Laurent Merlin - Hors-Pair

Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Laurent Merlin - Hors-Pair

Bericht door Roland »

Hans schreef:
Roland schreef:Hors-Pair met zijn koppig karakter drink je het best bij de open haard want hij verwarmt het hart, streelt het intellect met zijn aromatische rijkheid en palmt de tong in met zijn zijdeachtige vettigheid en waaier van aroma’s: massale aanwezigheid van peer, een beetje gekookt, Smyrne druiven met een toets van karamel, het hout van een door de jaren gepatineerde eikenhouten wandbekleding, amandelbrij, gevolgd door een fijne florale en verfrissende bitterheid met de smaak van chrysanten, en steeds opnieuw weer peer die terugkeert, het lijkt wel het ingrediënt waar deze alcohol op gebouwd werd. Nadien volgen zachte kruiden: gele kurkuma, sinaasappelfoelie, stevig zoethout, amberrode en donkere cacao die de koperen tint geven aan dit distillaat.
Het vuur knettert en de aroma’s evolueren alsmaar verder alsof ze ons hun vijftigjarige ervaring willen beschrijven, hun levensverhaal, hun intieme geheimen en hun tastbare visie die ons het heden eventjes doet vergeten.
Waar komt deze beschrijving vandaan Roland? Of was je zelf in een poëtische bui? ;)
Uit volgende aanbieding :
http://www.kapaza.be/nl/vi/85806250.htm
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Laurent Merlin - Hors-Pair

Bericht door Hans »

Een poëet, die Kim, met een zeer verfijnde neus en een uitgebreide kruidentuin (en/of een grote fantasie :D )
....peer, een beetje gekookt...
....Smyrne druiven...
....het hout van een door de jaren gepatineerde eikenhouten wandbekleding....
....de smaak van chrysanten... worden die gegeten in België? :lol:
....gele kurkuma...

Maar met de strekking ben ik het geheel eens: een excellente cognac!
Ik koester de flessen die ik nog heb staan.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Laurent Merlin - Hors-Pair

Bericht door Jurrit »

Als fervent liefhebber van Huize Beaulon :D kan ik meedelen dat deze cognac gisteravond, met stip, mijn top 3 werkelijk is ingevlogen !! :o
Wat een fantastische ervaring deze cognac te proeven, beste leden.
Zacht, rond en met een licht zoetje en bijna vrouwelijk.... heerlijk.

Roland, dank dat je de moeite hebt genomen deze voor me mee te nemen !
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Laurent Merlin - Hors-Pair

Bericht door Hans »

Jurrit schreef:Als fervent liefhebber van Huize Beaulon :D kan ik meedelen dat deze cognac gisteravond, met stip, mijn top 3 werkelijk is ingevlogen !! :o
Wat een fantastische ervaring deze cognac te proeven, beste leden.
Zacht, rond en met een licht zoetje en bijna vrouwelijk.... heerlijk.
Welkom bij de club van Laurent Merlin liefhebbers, Jurrit! De Hors Pair staat bij mij ook al lange tijd op no. 3, na de La Fontaine de la Pouyade en de no. 29 van Tesseron

Heerlijke cognac en de meest fantastische prijs/kwaliteitverhouding voor de prijzen die Roland heeft weten te regelen. Is wel aan het opraken. Prijzen op internet lopen aardig op.

Geniet ervan!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
DianaDijkhuizen
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 14:56

Re: Laurent Merlin - Hors-Pair

Bericht door DianaDijkhuizen »

Vandaag op dit forum bij vraag en aanbod net een fles aangeboden....
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Laurent Merlin - Hors-Pair

Bericht door Hans »

Deze cognac werd geproefd op de 19e proeverij van het cognacforum.

Behaalde bij de stemming de eerste plaats, net als bij de 9e proeverij.
De Hors Pair van Laurent Merlin werd al eens eerder geproefd, op de 9e proeverij van het cognacforum en eindigde daar ook op de eerste plaats.
Een Petite Champagne uit de streek rond Archiac/Arthenac, waarvan de jongste delen 50 jaar en de oudste 80 jaar gerijpt zijn. Beetje velpon in de neus, nootmuskaat, ceder, mooi gebalanceerd, bloemig, jasmijn, amandel.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Laurent Merlin”