Ik ken eigenlijk alleen Château de Beaulon, maar dat is Fins Bois.
Inderdaad. Volgens informatie van hun webstite wordt heden ten dage maar 300 van de 84.000 hectare met Folle Blanche beplant.wouter schreef:Godet is goed bezig met Folle Blanche
De Château de Beaulon 12 ans is geassembleerd uit Colombard, Montils en Folle Blanche. De verhouding kan ik niet ontdekken.wouter schreef:Een Cognac met Colombard ben ik nog niet tegengekomen. Ben benieuwd of iemand hier wat namen kan opnoemen!
Had ik al eens gelezen, maar de achtergrond weet ik nietwouter schreef:Cognac moet trouwens voor minstens 90% uit ugni blanc, colombard of folle blanche druiven bestaan. Voor maximaal 10% mag gebruikt gemaakt worden van Blanc Ramé, Jurancon blanc, Montils, Semillon en nog een paar meen ik... Weet iemand de reden van deze regel?
Uit de BNIC-samenvatting van de regels die gerespecteerd moeten worden om te voldoen aan de AOC Cognac:wouter schreef:Cognac moet trouwens voor minstens 90% uit ugni blanc, colombard of folle blanche druiven bestaan.
Voor maximaal 10% mag gebruikt gemaakt worden van Blanc Ramé, Jurancon blanc, Montils, Semillon en nog een paar meen ik...
Weet iemand de reden van deze regel?
Dank je, Stefan. Voldoet waarschijnlijk niet aan mijn criterium "beetje betaalbaar"eurotail schreef:Ik heb een La Fontaine de la Pouyade in de kast staan: 100% Folle Blanche uit de Grande Champagne.