Nieuw hier: Sander

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
OneWingedOwl
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 jul 2015, 17:29

Nieuw hier: Sander

Bericht door OneWingedOwl »

Hallo Cognac liefhebbers,

Ik Sander 43 jaar ben een beginnend cognac drinker en begeef mij met intresse op dit nieuwe terrein.
Ben nog zoekende naar wat lekker is. Maar deze neigt naar 'rijk', 'divers' en 'breed'
Voorlopige toppertjes voor mij zijn Delamain XO en Bertrand VSOP / Napoleon.
In de 30 a 40 euro range heb ik nog niet echt iets bijzonders gevonden
Maar laat mij graag adviseren naar andere pareltjes van flessen hopelijk door jullie mede forumleden

Chears
Sander
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Nieuw hier: Sander

Bericht door Roland »

Welkom op het forum Sander.

De Delamain XO (waarschijnlijk bedoel je hiermee de Pale & Dry) is - in zijn prijsklasse - een zeer goede cognac.

Net zoals de Bertrand VSOP / Napoleon, die ook al in de prijzen zijn gevallen.

Voor nieuwe cognacs, kun je ook een kijkje nemen op

http://www.cognacnet.eu/

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuw hier: Sander

Bericht door Ton »

Welkom ook!
Iets goeds vinden met een prijs van 30-40 euro is ook moeilijk. Je komt dan in het VSOP segment, terwijl de betere cognacs zich in het XO segment of hoger bevinden. Overigens is de Pale & Dry inderdaad een XO. Vroeger stond er geen XO op de fles, maar alleen Pale & Dry.
Ik sluit me zeer aan bij het advies van Roland: cognacnet.eu. Er staat ook een telefoonnummer op de website en ze staan je graag telefonisch te woord om advies te geven.
Ik zou nog de Chateau de Beaulon 7 Ans willen noemen. Een vrij jonge cognac gemaakt van Folle Blanche druiven, waardoor hij een zeer typerende smaak heeft die door velen erg wordt gewaardeerd. Maar waarschijnlijk net boven de 40 euro. Misschien nog te koop bij Wijnenwereld voor net eronder.
En de Paul Giraud XO is in de aanbieding voor 44,50. Zie hiervoor onder 'Vraag en Aanbod' bij aanbiedingen.
Succes,
Ton
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw hier: Sander

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Sander!

Ik sluit me aan bij de adviezen van Roland en Ton. Gezien de cognacs die je aanspreken, wordt het vinden van een cognac voor 30-40 euro wel een uitdaging. Mogelijk brengt dit topic je nog iets.

Dan is er op 12 september een proeverij van CognacNet in Vlaardingen, zie hier. Proeverijen zijn een uitstekende manier om je cognac-horizon te verleggen. Later dit jaar zullen nog proeverijen van dit forum in Amersfoort en van Cognacshop in Antwerpen volgen.

Sukses met de zoektocht naar wat jij lekker vindt. We horen graag je bevindingen.

Hartelijke groet,

Hans
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
OneWingedOwl
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 jul 2015, 17:29

Re: Nieuw hier: Sander

Bericht door OneWingedOwl »

Dank jullie wel voor jullie warme reacties en adviezen.
12 september had ik al in mijn agenda genoteerd. Ik wil mij hier zeker voor aanmelden.
Het lijkt mij leuk om andere cognacfans te ontmoeten en natuurlijk nieuwe smaakvolle ontdekkingen op te doen.
Ik zal daarom de website in de gaten houden, deze stond reeds in mijn favo's.
Fijn om zo begroet te worden. Ik heb zelf nog geen verzameling. Wat ik aanschaf drink op, en koop dan weer nieuw.
Ik heb nog een laagje Bertrand staan, ik denk dat ik een glaasje inschenk
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuw hier: Sander

Bericht door Ton »

Proost!
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”