Even voorstellen

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
twoedgedcircle
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 dec 2016, 22:13

Even voorstellen

Bericht door twoedgedcircle »

Hallo allemaal,

Nieuw hier en stel me even voor. Mijn naam is Daniel en ben 42 jaar oud en liefhebber van cognac, gin, champagne en andere mousserende wijnen. Mijn kennis van cognac is helaas niet erg breed, kom eigenlijk altijd weer op Hennessy, Remy Martin, Frapin, Montifaud en Menard uit. Wil me nu wat meer gaan verdiepen in andere en waarschijnlijk betere huizen en heb me hier aangemeld om inspiratie op te doen. Heb gisteren een fles Daniel Bouju VSOP besteld vanwege de kleur en hopelijk mooie houtsmaak. Mijn favoriet tot nu toe is Hennessy XO en hoop ooit de Richard te kunnen proberen, maar ligt een beetje buiten mijn prijsbereik en heb deze nog niet ergens per glas kunnen vinden. Heb wel de Remy Martin Louis XIII per glas kunnen drinken, maar was wat te licht voor mijn smaak, maar wel leuk natuurlijk. Mocht iemand een tip hebben voor een goede stevige cognac tot ongeveer 100 euro, dan hoor ik dat graag :D
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Ton »

Welkom op het forum, Daniel.
Ik heb wel het geluk gehad om een keer een Hennessy Richard te hebben kunnen proeven. Dat was op een Hennessy Master class in Amsterdam. Ik vond hem echt geweldig, maar dat is persoonlijk. Anderen vonden hem toch tegenvallen. Een Louis XIII daarentegen heb ik helaas nog nooit kunnen proeven.
Tja, er is natuurlijk een geweldige keuze aan cognacs, alleen helaas vaak niet in de gewone slijterijen te koop. Maar er zijn alternatieven online. Vooral cognacnet.eu en cognacshop.be. Beiden zijn altijd ook heel bereidwillig om telefonisch te adviseren.
Als je een stevige smaak zoekt, dan denk ik dat je met Bouju wel raak heb geschoten. Persoonlijk vind ik hem te houtig, maar er is een meerderheid op het forum die echte Bouju liefhebbers zijn.
Andere mogelijkheden: Bertrand Napoléon. Kost je maar 60 euro. Forgeron XO voor €70. Peyrot XO (€60) of Peyrot Héritage (€95).
Nog beter vind ik Navarre Vieille Réserve voor €89 en werkelijk uitstekend Audry Mémorial voor €120.
Als je toevallig in de buurt van Amersfoort woont, dan kan ik je nog wijnhuis Alexander aanraden op de Hamseweg. Hij 'host' de cognac-proeverijen van het forum en heeft altijd wel een leuke fles. Vaak ook Bouju, Peyrot en Audry op voorraad.
Kortom: moet gaan lukken!
twoedgedcircle
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 dec 2016, 22:13

Re: Even voorstellen

Bericht door twoedgedcircle »

Dank en dank voor de suggesties, ga er zeker wat van proberen. Moet zeggen dat de Bouju echt amazing is, ondanks dat het maar een VSOP is, behoort het tot de beste die ik geproefd heb, ga nu de XO hiervan bestellen en ook een Audry, ziet er goed uit. Woon helaas een beetje te ver van Amersfoort om even langs te gaan voor een fles, maar hou me aanbevolen voor de volgende proeverij.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Even voorstellen

Bericht door wouter »

Welkom op het Cognacforum Daniel!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”