even voorstellen: Frank2

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Frank2
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 3
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 21:10
Locatie: Arnhem

even voorstellen: Frank2

Bericht door Frank2 »

Beste cognacliefhebbers,
Mijn naam is Frank, ben 53 jaar en al jaren een fervent liefhebber van mooie cognac, jong en oud. Jaren geleden had ik een verzameling van dik 60 flessen cognac, maar eerlijk gezegd liep dat wat uit de hand en heb ik voor mezelf een 'koopstop' ingesteld en besloten dat ik niet meer ga verzamelen, maar ga opdrinken. Ik heb nu nog zo'n 15 flessen en dat peil wil ik zo houden, dus af en toe koop ik weer eens een (bijzondere) cognac. De lekkerste betaalbare cognac vind ik de Frapin VIP XO en (helaas niet meer verkrijgbaar) de Davidoff Extra. De Hennessy Paradis vind ik ook voortreffelijk, maar is toch wel wat prijzig. Daarnaast ben ik de gelukkige bezitter van een fles Remi Martin Louis XIII en een Hennessy Richard. Tot slot heb ik nog een special: een fles Grande Champagne Cognac vintage 1898, van Calvet & Co.
Ik hoop via dit forum en website ervaringen uit te wisselen en tips te krijgen over goede en betaalbare cognacs.
Groet Frank
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: even voorstellen: Frank2

Bericht door Roland »

Frank2 schreef:Beste cognacliefhebbers,
Welkom op het forum Frank.
Frank2 schreef: Mijn naam is Frank, ben 53 jaar en al jaren een fervent liefhebber van mooie cognac, jong en oud.
Jaren geleden had ik een verzameling van dik 60 flessen cognac, maar eerlijk gezegd liep dat wat uit de hand
en heb ik voor mezelf een 'koopstop' ingesteld en besloten dat ik niet meer ga verzamelen, maar ga opdrinken.
Hierin herken ik mezelf.
Ben van 1963, en heb ook een kleine verzameling, zoals je bij "mijn collectie" kunt zien.
In juli ga ik naar de Cognac-streek, maar in 2016 (of 2017) gaan wij verbouwen, en zou ik ook een "koopstop" moeten inlassen.
Dit zal best moeilijk zijn. Ik zit teveel op internet, en zie teveel mooie flessen.
Frank2 schreef: Ik heb nu nog zo'n 15 flessen en dat peil wil ik zo houden, dus af en toe koop ik weer eens een (bijzondere) cognac.
De lekkerste betaalbare cognac vind ik de Frapin VIP XO en (helaas niet meer verkrijgbaar) de Davidoff Extra.
De Hennessy Paradis vind ik ook voortreffelijk, maar is toch wel wat prijzig.
De Frapin VIP XO staat thuis ook altijd open (heb nog een 4-tal flessen),
de Davidoff Extra heb ik dit jaar 2x gekocht aan € 120. Maar nog niet geöpend (geproefd).
Ik ga vanavond eens een foto plaatsen, want ik heb 2 verschillende Extra's.
Waarschijnlijk (ik ben niet zeker) 1x van Hennessy, en 1x van Hine.
Frank2 schreef: Daarnaast ben ik de gelukkige bezitter van een fles Remi Martin Louis XIII en een Hennessy Richard.
Tot slot heb ik nog een special: een fles Grande Champagne Cognac vintage 1898, van Calvet & Co.
Dat zijn TOP flessen.
Hiervan kunnen wij (ik veronderstel de meeste forumleden) enkel maar dromen.
Frank2 schreef:Ik hoop via dit forum en website ervaringen uit te wisselen en tips te krijgen over goede en betaalbare cognacs.
Groet Frank
Gewoon het forum volgen, en dan lukt het wel.

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: even voorstellen: Frank2

Bericht door Ton »

Welkom Frank.
Zo te zien ben je een echte liefhebber van cognacs uit het wat duurdere segment. Zelf houd ik (tot nog toe) een maximum aan van 100 euro per fles omdat ik ook nog wat andere dingen wil kunnen doen met mijn centen (hoewel er enige uitschieters zijn geweest tot 150 8-) )
Tips zijn altijd moeilijk, want ieders smaak is anders, maar flessen waar ik met plezier aan terugdenk zijn:
Audry Mémorial, Chateau de Beaulon Napoléon, Chateau de Beaulon vintage 1971 en 1976 (en diverse andere vintages), Delamain Vesper, Paul Giraud Très Rare, Guillon Painturaud Hors d'Age, Hardy Noces d'Or, Hine Antique, Hine Hommage, Marcel Ragnaud Fontvieille no. 35.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: even voorstellen: Frank2

Bericht door Hans »

Welkom op het forum Frank!

Mijn tips vind je in mijn lijstje met favorieten Zitten wel een paar betaalbare bij, betaalbaarder dan de Richard in ieder geval.

Misschien is de komende proeverij wat voor je?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: even voorstellen: Frank2

Bericht door Roland »

Frank2 schreef:.....De lekkerste betaalbare cognac vind ik de Frapin VIP XO en (helaas niet meer verkrijgbaar) de Davidoff Extra. ....
Ik heb 2 verschillende Davidoff Extra.
DSC_0084.JPG
DSC_0084.JPG (193.04 KiB) 2748 keer bekeken
Davidoff : Sinds 2011 geproduceerd door Hine; voordien door Hennessy.

Weet jij welke fles het oudste is ?

mvg,
RolanD
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”