Gall & Gall huiscognac VSOP

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Roland »

Rockbass schreef:Oké, dat kan natuurlijk ook. En dan te bedenken dat ik de VSOP al lekker vind :lol: . En er zullen best betere VS en VSOP cognac te krijgen zijn dan deze huiscognac. Maar die moet ik nog gaan proberen. Ik heb al een bescheiden lijstje samengesteld van merken en soorten die ik nog eens moet proberen.

Groet,
René
Ik zou zeker de Château de Beaulon 7 years (VSOP) proberen.
Een van de betere (om niet te zeggen : de beste) VSOP.

Mvg,
RolanD
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Rockbass »

Het smaakprofiel van de Chateau de Beaulon 7 years zag er goed uit. Kan dus bijgeschreven worden op het lijstje.

Voorlopig had ik een iets bescheidener lijstje in gedachte:

Courvoisier VS
De Luze VS
Baron Otard VS
Hennessy VS
De Luze VSOP
Joseph Guy VSOP
Menard VSOP

Groet,
René
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Rockbass »

Er zit nog een glaasje of vier in mijn fles van deze huiscognac. Als de fles bijna leeg is maar eens op jacht om een andere te kopen. Het zal wel een fles binnen mijn budget tot 30 euro worden. Maar ik zag op het web dat tot deze prijsklasse er voldoende keus is.

Groet,
René
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Rockbass »

Ontdekte gisteravond opeens de smaak van vijgen in deze cognac. En dat terwijl de fles bijna leeg is. Ontdekte is ook een groot woord, de smaak was altijd al aanwezig maar kon even niet thuisbrengen wat het was. Ik blijf toch onder de indruk van deze huiscognac en mijn eerst VSOP.

Groet,
René
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Ton »

Ik word inmiddels wel nieuwsgierig naar deze topcognac.
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Rockbass »

Als ik een miniatuurflesje had gehad dan had ik je deze opgestuurd.

Ik vind dit een lekkere VSOP voor de prijs. Het is wel mijn eerste VSOP, dus vergelijken met andere VSOP kan ik niet. Als ik puur op mijn gevoel af ga zeg ik dat dit een prima cognac is voor de prijs met een uitgebalanceerde smaakbeleving.

Groet,
René
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Hans »

Rockbass schreef:Ik vind dit een lekkere VSOP voor de prijs. Het is wel mijn eerste VSOP, dus vergelijken met andere VSOP kan ik niet. Als ik puur op mijn gevoel af ga zeg ik dat dit een prima cognac is voor de prijs met een uitgebalanceerde smaakbeleving.
En wat uitgebreidere beschrijving waard, in het merkenforum van Joseph Guy, René?

Aangezien er maar weinig VSOP-drinkers op het forum zijn, doe je daar mogelijk andere geïnteresseerden een plezier mee.

Overigens is de Hine Rare VSOP zeker aan te raden. Koop ik met enige regelmaat een flesje van (als de literflessen in de aanbieding zijn, zoals nu ;) )
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Rockbass »

Hans: In dit topic heb ik al een poging gedaan om deze cognac te beschrijven. Ik begrijp wat je bedoeld met een uitgebreidere beschrijving, want dat wil ik best proberen. In het merkenforum Joseph Guy plaatsen begrijp ik niet helemaal of bedoel je dit als voorbeeld voor de beschrijving en deze cognac plaatsen onder Gall & Gall huiscognac VSOP?

Groet,
René
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Hans »

Rockbass schreef:In het merkenforum Joseph Guy plaatsen begrijp ik niet helemaal ....
Is ook niet te begrijpen. In mijn hoofd zitten Gall&Gall en Joseph Guy blijkbaar in dezelfde hersencellen opgeslagen :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Gall & Gall huiscognac VSOP

Bericht door Ton »

Nee, inderdaad is Joseph Guy niet 'het huismerk' van Gall & Gall. De meeste huismerken worden tegenwoordig verkocht onder de naam (label) Maria Gall, zo ook cognac. Maria Gall is één van de oprichtsters van Gall & Gall. Maar door welke producent deze cognac gemaakt wordt is mij in elk geval (nog) niet bekend.
Louis Roy komt in aanmerking, deze maakte in elk geval voorheen het huismerk. Maar wellicht heeft Gall & Gall wel weer een contract met een geheel andere producent....
Joseph Guy is van Herman Jansen (voorheen UTO) en wordt door Louis Royer gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”