Geurendozen

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Geurendozen

Bericht door Ton »

De geurendoos van Arsan met 60 geuren kost 252 euro, maar is vooral gericht op wijn. http://www.aromesduvin.com/ARSAN/60AromesDesVins.php
Dat is niet héél slecht, want cognac is natuurlijk een product dat van wijn wordt gemaakt. Maar misschien is dit wel een alternatief: http://www.aromaster.com/nl/
Rechtsboven vind je een link om je eigen aromaset samen te stellen. 24 Geuren voor 135 euro. Je kunt ook het door henzelf voor cognac voorgestelde pakket nemen.
Als je wat goedkoper uit wilt zijn, kun je ook kiezen voor een pakket van 12 geuren voor 65 euro.
Voor echte Hollanders: koop 2 sets van 12 voor 130 euro, ben je 5 euro goedkoper uit :lol:
(maar pas op: extra verzendkosten)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Geurendozen

Bericht door Hans »

Ton schreef:De geurendoos van Arsan met 60 geuren kost 252 euro, maar is vooral gericht op wijn. http://www.aromesduvin.com/ARSAN/60AromesDesVins.php
Dat is niet héél slecht, want cognac is natuurlijk een product dat van wijn wordt gemaakt.
Ik zou 12 of 24 geuren te beperkt vinden, en dan is het relatief toch duurder. En dan zijn er in de beperkte keuze drie geuren in de doos van Aromaster die niet zo gangbaar zijn in cognac: sinaasappel bloesem, mango en kokos.

Dat het assortiment van Arsan gericht is op wijn zou mij niet uitmaken. Uiteindelijk gaat het om de geuren zelf, het aantal en de kwaliteit daarvan. De aromakoffer van Les Arômes du Cognac, die ik voor de koffer van Arsan had, was ook speciaal voor cognac samengesteld. Die van Arsan gaat echter veel langer mee en is veel diverser. Om die reden zou ik daar toch de voorkeur aan geven. Blijft wel een heel bedrag, dus vooral voor de geurfanatici. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Geurendozen

Bericht door Ton »

Daar heb je natuurlijk gelijk in, zestig is beter dan 24. En er zaten hele speciale en interessante geuren tussen kan ik me herinneren.
Maar toch denk ik dat het voor mij misschien interessant kan zijn. Het scheelt ruim €100.
Ik zou dan mijn eigen 24 geuren kiezen uit het aanbod 100.
Ik ben ook een beetje bang dat ik met 60 geuren op mijn schoot helemaal door de bomen het bos niet meer zie. :oops:
En ik neem ook aan dat er van die 60 geuren best een aantal niet of nauwelijks relevant zijn.

Uit de 24 die het bedrijf al voor cognac heeft uitgekozen zou ik de volgenden weglaten: chocola, kaneel, koffie, mango, nootmuskaat, peper, tabak en toost.
Daarvoor in de plaats zou ik toevoegen: aarde, appel, geranium, jasmijn, peer, sandelhout, vers gemaaid gras en viooltjes.

Het pakket wordt dan: aarde, amandel, appel, caramel, ceder, eik, gedroogde abrikoos, gedroogde pruim, geranium, hazelnoot, jasmijn, kokosnoot, leer, mos, peer, perzik, sandelhout, sinaasappelbloesem, sinaasappelschil, vanille, vers gemaaid gras, vijg, viooltjes en zoethout.

Aangezien ik mogelijk sinaasappelbloesem en kokosnoot best kan missen - ik volg jou daarin, gezien de ruime ervaring die je al hebt - zou ik hiervoor in de plaats nog chocola, koffie, peper of tabak kunnen kiezen. Ik had gekozen om deze weg te laten omdat ik anders boven de 24 zat en omdat dit redelijk herkenbare geuren zijn, waarvoor je niet per se zelf een sample nodig hebt.
Ik twijfel ook over aarde en vers gemaaid gras.

Maar zijn er belangrijke geuren die ik dan nog mis?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Geurendozen

Bericht door Hans »

Ton schreef:Ik ben ook een beetje bang dat ik met 60 geuren op mijn schoot helemaal door de bomen het bos niet meer zie. :oops:
Valt wel mee. Wij groeperen altijd: bloemen, fruit, kruiden, hout.
Ton schreef:Maar zijn er belangrijke geuren die ik dan nog mis?
Ik denk dat je dan wel de meest essentiële hebt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Geurendozen

Bericht door Ton »

Vandaag de geurendoos ontvangen!
Vanavond lekker spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”