En nu??

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
Christine
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 18 apr 2016, 08:34
Locatie: Herentals

Re: En nu??

Bericht door Christine »

7 jaar is een "infant"...leeftijd opschroeven, dan komen pas de bijkomende smaken erbij. Een VS of een VSOP is zonde van het geld. Er is veel beter op de markt. Een goede champagne rijpt zelfs langer... :)
Groetjes,
Christine.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: En nu??

Bericht door Ton »

Klopt helemaal, Christine. En toch is deze Folle Blanche van 7 jaar heel bijzonder en al behoorlijk zacht.
Een fins bois rijpt natuurlijk ook wel een stuk sneller dan een grande champagne.
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: En nu??

Bericht door jeronimo »

Op oa aanraden van jullie heb ik een Audry XO gekocht. Toen de zoektocht verder ging hebben jullie mij Chateau de Beaulon 7 Ans aangeraden.
Beide erg lekkere cognacs. Kortom tips die goed uitpakken voor mij.

Nu is de Audry bijna op en de Chateau de Beaulon 7 Ans raakt ook al aardig leeg. Nu wil ik gaan kijken naar een nieuwe fles cognac. Wederom graag suggesties. Prijs maximaal € 125,00



Helaas kan ik niet naar de Cognac Expo. Uiteraard had ik daar graag informatie ingewonnen.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: En nu??

Bericht door CognacExpo »

er zijn ook hele mooie aanbiedingen momenteel op Cognac Epo
https://cognacexpo.nl/webshop.ehtml
kan ook verzonden worden maar dat kost 8,50
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: En nu??

Bericht door JohanB »

Ik ga even deze topic kapen. Ik zit ook met de vraag "En nu?". Ik ben de volgende cognacs tegen gekomen: Delamain Vesper, Bouju brut de fût 50 % en Chateau de Beaulon 1975. En dus vraag ik mij af waar ik rekening mee moet houden bij een eventuele aankoop. Wat is een 'normale' prijs voor de laatste 2 eigenlijk?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: En nu??

Bericht door Roland »

JohanB schreef:Ik ga even deze topic kapen. Ik zit ook met de vraag "En nu?". Ik ben de volgende cognacs tegen gekomen: Delamain Vesper, Bouju brut de fût 50 % en Chateau de Beaulon 1975. En dus vraag ik mij af waar ik rekening mee moet houden bij een eventuele aankoop. Wat is een 'normale' prijs voor de laatste 2 eigenlijk?
Delamain Vesper : een 35 jaar oud Grande Champagne
Ik vond hem heerlijk. Ik heb hem in oktober 2012 gekocht voor € 78,80.
Maar aan deze prijs vind ik hem nergens meer.
Zit vaak toch net boven de € 100.

Daniel Bouju, Brut de fût 50 : deze heb ik niet geproefd.
Prijs rond de € 150.

Château de Beaulon 1975 : ook ongeveer 35 jaar oud. (datum van botteling staat niet op de fles).
Met druiven : Folle Blanche, Colombard en Montils.
Heb ik rond de € 200 betaald.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: En nu??

Bericht door Ton »

Zoek ook eens naar Navarre. Of naar Audry Mémorial. De eerste nog zeer betaalbaar, de tweede iets duurden. Beiden zeer goed.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: En nu??

Bericht door JohanB »

*zucht*

Jullie maken het mij ook niet gemakkelijk, he zeg. Ik vraag wat hulp ivm 3 cognacs en ik krijg gelijk nog 2 goede tips. Ik sta precies in een snoepwinkel. Keuzes, keuzes. Ik ga dit alles ergens moeten noteren of ik weet binnenkort niet meer waar ik aan toe ben.

Die Delamain Vesper zit idd rond de 100 €. De Bouju heb ik ook gevonden voor ongeveer 150 €, maar die Beaulon was wel een stuk goedkoper. Die Audry Memorial heb ik ook al gevonden. Die is idd nog vriendelijk voor de portemonnee. Is er eigenlijk een wezenlijk smaakverschil tussen die cognacs?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”