdekken, zoals je op dit forum ziet en ook dat is maar een beperkte selectie.

Proeverijen zijn een uitstekende manier om cognac te verkennen, worden hier aangekondigd.

Aarzel niet om je vragen te stellen, er is altijd wel iemand die het oppikt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
brandaan
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 14:21

Re: Brandaan

Bericht door brandaan »

Hartelijk dank!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Brandaan

Bericht door Ton »

Welkom op het forum Brandaan,

Ik ben toch een beetje benieuwd. Zou je opnieuw een Hennessy Paradis bestellen?
Zelf vond ik hem indertijd (ooit op een Hennessy proeverij) bijzonder goed.
brandaan
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 14:21

Re: Brandaan

Bericht door brandaan »

Ton, ik zou hem zeker opnieuw bestellen, want ik denk dat ik hem nu beter zou kunnen waarderen. Daarnaast kan ik hem ook beter vergelijken met cognacs die ik ken en ben wel benieuwd naar het verschil, eerst kende ik cognacs niet erg goed. Tegenwoordig vind ik veel V.S. cognacs te scherp, terwijl het mij vroeger niet heel veel uitmaakte (denk ik).
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brandaan

Bericht door Hans »

Ton schreef:Ik ben toch een beetje benieuwd. Zou je opnieuw een Hennessy Paradis bestellen?
Zelf vond ik hem indertijd (ooit op een Hennessy proeverij) bijzonder goed.
De visie van Tim en mijzelf op deze cognac vind je hier
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Brandaan

Bericht door Ton »

Hier is nog even de link naar de proeverij die ik bedoelde.
brandaan
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 14:21

Re: Brandaan

Bericht door brandaan »

Bedankt, ziet er uit als een mooie ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”