Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

120.
Mooie koop die Paul Giraud. Op de Duitse Ebay? Bij een webshop of privé?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roland »

Ton schreef:120.
Mooie koop die Paul Giraud. Op de Duitse Ebay? Bij een webshop of privé?
Inderdaad, Duitse Ebay.
Blijkbaar was de fles Heritage Paul Giraud "onbekend".
Het startbod was € 150. En... ik was de enige bieder.

Mvg,
RolanD
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

Ik was net in de buurt van de Gall&Gall en werd naar binnen gelokt terwijl het niet de bedoeling was daar iets te kopen. Ik heb twee miniatuurtje meegenomen. Een Courvoisier VS en een Remy Martin VSOP mature cask finish. De Courvoisier heb ik ongeveer twee jaar geleden al eens gedronken, ik wou deze weer eens proberen om te kijken of mijn eerste smaakbeleving van deze cognac nu nog hetzelfde is of dat mijn smaakpalet in de loop der jaren veranderd is; kan ik mooi vergelijken met mijn proefnotities die ik toen heb opgeschreven. De Remy Martin wordt een geheel nieuwe ervaring. Ik ben benieuwd. Mijn ervaringen laat ik wel weten in het topic "Cognac merken en soorten", want dat topic is daarvoor bedoeld neem ik aan.

Groet,
René
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

Ik heb vandaag een fles Frapin VS Grande Champagne gekocht.

Ook een Menard VSOP en Chateau de Montifaud VSOP stonden op het verlanglijstje. Maar ik was ook zeer benieuwd geworden naar de Frapin VS. Dan kan ik deze eens vergelijken met eerdere VS-cognac die ik gedronken heb (Marquis, Joseph Guy en Courvoisier). De Menard en de Montifaud komen later aan de beurt.

Groet,
René
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

Ja, ik weet het, ik zou eigenlijk een Menard VSOP, een Chateau de Montifaud VSOP of Otard VSOP kopen, maar werd toch ook wel nieuwsgierig naar de Gall & Gall Huiscognac VS. Die heb ik dus gekocht, al was het maar om een keer geprobeerd te hebben en als vergelijking met andere VS-en. Of het etiket waar maakt wat het belooft, "met de verleidelijke smaak van lichtzoete appel, pruimen en vijgen", zal ik mijn bevindingen wel laten weten in het daarvoor bestemde Topic.

Groet,
René
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

IK ben benieuwd naar je vergelijking tussen de Frapin en de Gall&Gall!
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

Ton schreef:IK ben benieuwd naar je vergelijking tussen de Frapin en de Gall&Gall!

Daar kan ik natuurlijk heel kort over zijn: de Frapin VS is 1000 maal beter dan de Gall & Gall.

Voor wat betreft de bevindingen met de Gall & Gall ben ik er nog niet helemaal uit, zie ook bij "Wat heb je gisteren of vandaag gedronken". Wat ook meteen duidelijk was is dat de Huiscognac Gall & Gall VSOP vele malen beter is dan de VS, terwijl die VSOP maar 8 eurootjes duurder is.

Over de Gall & Gall VS later meer (misschien is 2 uur 's nachts toch niet zo'n geschikt moment om een cognac te proberen).

Groet,
René
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

Ik heb het geprobeerd, maar ik vind de Huiscognac Gall & Gall VS gewoon niet lekker. Er zit iets in wat alles overheerst en ik kan het niet thuis brengen. Deze valt duidelijk in de categorie Marquis VS of Joseph Guy VS. Tijd voor wat anders, dan maar iets duurder, hoewel de VSOP van de Gall wel de moeite waard was.

Groet,
René
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

En de rest is door de gootsteen verdwenen :evil:. Maar dat hadden jullie vast al begrepen :) .

Groet,
René
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Zelfs te slecht om mee te koken dus?
VS cognac wordt ook nog wel eens gebruikt om een mix mee te maken: bijvoorbeeld met sinaasappelsap, of met tonic. Volgens cognacproducenten is dat erg lekker :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”