Waar kopen jullie cognac?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Waar kopen jullie cognac?

Bericht door jeronimo »

Hallo,

Ik heb me net voorgesteld en ben dus nieuw op dit forum.
Ik ben benieuwd waar jullie de cognac kopen? Is dit bij Gall en Gall of Mitra of juist via internet?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Waar kopen jullie cognac?

Bericht door Roland »

Naast Gall & Gall, Mitra heb je in Nederland ook enkele uitstekende internetsites, waaronder www.cognacnet.eu.

mvg,
RolanD
ErikdeLeest
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 10:19

Re: Waar kopen jullie cognac?

Bericht door ErikdeLeest »

Medio 2017 zal naar alle waarschijnlijkheid in Apeldoorn een Cognactheek worden geopend waar de betere cognacs zullen worden verkocht. Ook zullen de grote huizen zoals Remy Martin, Hennessy en Martell vertegenwoordigd zijn maar die zullen aan de zijlijn staan van de fantastische produkten die de kleinere familie-huizen maken. Denk dan aan Chateau de Montifaud, Jean Fillioux, Delamain, Meukow, Ragnaud Sabourin, Bernard Boutinet, Giboin, Godet en Paul Giraud.
Het definitieve assortiment is nog niet bekend maar zal zich wel steeds blijven ontwikkelen als er vraag naar een bepaald huis of vintage is.

Er wordt gekeken naar het zelf laten bottelen van vintages voor bijzondere gelegenheden. Cognacs van een bepaalde leeftijd voor bij jubilea, uit een specifiek jaartal bij verjaardagen of gewoon uit je eigen geboortejaar met gepersonaliseerd etiket.

Zodra er meer bekend is, zal het via dit forum zeker bekend worden gemaakt.

Momenteel haal ik de cognac bij de huizen zelf. Eens per jaar, soms per 2 jaar een cognac-tour doen en met volle kofferbak terug...
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Waar kopen jullie cognac?

Bericht door Roland »

ErikdeLeest schreef:Medio 2017 zal naar alle waarschijnlijkheid in Apeldoorn een Cognactheek worden geopend waar de betere cognacs zullen worden verkocht. Ook zullen de grote huizen zoals Remy Martin, Hennessy en Martell vertegenwoordigd zijn maar die zullen aan de zijlijn staan van de fantastische produkten die de kleinere familie-huizen maken. Denk dan aan Chateau de Montifaud, Jean Fillioux, Delamain, Meukow, Ragnaud Sabourin, Bernard Boutinet, Giboin, Godet en Paul Giraud.
Het definitieve assortiment is nog niet bekend maar zal zich wel steeds blijven ontwikkelen als er vraag naar een bepaald huis of vintage is.

Er wordt gekeken naar het zelf laten bottelen van vintages voor bijzondere gelegenheden. Cognacs van een bepaalde leeftijd voor bij jubilea, uit een specifiek jaartal bij verjaardagen of gewoon uit je eigen geboortejaar met gepersonaliseerd etiket.

Zodra er meer bekend is, zal het via dit forum zeker bekend worden gemaakt.

Momenteel haal ik de cognac bij de huizen zelf. Eens per jaar, soms per 2 jaar een cognac-tour doen en met volle kofferbak terug...
Medio 2017 lijkt nog zover weg.
Eventueel kunnen jullie je inschrijven op de forum-proeverij van vrijdag 18 november in Amersfoort.
ErikdeLeest
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 10:19

Re: Waar kopen jullie cognac?

Bericht door ErikdeLeest »

[quote} Medio 2017 lijkt nog zover weg.
Eventueel kunnen jullie je inschrijven op de forum-proeverij van vrijdag 18 november in Amersfoort.[/quote]

Dat lijkt zo maar we zijn al een flinke tijd met de voorbereiding bezig en 2e kwartaal 2017 lijkt realistisch.
We gaan eerst naar de proeverij van Van Wees, eerste weekend van Oktober (30-9, 1 & 2 oktober) ook te Amersfoort.

Daarna zou eventueel de forumproeverij voor ons een mooie gelegenheid zijn ja! Ik kan daarover meer info terugvinden op het forum neem ik aan?
Ga zo zoeken! bedankt voor de suggestie!!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Waar kopen jullie cognac?

Bericht door Roland »

ErikdeLeest schreef:
Medio 2017 lijkt nog zover weg.
Eventueel kunnen jullie je inschrijven op de forum-proeverij van vrijdag 18 november in Amersfoort.
Dat lijkt zo maar we zijn al een flinke tijd met de voorbereiding bezig en 2e kwartaal 2017 lijkt realistisch.
We gaan eerst naar de proeverij van Van Wees, eerste weekend van Oktober (30-9, 1 & 2 oktober) ook te Amersfoort.

Daarna zou eventueel de forumproeverij voor ons een mooie gelegenheid zijn ja! Ik kan daarover meer info terugvinden op het forum neem ik aan?
Ga zo zoeken! bedankt voor de suggestie!!
Inderdaad
ziehier een link :
http://www.cognacforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=2123
Laatst gewijzigd door Roland op ma 19 sep 2016, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Waar kopen jullie cognac?

Bericht door jeronimo »

Amersfoort gaat mij niet lukken. Succes met de toekomstige winkel.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”