François de Marange en François de Jussac

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

François de Marange en François de Jussac

Bericht door Ton »

François de Marange en François de Jussac zijn twee merken van Bouju. Voor zover ik weet waren het bestaande merken die hij heeft overgenomen. Tot voor enkele maanden hadden beide merken ook ieder hun eigen website, maar die zijn nu verdwenen (opgedoekt?). Ik kan ook nergens meer informatie over de merken vinden waaruit zou blijken dat ze nog geproduceerd worden. Een enkele website heeft nog te koop, maar waarschijnlijk oude voorraad.
Ook het merk La Font de St. Preuil is van Bouju en ook dat merk lijkt te zijn verdwenen.
Als iemand nog eens bij Bouju komt en dit na zou willen vragen, zou ik dat erg op prijs stellen.
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: François de Marange en François de Jussac

Bericht door Eefbulder »

Hai Ton,
Wij waren vorig jaar bij Bouju en hebben de beide cognacs geproefd en ze zijn ons aangeboden. We zij er niet op ingegaan trouwens we vonden de cognac veel te zoet.
Francois de jussac is een fine champagne.
Ik heb van de xo en vsop nog een aangebroken proefflesje staan kun je wel eens proeven als we elkaar weer eens treffen, wellicht op onze jubileum proeverij op 12 september
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: François de Marange en François de Jussac

Bericht door Ton »

Hoi,

Fijn, weer wat aanvullende informatie.
Hebben jullie toevallig nog een foto genomen van zijn huis? Ik heb op mijn website alleen een zwart-wit foto van Bouju's huis.
Op 12 september ben ik helaas verhinderd: op vakantie in Istrië. Erg jammer, want ik was graag gekomen.
Veel succes en plezier!

Ton
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: François de Marange en François de Jussac

Bericht door JohanB »

Ton schreef:François de Marange en François de Jussac zijn twee merken van Bouju. Voor zover ik weet waren het bestaande merken die hij heeft overgenomen. Tot voor enkele maanden hadden beide merken ook ieder hun eigen website, maar die zijn nu verdwenen (opgedoekt?). Ik kan ook nergens meer informatie over de merken vinden waaruit zou blijken dat ze nog geproduceerd worden. Een enkele website heeft nog te koop, maar waarschijnlijk oude voorraad.
Ook het merk La Font de St. Preuil is van Bouju en ook dat merk lijkt te zijn verdwenen.
Als iemand nog eens bij Bouju komt en dit na zou willen vragen, zou ik dat erg op prijs stellen.
Volgens Mr. Bouju zijn alle cognacs van François de Marange millésimes en enkel millésimes. Iets waar ze zich bij Bouju zelf niet mee bezig houden en enkel is weggelegd voor François de Marange. De website van François de Marange is idd niet meer actueel en werkzaam, nog volgens Bouju, en er is geen intentie (dat gevoel kreeg ik toch) om hier iets aan te veranderen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: François de Marange en François de Jussac

Bericht door Ton »

Oké, dank voor deze aanvullende informatie.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”