Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door jeronimo »

Ik ben op zoek naar samples, ik wil graag mijn smaak verbreden. Op het internet kom je wel wat tegen qua miniatuur of samples maar niet zo uitgebreid als bij mastersofmalt.com.

Is er iemand bekend met deze site en wat zijn de ervaringen. Zijn de prijzen die ze vragen een beetje schappelijk voor een sample.
Of heeft iemand een ander adres voor samples/miniatuur flesjes.

https://www.masterofmalt.com/samples/cognac-samples/

Dank je wel.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door Ton »

Ja, ik ken dat forum.
Nee, ik heb geen ervaring op dat gebied met dit forum en weet niet uit ervaring of de prijzen schappelijk zijn, maar op het eerste gezicht lijken me ze redelijk. Als je een aardig setje weet samen te stellen, vallen de verzendkosten van €11,51 ook nog wel mee. Natuurlijk is een sample altijd relatief beduidend duurder dan een fles, maar het is een leuke manier om een merk uit te proberen.
Mijn zoon heeft wel enkele jaren geleden samples uitgewisseld met iemand van het Nederlandse whiskyforum. Dat ging op zich heel goed. Gewoon met een privé-persoon die ook lid van het forum was. Dat is natuurlijk veel goedkoper en wellicht leuker. Misschien een ideetje?

[Persoonlijk moet ik er meteen bij vermelden dat ik daar niet aan begin. Reden? Wel, ik vind het bijzonder lastig om op basis van één glaasje of sample flesje een goed oordeel over een cognac te krijgen. Misschien als het nou 20cl flesjes zouden zijn...?]

Heel ander puntje. Ik heb in het verleden regelmatig 5cl en 20cl flesjes gekocht. Deze bevielen me altijd erg goed, maar als ik daarna een hele fles er van kocht, viel hij me toch weer wat tegen... Heel gek.
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door jeronimo »

Ton schreef:Ja, ik ken dat forum.
Nee, ik heb geen ervaring op dat gebied met dit forum en weet niet uit ervaring of de prijzen schappelijk zijn, maar op het eerste gezicht lijken me ze redelijk. Als je een aardig setje weet samen te stellen, vallen de verzendkosten van €11,51 ook nog wel mee. Natuurlijk is een sample altijd relatief beduidend duurder dan een fles, maar het is een leuke manier om een merk uit te proberen.
Mijn zoon heeft wel enkele jaren geleden samples uitgewisseld met iemand van het Nederlandse whiskyforum. Dat ging op zich heel goed. Gewoon met een privé-persoon die ook lid van het forum was. Dat is natuurlijk veel goedkoper en wellicht leuker. Misschien een ideetje?

[Persoonlijk moet ik er meteen bij vermelden dat ik daar niet aan begin. Reden? Wel, ik vind het bijzonder lastig om op basis van één glaasje of sample flesje een goed oordeel over een cognac te krijgen. Misschien als het nou 20cl flesjes zouden zijn...?]

Heel ander puntje. Ik heb in het verleden regelmatig 5cl en 20cl flesjes gekocht. Deze bevielen me altijd erg goed, maar als ik daarna een hele fles er van kocht, viel hij me toch weer wat tegen... Heel gek.
Dank je wel voor je bericht. Mijn voorkeur heeft ook het forum. Zover bekend doet men dit(helaas) niet. Diverse slijterijen hebben miniaturen alleen vaak van de grotere bekende huizen. Op deze site zie je, denk ik, ook een hoop andere mooie cognac staan.
Na een glas weet ik wel of het een smaak is die me kan bekoren of dat het een twijfel geval is. En ja 20cl zou beter zijn, mee eens. Ik ga het denk ik gewoon proberen en kijken of het iets is. Nogmaals dank voor je reactie.
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door StefanB »

Ik weet niet of je wel eens op scheveningen komt, maar daar zit een slijter die heel veel samples heeft staan.
Ik heb even een foto toegevoegd, dit is slechts een klein deel van wat hij heeft.
IMG-20160811-WA0007.jpg
IMG-20160811-WA0007.jpg (158.14 KiB) 3985 keer bekeken
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door jeronimo »

StefanB schreef:Ik weet niet of je wel eens op scheveningen komt, maar daar zit een slijter die heel veel samples heeft staan.
Ik heb even een foto toegevoegd, dit is slechts een klein deel van wat hij heeft.

IMG-20160811-WA0007.jpg

Thnx ik ga eens kijken, deze maand zit ik wel een keer in de buurt.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door Hans »

StefanB schreef:.... op scheveningen .....
Waar?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door StefanB »

Volgens mij caves Hubert, maar dat weet ik niet zeker. Het was in elk geval in het winkelcentrum aan de boulevard en tegenover de pier.
Ik liep daar toevallig langs met het vuurwerkfestival en heb toen een miniatuur Hardy vsop gekocht.
Ik kom er verder ook niet regelmatig.
Tom2
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 okt 2016, 14:43

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door Tom2 »

jeronimo schreef:Ik ben op zoek naar samples, ik wil graag mijn smaak verbreden. Op het internet kom je wel wat tegen qua miniatuur of samples maar niet zo uitgebreid als bij mastersofmalt.com.

Is er iemand bekend met deze site en wat zijn de ervaringen. Zijn de prijzen die ze vragen een beetje schappelijk voor een sample.
Of heeft iemand een ander adres voor samples/miniatuur flesjes.

https://www.masterofmalt.com/samples/cognac-samples/

Dank je wel.
Geen idee kwestie prijsverhouding met andere shops, maar je kan met een gerust hart bij hun bestellen.
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Iemand bekend met Mastersofmalt.com?

Bericht door jeronimo »

Geen idee kwestie prijsverhouding met andere shops, maar je kan met een gerust hart bij hun bestellen.[/quote]

Ik zal binnenkort een selectie maken. To be continued.....
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”