hulp nodig bij uitzoeken cognac

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
CBD
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 12:02

hulp nodig bij uitzoeken cognac

Bericht door CBD »

Goedendag allemaal, ik ben echt een leek wat cognac betreft. zoekend op het internet kwam ik op deze forum terecht en zou graag om jullie hulp willen vragen.
Ik ben op zoek naar een cognac wat ik cadeau wil geven. Waar moet ik opletten? Ik weet van degene dat hij de Remy martins vsop kent en de Bertrands. Maar ook hiervan zie ik verschillende en wil graag iets anders geven. Zijn er nog meer cognacs wat mij aangeraden kan worden? Het moet echt een cadeau zijn en kan hem dus ook niet vragen wat hij lekker vindt.

zelf heb ik gegoogled op beste cognac 2014 en kom dan op een award winnaar ABK6 VSOP Cognac grand cru. Kent iemand deze ? en wat zijn de meningen hierover? terechte winnaar of niet?

Is er iemand die mij zou willen helpen? Ik stel dit zeer op prijs. Dank u
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: hulp nodig bij uitzoeken cognac

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum, CBD.

Mogelijk heb je iets aan dit topic: Tips voor beginnende cognacdrinkers
CBD schreef:Ik weet van degene dat hij de Remy martins vsop kent en de Bertrands.
Dan is eigenlijk alles wat bij bovenstaand topic wordt aangeraden een goede keuze. De Royal zou ik niet doen, maar die is toch lastig te verkrijgen.
CBD schreef:zelf heb ik gegoogled op beste cognac 2014 en kom dan op een award winnaar ABK6 VSOP Cognac grand cru. Kent iemand deze ? en wat zijn de meningen hierover? terechte winnaar of niet?
Zal geen slechte VSOP zijn, maar persoonlijk ken ik hem niet. Een kwalitatief betere variant van ABK6 is op een proeverij van het forum geproefd, we waren er niet erg van onder de indruk. Met prijzen is het altijd lastig. Vaak commercieel, je weet niet wie er meegedaan hebben en dan nog: vooral een kwestie van smaak.
In het algemeen koop je bij de kleinere producenten betere kwaliteit voor dezelfde prijs dan bij de grote vier (Rémy Martin, Hennessy, Martell, Courvoisier)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
CBD
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 12:02

Re: hulp nodig bij uitzoeken cognac

Bericht door CBD »

Hoi Hans, harstikke bedankt voor de informatie.
Ik ga gelijk even kijken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”