Vakantie in de Cognacstreek

Beschrijvingen van reizen naar de cognacstreek door forumleden, inspiratie voor een eigen trip!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

Bart schreef:maar de ervaring van op de plaats van distillatie en rijping te kopen is onbetaalbaar vind ik
Absoluut mee eens. Ik kom net ook terug uit Charente en onvergetelijke ervaringen gehad. Ik zal er nog wel over schrijven. :D
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

Bart schreef:Van Giraud heb ik de Vieille reserve staan, idem van Michel Forgeron (45°). Ik weet de prijs niet meer van buiten.
De Vieille Réserve van Giraud kost 64 euro, de Trés rare 100 euro.
De Vieille Réserve van Forgeron kost 67 euro. Ik ben toevallig bij beide geweest :)
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Roland »

Ton schreef:
Bart schreef:Van Giraud heb ik de Vieille reserve staan, idem van Michel Forgeron (45°). Ik weet de prijs niet meer van buiten.
De Vieille Réserve van Giraud kost 64 euro, de Trés rare 100 euro.
De Vieille Réserve van Forgeron kost 67 euro. Ik ben toevallig bij beide geweest :)
Ton,
zou de Vieille Réserve van Michel Forgeron "passen" op een volgende proeverij?
Als hij niet uit de toon gaat vallen, wil ik hem gerust voor de proeverij meebrengen ?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

Roland schreef:zou de Vieille Réserve van Michel Forgeron "passen" op een volgende proeverij?
Als hij niet uit de toon gaat vallen, wil ik hem gerust voor de proeverij meebrengen ?
Lijkt mij zeker wel. Alleen is het Wouter die daarover gaat.
Wouter?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Hans »

Roland schreef:zou de Vieille Réserve van Michel Forgeron "passen" op een volgende proeverij?
Lijkt me prima, de Vieille Réserve van Forgeron. Er is wel eens minder langsgekomen op een proeverij ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Bart »

Bart schreef: Fillioux. Die heb ik ook bezocht maar het is te lang geleden om er iets over te zeggen. Ik heb hier een flesje (Cep d'or) staan dus slecht zal het niet geweest zijn. :-)
Even aanvullen op mezelf: wat een meevaller. Die Cep d'or was zeker niet de duurste, en het is een heerlijke cognac, neus en afdronk zijn echt een genoegen. Jammer dat ik niet de gave heb om verfijnde smaaknotities te herkennen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Hans »

Bart schreef:Jammer dat ik niet de gave heb om verfijnde smaaknotities te herkennen.
Dat is heel makkelijk, lees dit forum en je vindt er verschillende :D Zonder gekheid, ik blijf het zeggen: gewoon doen. Verfijnd of niet verfijnd, hoe vaker je het doet, hoe beter het lukt. En ook onder ervaren beschrijvers willen de meningen nog wel eens danig verschillen. Er is geen goed of fout. Jij kunt wel degelijk iets anders ruiken of proeven dan iemand anders, ook al staat die te boek als "kenner". Heb zelf nog steeds de geurendoos nodig voor een beetje gedetailleerde beschrijving, zonder kom ik niet heel ver. En met meerdere mensen doen helpt ook en is gezellig.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

Helemaal mee eens, laat je vooral niet ontmoedigen door al die uitgebreide en sofisticated smaaknotities die je soms op het net (of op flessen) aantreft.
Zie ook hier voor een eerder topic over smaaknotities.
Die geurendoos heb ik overigens ook nog staan bekijken in het cognacnuseum in Cognac, maar 85 euro vond ik wat heftig (Marijke stond er ook nog eens naast :?). Dan maar een lekere fles gekocht 8-)
Toch wel jammer dat ie zo duur is, want het helpt inderdaad enorm, zo'n doos.
Ze zeiden er trouwens ook nog bij, dat die geuren na 2 jaar wel echt te veel zijn vervaagd. Hoe lang heb jij die doos inmiddels?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Roland »

Ton schreef:Die geurendoos heb ik overigens ook nog staan bekijken in het cognacnuseum in Cognac, maar 85 euro vond ik wat heftig (Marijke stond er ook nog eens naast :?). Dan maar een lekkere fles gekocht 8-)
Een goede keuze
Een andere mogelijkheid was :
De geurendoos kopen,
....en voor Marijke de "geurendoos" J'adore kopen (van Dior) ;)
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

:lol: :lol: :lol:
Schitterend idee!
Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar de Charente, de cognacstreek”