Op zoek naar een goede congac rond de €60

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Rcka
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 20:42

Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Rcka »

Hoi allemaal,

Allereerste zal ik mijzelf even voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben Rcka en ik ben vanaf dat ik de drinkgerechtigde leeftijd heb bereikt al geïnteresseerd in ambachtelijke goederen. Ik ben ooit begonnen met whisk(e)y, waarvan ik een mooie collectie heb weten op te bouwen. Daarnaast ben ik een groot liefhebber van sigaren en ook deze passie is een beetje uit de hand gelopen. Sinds een aantal sigarentastings ben ik wat verder gaan kijken naar wat er zoal past bij sigaren en hierbij past zeker een cognac.
Mijn vraag, ik zoek een lekkere cognac die complex is, voor rond de 50/60 euro. Ik heb in het verleden de Chateau Montifeud XO (30y) op en die beviel mij prima, hoewel deze wel wat eenzijdig van smaak was. Daarnaast heb ik het standaard spul allemaal wel eens geproefd, maar vond dit niet bijz. Ik woon dichtbij de cognac-o-theek in Antwerpen, waar ik laatst een miniatuur van Paul Giraud tres rare heb gekocht. Deze heb ik nog niet geproefd, maar valt volgens mij buiten mijn budget.

Wat raden jullie mij aan?

Met vriendelijke groet,

Rcka
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door ikpatje »

Hey ,

Als vers cognac liefhebber kan ik je geen merken/types adviseren gezien ik ook in de verkenningsfase zit.
+ vergeet niet , smaak is o zo persoonlijk ( denk maar aan je whiskycollectie , wat jij ok vind vind een ander misschien ondrinkbaar)(oa het peated en unpeated verhaal)(idem voor je sigaren , een Partagas of een shortfiller , sommigen zullen in hun broek doen als ze een Partagas roken of een nicotine rush krijgen en van de kaart zijn)
maw proeven , proeven en nog eens proeven en zo ontdekken wat bij U past.
Maar je schrijft ; Ik woon dichtbij de cognac-o-theek in Antwerpen.
Was daar een 14 dagen geleden en als je zelf tijd hebt dan zal de uitbater zolang je hem aan het woord laat je urenlang bestoken met info over cognac.
Dus zou zeker van deze mogelijkheid gebruik maken net zoals de casa del habano in je tuin ligt voor je andere hobby.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Hans »

Welkom op het forum! Bovenstaand advies onderschrijf ik. De Cognatheek is een goed startpunt, met de mogelijkheid om te proeven. de laatste keer dat ik er was, kostte de Drouet Paradis de Famille er € 71,-- Iets meer dan je aangeeft, maar zijn prijs dubbel en dwars waard.

Maar laat je vooral door Ivo of Johan Kerstens adviseren. Sukses, we horen er graag over op het forum
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Ton »

De XO van François Voyer is misschien wel onder de 70 euro te verkrijgen.
De Cigar-Club van Jean Fillioux wordt waarschijnlijk te duur.
Op le-cognac.com hebben ze trouwens een hoofdstukje over combinaties met sigaren.

Succes.
Gebruikersavatar
Cognacshop
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 22:15
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Cognacshop »

Beste,
U kan natuurlijk ook kontact opnemen met cognacshop, www.cognacshop.be. Wij geven u ook graag vrijblijvend advies en zitten in de buurt van antwerpen
Daar we alleen een online winkel zijn maar je bent wel welkom bent bij ons thuis voor een proefertje.
Graag een seintje op voorhand. Info@cognacshop.be
Wij geven momenteel korting op jean fillioux !
Groetjes
Gert
Cognacshop
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Ton »

Jammer dat de Très rare van paul Giraud buiten het budget valt. Ik heb gisteren net de fles leeggemaakt en dat was zeker een droevig moment.
Hééérlijke fles. Dat zul je (hopelijk) met me eens zijn als je die miniatuur proeft.
Gebruikersavatar
Cognacshop
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 22:15
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Cognacshop »

Wat wel perfect binnen je budget valt is de XO van Audry, een aanrader !!

Groetjes
Gert
Cognacshop
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Ton »

Cognacnet.eu heeft ook sigarencognac (zie onder het kopje assortiment). Dat zou ook wel eens interessant kunnen zijn. En de eigenaren van deze site, Klaas en Eef, staan je ook graag telefonisch te woord.
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Bart »

Raymond Desse XO heb ik 50 euro betaald. Mooi cognac met tikje hout, moet bij sigaren passen.

En Geffard XO. Budgetvriendelijk en o zo rijk qua smaak. Gemiddeld een stuk ouder dan andere cognacs van dezelfde prijs.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Op zoek naar een goede congac rond de €60

Bericht door Hans »

Bart schreef:En Geffard XO. Budgetvriendelijk en o zo rijk qua smaak. Gemiddeld een stuk ouder dan andere cognacs van dezelfde prijs.
Volledig mee eens, zoals uit mijn beschrijving mag blijken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”