Johan1962

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Johan1962
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Johan1962

Bericht door Johan1962 »

Even voor de forumlezers: wie ben ik? Of liever wat heb ik al van Cognac in huis? Even de kast geopend, en dit zijn ze:

* Gilles Brisson - Grande Champagne
* Pierre Balmain - Cognac VSOP
* Hine - Signature - Petite Champagne
* Chateau de Beaulon - Grande Fine (maar geen vermelding champagne)
* Marnier - Fine Champagne VSOP
* Bisquit - Fine Champagne VSOP
* Rémy Martin - Fine Champage XO Excellence
* Hennessy - XO
* Polignac - XO (welke precies weet ik niet... zit nog in het pakje onder de kerstboom... )
* Martell - VS Fine Cognac 70 cl
* Martell - Cognac 150 cl
* Bisquit - Cognac 'Classique'

Ik heb de passie voor Cognac geleerd, een jaar of 15 geleden, toen men mij op restaurant vroeg of ik iets bij de koffie wenste. Cognac was ik al gewend, maar dan in negatieve zin. Vooral meerdere glaasjes bij de koffie, en als hij goed brandde in de slokdarm, was het verdomme goeie cognac, dixit mijn mededrinkers... Dit vond ik niet zo'n leuke ervaring.
Dus daarom mijn antwoord: graag een cognacske, maar een goeie.
Ik kreeg toen een Bisquit Fine Champagne, en was meteen verkocht. Dit is een godendrank. Zo heb ik het echt graag. (Is nog steeds een favoriet voor mij).
En sedertdien ben ik een 'liefhebber' geworden. Ik geniet van een goede cognac, niet te branderig, complexe smaak, maar zeker niet te veel.
Bij vrienden laat ik een slechte cognac staan, en geef hen advies van wat ze best in huis halen. Meestal omdat deze nogal vlot te vinden is: Rémy Martin - Fine Champagne VSOP.

En wat betreft de proeverijen: noteer alvast maar mijn deelname. Ik moet dringend eens naar de Cognateek in Antwerpen, maar zal me zeker ook verplaatsen voor een proeverij, zolang het in Vlaanderen is.
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Johan1962

Bericht door Ton »

Dat is niet mis, zoveel keus als je daar hebt, Johan. Heb je een voorraadje aangelegd voor de winter? :D
Moet ik ook eens aan beginnen. Ik heb er meestal 2 of 3 open en dat vind ik al heel wat.
Maar sinds ik op het cognacforum actief ben, begin ik daar heel andere ideeën over te krijgen :)
Goed voorbeeld doet volgen :lol:
Ik denk dat ik maar eens een Audry ga scoren :!:
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Heel hartelijk welkom op het forum Johan1962!
Ton schreef:Ik heb er meestal 2 of 3 open en dat vind ik al heel wat.
Maar sinds ik op het cognacforum actief ben, begin ik daar heel andere ideeën over te krijgen :)
Had meer flessen open van je verwacht Ton ;-) goed dat je er andere ideeën over krijgt! ;) :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Ton
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ton »

wouter schreef:
Ton schreef:Ik heb er meestal 2 of 3 open en dat vind ik al heel wat.
Had meer flessen open van je verwacht Ton ;-) goed dat je er andere ideeën over krijgt! ;) :D
:D
Maar daarnaast ook nog 3 whisky's, drie grappa's een marc en een calvados :!:
Johan1962
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Bericht door Johan1962 »

Tja,

Het ontdekken van het Cognac-forum doet inderdaad op slag de interesse fors stijgen.
Mijn Cognac-collectie vind ik zelf nog bescheiden, maar is inderdaad meer dan een goede huisbar.
Voor het ogenblik staat mijn collectie open bij mijn PC-scherm. 6 flessen links, 6 flessen rechts...
Het sfeertje is kompleet.

Ik drink sedert ik lid van dit forum ben, IEDERE dag mijn cognacske... Gezondheid.

En ik zoek zeer actief naar geuren, smaken, nuances... maar ik vind dit niet zo evident.

Johan.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”