A.E. Dor XO Vieille Fine Champagne

Plaats reactie
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

A.E. Dor XO Vieille Fine Champagne

Bericht door Roel »

Zojuist de bodem bereikt van mijn fles A.E. Dor XO Vieille Fine Champagne. Jammer, want het is een fles met een mooie herinnering: Gekocht in Parijs de dag na onze verloving en open gemaakt op onze huwelijksdag.

Hierbij mijn bevindingen:

Kleur: amber, barnsteen.
Geur: vanille, eiken, as van een sigaar (?).
Smaak: vol en romig (heb wel het idee dat dat minder was toen de fles net open was), misschien zelfs wat vettig, kruiden, maar geen peper, eerder nootmuskaat.
Nasmaak: prima nasmaak, dat vettige blijft geruime tijd op de tong liggen (en dat is niet vervelend).
Beoordeling: lekkere cognac, maar prijs-kwaliteit is niet optimaal (meen me te herinneren dat de fles rond de EUR 200,- heeft gekost). Voor dit geld kun je beter krijgen. Maar goed, het is een fles met een mooie herinnering!

Moet nog even zien of ik een plaatje van de fles bij dit bericht kan voegen, want de afbeeldingen die je op internet vindt, kloppen niet met mijn etiket. Mijn etiket heeft meer weg van de flessen vieille reserve van A.E. Dor dan van de 'moderne' etiketten die je nu vindt.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: A.E. Dor XO Vieille Fine Champagne

Bericht door Ton »

Een plaatje zou leuk zijn. Is het een probleem om zelf een foto te maken?
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: A.E. Dor XO Vieille Fine Champagne

Bericht door Roel »

Heb een foto op mijn iPad staan, maar heb geen flauw benul hoe ik die aan het bericht kan toevoegen. Ongetwijfeld is het simpel te bewerkstelligen, maar het ontbreekt me aan de kennis.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: A.E. Dor XO Vieille Fine Champagne

Bericht door Roel »

En inmiddels ben ik erachter hoe ik foto's op het forum kan plaatsen, dus bij dezen de foto van de fles:
Dor (4).jpg
Dor (4).jpg (955.81 KiB) 3021 keer bekeken
Dor (3).jpg
Dor (3).jpg (848.58 KiB) 3021 keer bekeken
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Plaats reactie

Terug naar “A.E. Dor”