Even voorstellen: Christine

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Even voorstellen: Christine

Bericht door Christine »

Hallo iedereen.

Ben Christine 45 lentes, gehuwd, 3kids. Eerste keer cognac was 15 jaar geleden. Direct verkocht.
Ben hier omdat ik informatie wil delen en ervaringen van anderen horen. Verder had ik een mooie reeks flessen maar die zijn jammer genoeg allemaal geledigd. Wil mijn voorraad de komende tijd weer aanvullen. De laatste fles die gesneuveld is, was de Delamain 1971, mijn geboortejaar.
Mijn favorieten tot hier toe: Delamain reserve de famille, Delamain vintages, Pierre Ferrand Ancestrale. Andere merken gedronken waren Tesseron, Frapin, Remy Martin.
Andere liefdes: Calvados (Chateau du Breuil), Rhône wijnen (rood, esp.Guigal), Champagne (liefst pinot noir, esp Bollinger GA).
Mijn eerste aankoop ondertussen gedaan, Château De Beaulon Cognac Vintage 1976.
Ga proberen mijn steentje bij te dragen aan dit forum.

Mvg,

Christine.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Even voorstellen: Christine

Bericht door Roland »

Welkom op het forum.

Uw aangehaalde merken zijn allemaal top.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Christine

Bericht door Ton »

Welkom op het forum Christine.
Ik lees zojuist je berichtje en er zijn meteen enkele toevalligheden. Ik ben zelf een Delamain liefhebber en dat je net een Delamain 1971 hebt leeggemaakt maakt me een beetje jaloers. Ik heb vandaag ook nog op de Reserve de la Famille geboden op een veiling, maar het werd me uiteindelijk een beetje te duur, dus heb ik afgehaakt.
Je laatste aankoop is een Beaulon en ik ben op het moment een Beaulon aan het drinken, weliswaar 'maar' een XO, maar hij is toch wel weer heerlijk. De combinatie van Colombard, Montils en Folle Blanche is toch heel bijzonder.
Dan de cognac maniac. Ik ben deze site ook pas enkele dagen geleden op het spoor gekomen en heb toevallig vandaag enkele e-mails met hem uitgewisseld over de Martell Cordon Bleu en over Hennessey. De maniac is Kasey Changyu en hij weet er veel van. Hij heeft met enige regelmaat contact met de verschillende cognachuizen, waardoor hij soms over interessante inside informatie beschikt.
Nogmaals welkom. Het zou leuk zijn om je een keer op een proeverij tegen te komen. De eerstkomende is op 20 mei in Amersfoort. Deze is helaas op volgeboekt, maar als je zin hebt, meestal zijn er wel wat afzeggers, dus je kan je altijd op de wachtlijst laten zetten.
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: Even voorstellen: Christine

Bericht door Christine »

@Roland: Dank u. Delamain vind ik echt super. Maar ga zeker proberen wat te variëren de komende jaren.
en
@Ton: Dank u. De Martell Cordon Bleu ga ik zeker proberen.
Mvg,
Christine
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen: Christine

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Christine! Over smaak valt zeer goed te twisten, maar niet met jou. Verschillende cognacs in je rijtje waar ik liefhebber van ben.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”