Even voorstellen Stefan

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Even voorstellen Stefan

Bericht door StefanB »

Hallo allemaal,

Ik ben Stefan, 31 jaar wonend in Delft en sinds een jaar of 7 cognacliefhebber. De eerste paar jaar vrij langzaam maar, nadat ik 3 jaar geleden in de regio op vakantie was wakkerde mijn liefde voor cognac aan en vooral de wat (in nederland) onbekendere merken, omdat ik er achter kwam dat er veel meer keus is dan de gemiddelde gall&gall op voorraad heeft.
Ik heb dit forum in het verleden ook al regelmatig gebruikt als 'naslagwerk' zodoende daarom ook al eens de Audry XO gekocht en het probeersetje van leopold gourmel bij cognacnet.
Vorige week ben ik weer op vakantie geweest in de regio (La Rochelle) overigens niet alleen voor de cognac. De Frans atlantische kust is een prima vakantiebestemming.
Ook teruggekomen met een aardig aantal flessen (hoewel het voor mij geen goedkope hobby is). Wat mooi meegenomen is is dat ik mijn vrouw ook heb mee kunnen nemen in het enthousiasme voor de cognac.
Op dit moment bestaat mijn collectie uit de volgende cognacs:
- klein restje Remy Martin VSOP
- Menard VSOP (mijn doordeweekse cognac)
- Menard XO
- Frapin VSOP Cuvée Rare
- Pierre Ferrand Ambre
- Pierre Ferrand Reserve
- Baron Otard VSOP
- Chabasse VSOP
- Maison Paul Beau Hors d'age

En sinds mijn vakantie uitgebreid met de volgende:
- Normandin-Mercier Veille Fine champagne
- Paul Bossuet Veille Reserve
- Vignerons de l'île de Ré - Isle de Ré XO
- Chateau de Beaulon folle blanche 7 ans
- Pierre de Segonzac Selection des Anges
- Audry XO

Een aantal hiervan heeft nog geen eigen pagina op het forum ik zal proberen deze ook aan te maken.
Tenslotte heb ik ook nog een aantal flessen pineau meegenomen waaronder de 10 jaar oude van chateau de beaulon.

Ik hoop dat ik vrij actief mee ga kunnen draaien op het forum.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen Stefan

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Stefan!
StefanB schreef:Wat mooi meegenomen is is dat ik mijn vrouw ook heb mee kunnen nemen in het enthousiasme voor de cognac.
Mooi! Ze is van harte welkom op de proeverijen waar vrouwen altijd sterk in de minderheid zijn.

Behoorlijke collectie heb je al. En een stijgende lijn in kwaliteit.
StefanB schreef:Een aantal hiervan heeft nog geen eigen pagina op het forum ik zal proberen deze ook aan te maken.
Dat aanmaken zal niet gaan. Gewoon hier plaatsen, dan komt het goed.
StefanB schreef:Tenslotte heb ik ook nog een aantal flessen pineau meegenomen waaronder de 10 jaar oude van chateau de beaulon.
Ook lekker, het drankje van mijn echtgenote. Mijn pineau-bevindingen vind je hier
StefanB schreef:Ik hoop dat ik vrij actief mee ga kunnen draaien op het forum.
Is zeer welkom!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Re: Even voorstellen Stefan

Bericht door StefanB »

Hans schreef:Mooi! Ze is van harte welkom op de proeverijen waar vrouwen altijd sterk in de minderheid zijn.
Daar staat ze niet onwelwillend tegenover :D. Ik neem trouwens aan dat niet iedereen in Amersfoort woont, dus hoe wordt dat normaal gesproken gedaan met het terug naar huis keren en het ontwijken van de alcoholcontroles...?
Hans schreef:Behoorlijke collectie heb je al. En een stijgende lijn in kwaliteit.
Bedankt ik ben er ook wel een beetje trots op.

Hans schreef:Ook lekker, het drankje van mijn echtgenote.
Leuk om te lezen. En ook wel interessant omdat wij voornamelijk de witte preferen boven de rode pineau
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen Stefan

Bericht door Roland »

StefanB schreef:Daar staat ze niet onwelwillend tegenover :D. Ik neem trouwens aan dat niet iedereen in Amersfoort woont, dus hoe wordt dat normaal gesproken gedaan met het terug naar huis keren en het ontwijken van de alcoholcontroles...?
- Sommigen blijven overnachten
- Sommigen brengen hun vrouw mee (bob), die al of niet aanwezig blijft.
- Wij komen uit België en de chauffeur drinkt (iets) minder :-)
Wanneer ik rij, dan kijk ik terplaatse welke cognacs er worden aangeboden, en hieruit maak ik een keuze van 2-3 cognacs die ik wil proeven.
Meestal heb ik de andere cognacs geproefd, of heb ik ze thuis (ongeöpend) nog staan.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen Stefan

Bericht door Ton »

StefanB schreef:
Hans schreef:Mooi! Ze is van harte welkom op de proeverijen waar vrouwen altijd sterk in de minderheid zijn.
Daar staat ze niet onwelwillend tegenover :D. Ik neem trouwens aan dat niet iedereen in Amersfoort woont, dus hoe wordt dat normaal gesproken gedaan met het terug naar huis keren en het ontwijken van de alcoholcontroles...?
Als je een beetje uitkijkt met de hoeveelheid die je drinkt, dan kun je alles proeven en heb je toch niet zo veel alcohol binnen gekregen. Het zijn bodempjes die worden ingeschonken en die drink ik vaak niet helemaal leeg. Als je een goede oplossing voor het rijden hebt, kun je makkelijk méér drinken. Op verzoek wordt er ook nog wel eens extra bijgeschonken.
Ik woon zelf op zo'n 40 minuten rijden afstand en heb enkele keren gewoon terug naar huis gereden. Maar meestal blijf ik wel overnachten in een hotel in Amersfoort. Het Mercure hotel is prima en niet duur: ca. 50 euro voor een nacht excl. ontbijt, 1p-kamer. Dit doe ik de laatste jaren meestal. Het is op 5 minuten rijden afstand.
Pension Randenbroek is iets goedkoper, maar een B&B, dus meteen wel inclusief ontbijt. Wel veel minder qua luxe. Heb ik ook twee keer gedaan en ligt net iets verder, maar nog geen 10 min rijden.
Ik kom soms op vrijdag al veel eerder naar Amersfoort en bekijk de stad een beetje en ga wat shoppen, zo wordt het een leuk uitje.
Gebruikersavatar
Ernie
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 09:27

Re: Even voorstellen Stefan

Bericht door Ernie »

Welkom Stefan. Een mooie collectie al en goed om te horen dat bij je vrouw ook de interesse voor cognac is gewekt!
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”