Drankenkast

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Drankenkast

Bericht door jeronimo »

Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een drankenkast. Nu staan mijn flessen drank voor een gedeelte in een keukenkastje en in een kast in de woonkamer. Niet erg praktisch.
Hoe bewaren jullie jullie drank?

Dit zou erg mooi zijn natuurlijk..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Drankenkast

Bericht door Ton »

Ik bewaar mijn cognac en andere drank in een grote antieke kast. Daar bewaren we ook al onze glazen in en nog wat ander servies.
Maar omdat ik altijd netjes mijn flessen cognac leeg drink - ik ben geen verzamelaar, maar een liefhebber - hoef ik ook niet zo bijzonder veel opslagruimte te hebben. Ze kunnen hier in elk geval lekker in het donker staan.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Drankenkast

Bericht door Roland »

Ton schreef:Ik bewaar mijn cognac en andere drank in een grote antieke kast. Daar bewaren we ook al onze glazen in en nog wat ander servies.
Maar omdat ik altijd netjes mijn flessen cognac leeg drink - ik ben geen verzamelaar, maar een liefhebber - hoef ik ook niet zo bijzonder veel opslagruimte te hebben. Ze kunnen hier in elk geval lekker in het donker staan.
Ik heb ook een grote "kopie-antieke" kast. Hier in staan zo'n 40 flesjes.
Daarnaast heb ik een Frapin-bibliotheek-kast, met zo'n 40 flesjes,
In mijn bureel een voorraad-biliotheek-kast met zo'n 70 flesjes,
en nog een voorraadkast met (ik vermoed) een 100 flesjes.

Ook al zitten er verzamel-flessen tussen, toch ik het de bedoeling om, alle flessen "ooit" te openen.
Sommige flessen wachten gewoon op de juiste gelegenheid, of het juiste gezelschap....
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Drankenkast

Bericht door jeronimo »

Roland schreef:
Ton schreef:Ik bewaar mijn cognac en andere drank in een grote antieke kast. Daar bewaren we ook al onze glazen in en nog wat ander servies.
Maar omdat ik altijd netjes mijn flessen cognac leeg drink - ik ben geen verzamelaar, maar een liefhebber - hoef ik ook niet zo bijzonder veel opslagruimte te hebben. Ze kunnen hier in elk geval lekker in het donker staan.
Ik heb ook een grote "kopie-antieke" kast. Hier in staan zo'n 40 flesjes.
Daarnaast heb ik een Frapin-bibliotheek-kast, met zo'n 40 flesjes,
In mijn bureel een voorraad-biliotheek-kast met zo'n 70 flesjes,
en nog een voorraadkast met (ik vermoed) een 100 flesjes.

Ook al zitten er verzamel-flessen tussen, toch ik het de bedoeling om, alle flessen "ooit" te openen.
Sommige flessen wachten gewoon op de juiste gelegenheid, of het juiste gezelschap....
Je bent buiten een liefhebber een echte verzamelaar. Ongeveer 250 flessen wauw.
Ik ben op zoek naar een kastje voor max 20 flessen.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Drankenkast

Bericht door Roland »

jeronimo schreef:Je bent buiten een liefhebber een echte verzamelaar. Ongeveer 250 flessen wauw.
Ik ben op zoek naar een kastje voor max 20 flessen.
Voor mij primeert de kwaliteit boven de kwantiteit.
In totaal zal ik een tiental VS-VSOP "verzamel-flessen" hebben.
Al de anderen zijn ouder dan 20-30 jaar.
Ondanks het aantal, heb ik toch nog een "wens-lijst", die niet onder de kerstboom past :-)
jeronimo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 08:31
Locatie: Noord Brabant

Re: Drankenkast

Bericht door jeronimo »

Roland schreef:
jeronimo schreef:Je bent buiten een liefhebber een echte verzamelaar. Ongeveer 250 flessen wauw.
Ik ben op zoek naar een kastje voor max 20 flessen.

Ondanks het aantal, heb ik toch nog een "wens-lijst", die niet onder de kerstboom past :-)
Herkenbaar. Ik merk dat de wensenlijst steeds langer aan het worden is. :D Kerst, verjaardag, trouwdag en vaderdag zijn ook mooie dagen om wat van de lijst te schrappen. :lol:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Drankenkast

Bericht door Hans »

Mijn bewaarvoorraad staat verspreid over enkele kasten boven. Mijn drinkvoorraad in een dressoir beneden. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: Drankenkast

Bericht door JeroenPeek »

Het grootste deel staat in een antieke kast in de woonkamer. Deze staat ook prima. Lekker in het donker en op kamertemperatuur. De cognacglazen staan er ook in. (alles voor het grijpen). Sommige staan in de doos ergens anders. Tuurlijk zitten er flessen tussen die de moeite waard zijn om naar te kijken en te showen. Maar voor mij staan de bewaarcondities bovenaan de lijst.
Wat ik wel doe is de mooie karaffen bewaren en die staan op de overloop. Daar kan iedereen ze bewonderen. (waarschijnlijk ben ik de enige die er thuis naar kijkt).

Gr.Jeroen Peek
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Drankenkast

Bericht door Ton »

JeroenPeek schreef:Wat ik wel doe is de mooie karaffen bewaren en die staan op de overloop. Daar kan iedereen ze bewonderen.
Tja, de karaffen. Dat is voor mij best een probleem.
Ik koop het liefst cognac in gewone ordinaire flessen. Die kun je zonder veel scrupules weggooien. Ook al is ook dát zonde. Vroeger bewaarde ik elke lege fles, maar ja, het huis groeit gewoon dicht hè.
Maar het komt nogal eens voor dat je een cognac alleen in een chique karaf kan krijgen. Camus XO Borderies, Beaulon Napoléon en ook Goyon XO en Raby Extra zijn maar enkele voorbeelden. Ik heb gewoon geen plaats om die allemaal te bewaren, dus gooi ik ook deze toch maar weg.
Ik heb er wel een paar staan (stuk of 20), maar laatst vroegen ze me al of die ook niet weg mochten.
Wel een raar gevoel om bij de glasbak te staan en al die dure flessen weg te gooien waar je toch al gauw €10 euro voor hebt betaald :(
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Drankenkast

Bericht door Roland »

Ton schreef:
JeroenPeek schreef:Wat ik wel doe is de mooie karaffen bewaren en die staan op de overloop. Daar kan iedereen ze bewonderen.
Tja, de karaffen. Dat is voor mij best een probleem.
Ik koop het liefst cognac in gewone ordinaire flessen. Die kun je zonder veel scrupules weggooien. Ook al is ook dát zonde. Vroeger bewaarde ik elke lege fles, maar ja, het huis groeit gewoon dicht hè.
Maar het komt nogal eens voor dat je een cognac alleen in een chique karaf kan krijgen. Camus XO Borderies, Beaulon Napoléon en ook Goyon XO en Raby Extra zijn maar enkele voorbeelden. Ik heb gewoon geen plaats om die allemaal te bewaren, dus gooi ik ook deze toch maar weg.
Ik heb er wel een paar staan (stuk of 20), maar laatst vroegen ze me al of die ook niet weg mochten.
Wel een raar gevoel om bij de glasbak te staan en al die dure flessen weg te gooien waar je toch al gauw €10 euro voor hebt betaald :(
Ik ken dit gevoel/probleem.
Spijtig dat de cognachuizen niet meedenken/meewerken.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”