Marcel Reynac Cognac

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
kurthubert
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 20:40

Marcel Reynac Cognac

Bericht door kurthubert »

Beroepsmatig kom ik vaak in oude panden. Vorige week heb ik in een kelder een fles Cognac, grande fine champagne, Marcel Reynac Cognac aangetroffen.

Het betreft een fles die in België werd ingevoerd in 1965 door ETS Louis Raes uit Brussel. De fles werd nooir geopend en is nog volledig vol en verzegeld.

Helaas vind ik op het net niets terug over Marcel Reynac Cognac. Kan hier iemand mij misschien iets wijzer maken omtrent deze fles Cognac.

Alvast bedankt
Kurt
Bijlagen
cognac3.jpg
cognac3.jpg (132.66 KiB) 1379 keer bekeken
cognac2.jpg
cognac2.jpg (167.19 KiB) 1379 keer bekeken
cognac1.jpg
cognac1.jpg (383.95 KiB) 1379 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Marcel Reynac Cognac

Bericht door Ton »

Reynac heeft vroeger cognac gemaakt. Daar heb ik ooit wel eens een vermoeden van gehad, maar heb het nooit met zekerheid kunnen vaststellen. Met deze foto nu dus wel! Sinds 1969 is het een merk van Mounier geworden, maar onder dit merk wordt al sinds jaar en dag alleen nog maar pineau gemaakt.
Deze cognac (fine champagne) bestaat voor minstens de helft uit grande champagne en de rest petite champagne. De fles is in 1965 gebotteld, maar er staat geen leeftijdsaanduiding op, dus valt er niet op te maken hoe lang de cognac op fust heeft gerijpt. Aan de ene kant doet het feit dat er geen leeftijdsaanduiding op staat vermoeden dat hij niet lang heeft gerijpt. Aan de andere kant is het een genummerde fles, wat meestal niet gebeurt met flessen die niets voorstellen.
De prijs? Niet te zeggen. Wat de gek er voor geeft. De echte waarde schat ik op enkele tientjes.
Het bijzondere is, dat het merk als cognacmerk niet meer bestaat. Leuke vondst dus. Wie weet zijn er mensen die daar meer waarde aan toe willen kennen.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”