Sempe Armagnac Bijzondere fles

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Djees
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 17:00

Sempe Armagnac Bijzondere fles

Bericht door Djees »

Goedenavond,

Ik heb een partij wijn opgekocht en ook deze fles armagnac van het huis Sempe zat daar bij. De fles heeft geen jaartal of kwaliteitsaanduiding, maar is vermoedelijk ergens in de jaren '70 op de markt gekomen. Ik kan, op wat foto's na, niets over de fles vinden op het internet, zoals historie van de fles zelf, de inhoud en de eventuele waarde. Ik heb uiteraard bij Sempe zelf geinformeerd, maar nog geen reactie.

Ik hoop dat een van de forumbezoekers mij kan helpen.

Alvast dank!

Gr.
Bijlagen
Sempe Armagnac 1.jpg
Sempe Armagnac 1.jpg (629.71 KiB) 1941 keer bekeken
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Sempe Armagnac Bijzondere fles

Bericht door easmits »

Hallo,

Welkom op het forum. Sempé is een van de bekendere merken Armagnac en was succesvol in de export. De grote variëteit van speciaal-gevormde flessen zal aan het succes hebben bijgedragen. Deze cadeau-flessen zijn niet erg populair onder verzamelaars; de gedachte is dat de Armagnac wel niet al te best moet zijn wanneer zulke opvallende flessen nodig zijn om haar te verkopen. Misschien is dit niet helemaal terecht, maar de grote hoeveelheid sterren op het label om de kwaliteit van de inhoud aan te duiden, 7 maarliefst, stemt mij niet helemaal gerust. Zoals u wellicht gemerkt heeft bij uw zoektocht is Armagnac een stuk minder populair dan Cognac dus ik denk niet dat veel forumleden ooit de inhoud van een vergelijkbare fles hebben geproefd. Persoonlijk ben ik wel benieuwd moet ik zeggen :)

Gezien de afbeelding van Napoléon en de Arc de Triomph op het etiket zal de vorm van de fles wel bedoeld zijn als gedenkzuil o.i.d.
Ik denk dat u goed zit met uw 1970s datering.

Deze flessen zijn niet erg populair op de veiling, hoewel ze door hun vorm wel de aandacht trekken. Zowel de labels als de doos zijn in goede conditie en het vulniveau is zeer goed voor dit type fles. Het blijft altijd een beetje koffiedik kijken met Armagnac, maar ik vermoed dat de fles tussen de 40 en de 80 euro zal opbrengen op de veiling.

Hartelijke groet,
Emile
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”