Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Gisteren heb ik een setje Godet's aangeschaft. Drie halve flessen:
Réserve de la Famille, Grande Champagne Ambleville
Réserve de la Famille, Grande Champagne Extra Vieille
Réserve de la Famille, Vieilles Borderies.
In totaal voor €139,- bij Drankgigant.
Ik had even zitten rekenen, maar een hele fles van elk kost respectievelijk €139, €169, en €139, dat maakt samen €447,-. (Prijzen bij Cognac-Paradise van Marko Körner; via aanbiedingen kun je ze daar meestal wel goedkoper krijgen (-25%), maar Marko levert op het moment niet meer aan Nederland).
Dus dit is zeker geen slechte koop, zeker als je bedenkt dat halve flessen meestal relatief duurder zijn dan hele flessen.
Vandaag zag ik helaas het setje niet meer staan bij Drankgigant, dus ben ik bang dat ik de laatste heb gehad. Sorry folks!

Grappig is nog het detail dat de fles met borderies uit de Rue de la Duc in La Rochelle komt en beide grande champagnes uit Quai Louis Durand. Twee verschillende opslagplaatsen van Godet.
IMG_3158 kl.jpg
IMG_3158 kl.jpg (70.02 KiB) 3090 keer bekeken
IMG_3177 KL.jpg
IMG_3177 KL.jpg (37.67 KiB) 3090 keer bekeken
Godet 3X.jpg
Godet 3X.jpg (606.49 KiB) 3090 keer bekeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roland »

Ton schreef:Gisteren heb ik een setje Godet's aangeschaft. Drie halve flessen:
Réserve de la Famille, Grande Champagne Ambleville
Réserve de la Famille, Grande Champagne Extra Vieille
Réserve de la Famille, Vieilles Borderies.
In totaal voor €139,- bij Drankgigant.
Ik had even zitten rekenen, maar een hele fles van elk kost respectievelijk €139, €169, en €139, dat maakt samen €447,-. (Prijzen bij Cognac-Paradise van Marko Körner; via aanbiedingen kun je ze daar meestal wel goedkoper krijgen (-25%), maar Marko levert op het moment niet meer aan Nederland).
Dus dit is zeker geen slechte koop, zeker als je bedenkt dat halve flessen meestal relatief duurder zijn dan hele flessen.
Inderdaad een goede prijs Ton.
Bij Marko kom je aan € 447 - 25% = € 335,25
Voor 35 cl's = € 167,625 Toch bijna € 30 duurder.
Ton schreef: Grappig is nog het detail dat de fles met borderies uit de Rue de la Duc in La Rochelle komt en beide grande champagnes uit Quai Louis Durand. Twee verschillende opslagplaatsen van Godet.

Waarschijnlijk komt de "Réserve de la Famille, Grande Champagne Ambleville" uit..... Ambleville :)
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Roland schreef:Waarschijnlijk komt de "Réserve de la Famille, Grande Champagne Ambleville" uit..... Ambleville :)
Zeker weten!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Vandaag de Gyl Richard XO en de Trijol Cépage Colombard ontvangen die ik gisteren besteld had.
Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar die Colombard cognac 8-)
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Ton schreef:Gisteren heb ik een setje Godet's aangeschaft. Drie halve flessen:
Réserve de la Famille, Grande Champagne Ambleville
Réserve de la Famille, Grande Champagne Extra Vieille
Réserve de la Famille, Vieilles Borderies.
In totaal voor €139,- bij Drankgigant.
Ik had even zitten rekenen, maar een hele fles van elk kost respectievelijk €139, €169, en €139, dat maakt samen €447,-. (Prijzen bij Cognac-Paradise van Marko Körner; via aanbiedingen kun je ze daar meestal wel goedkoper krijgen (-25%), maar Marko levert op het moment niet meer aan Nederland).
Dus dit is zeker geen slechte koop, zeker als je bedenkt dat halve flessen meestal relatief duurder zijn dan hele flessen.
Vandaag zag ik helaas het setje niet meer staan bij Drankgigant, dus ben ik bang dat ik de laatste heb gehad. Sorry folks!G
Voor de geïnteresseerde: ik zag vandaag hetzelfde setje voor dezelfde prijs staan bij Drank.nl
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Tom2 »

Na de XO van Vallein Tercinier, toch ook maar de Hors d'age aangeschaft... man man man :D It puts a smile on your face.

Iemand nog een tip voor een volgende aankoop ? (rond de 150 euro)
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Ton schreef:Vandaag de Gyl Richard XO en de Trijol Cépage Colombard ontvangen die ik gisteren besteld had.
Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar die Colombard cognac 8-)
Beiden zijn inmiddels al weer op. Beiden bevielen me ook zeer. De Gyl Richard was een prachtige oude grande champagne met complexe smaken.
De Colombard van Trijol was zeer jong en fruitig (appel). Naar gelang ik er meer van had geproefd, ben ik hem steeds meer gaan waarderen. Aanrader!
Vandaag heb ik de XO van Louise Hivert opnieuw besteld. Ik had me destijds voorgenomen om hem nog een keer te kopen omdat hij goed was bevallen. Maar ook omdat hij niet zo heel duur is en daarom een aantrekkelijk door de weekse cognac, terwijl je wat smaak betreft niks te kort komt.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roland »

Ton schreef:
Ton schreef:Vandaag de Gyl Richard XO en de Trijol Cépage Colombard ontvangen die ik gisteren besteld had.
Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar die Colombard cognac 8-)
Beiden zijn inmiddels al weer op. Beiden bevielen me ook zeer. De Gyl Richard was een prachtige oude grande champagne met complexe smaken.
De Colombard van Trijol was zeer jong en fruitig (appel). Naar gelang ik er meer van had geproefd, ben ik hem steeds meer gaan waarderen. Aanrader!
Vandaag heb ik de XO van Louise Hivert opnieuw besteld. Ik had me destijds voorgenomen om hem nog een keer te kopen omdat hij goed was bevallen. Maar ook omdat hij niet zo heel duur is en daarom een aantrekkelijk door de weekse cognac, terwijl je wat smaak betreft niks te kort komt.
Mijn aankopen in 2017 :
Charbonneau : XO (borderies)
La Grange du Bois : XO (PC)
Gaston de Lagrange : XO
Dorbert, André : Hors d'Age (GC)
Chollet : XO Altesse (GC)
Château de Beaulon : Extra (FB)
en nog een 80-jaar oude borderies van Maxime Trijol

mvg,
RolanD
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Tom2 »

Vintage 1971-2016 Borderies van Bache Gabrielsen, hij is al open ondertussen... wat een snoepje!
J. Painturaud - Cognac Générations (lot n° 6002), afgezien van een kleine zwaveltoets jam jam.
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”