De Cognatheek in Antwerpen

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: De Cognatheek in Antwerpen

Bericht door ikpatje »

wouter schreef:Met pijn in mijn hart las ik dit bericht ook in mijn email, heel treurig.

Ivo en Johan hadden een mooi assortiment met minder bekende maar vooral kwalitatief zeer goede Cognacs, ik denk dat deze methodologie ook hun ondergang heeft ingeleid. Een beginner van Cognac drinken zal dan ook niet snel geslaagd zijn tussen de onbekende merken. :(
Inderdaad en ook de visie/denk- en werkwijze van Ivo strookte niet meer echt met het huidige computer tijdperk , on-line handelen , versturen , website en vele andere dingen zijn/waren niet aan hem besteed.
Je moet of je wil of niet met de tijd mee evolueren wil je echt overleven , enkel met kwalitatieve cognac alleen kom je er (niet) meer.
Het www-net heeft voor- en nadelen maar als klant kan je nu wereldwijd shoppen en de beste aanbiedingen eruit pikken.
Maar het blijft spijtig als een speciaalzaak zijn deuren sluit.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
zeesting
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 18:24

Re: De Cognatheek in Antwerpen

Bericht door zeesting »

De Cognatheek voert cognacs van de volgende producteurs:

Grande Champagne cognacs: Paul Beau, Patrick Drouet, Claudine Dudognon, Henri Geffard, Paul-Jean Giraud, André Jullien, Daniel Landreau, Christian Landreau, R. Navarre, Jean-Luc Pasquet, Robert Pouilloux, Raymond Ragnaud, Claude Thorin
Petite Champagne cognacs: Dominique Chainier, Jacques Estève, Pierre Julliard, Laurent Merlin
Borderies cognacs: Paul Beau, François Giboin, Jean-Pierre Grateaud
Fins Bois cognacs: Paul Bossuet, Bernard Boutinet, François Giboin
Bons Bois cognacs: Edgard Fourcade, Francis Motard

Hans, Wie is die bovenvermelde André Jullien ? aan welk huis is deze persoon gelinkt :?:
Ben op zoek naar meer informatie omtrent deze, maar kan zelfs niets vinden op de site van de Vignerons Indipendant.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: De Cognatheek in Antwerpen

Bericht door Roland »

zeesting schreef:De Cognatheek voert cognacs van de volgende producteurs:

Grande Champagne cognacs: Paul Beau, Patrick Drouet, Claudine Dudognon, Henri Geffard, Paul-Jean Giraud, André Jullien, Daniel Landreau, Christian Landreau, R. Navarre, Jean-Luc Pasquet, Robert Pouilloux, Raymond Ragnaud, Claude Thorin
Petite Champagne cognacs: Dominique Chainier, Jacques Estève, Pierre Julliard, Laurent Merlin
Borderies cognacs: Paul Beau, François Giboin, Jean-Pierre Grateaud
Fins Bois cognacs: Paul Bossuet, Bernard Boutinet, François Giboin
Bons Bois cognacs: Edgard Fourcade, Francis Motard

Hans, Wie is die bovenvermelde André Jullien ? aan welk huis is deze persoon gelinkt :?:
Ben op zoek naar meer informatie omtrent deze, maar kan zelfs niets vinden op de site van de Vignerons Indipendant.
Jullien André : Roissac, ten noordoosten van Angeac-Champagne, 16130 Segonzac
(Eveneens : Logis de la Mothe : Criteuil-la-Magdeleine, 16300 Barbezieux-Saint-Hilaire ; familiebedrijf 23 ha)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: De Cognatheek in Antwerpen

Bericht door Hans »

zeesting schreef:Hans, Wie is die bovenvermelde André Jullien ? aan welk huis is deze persoon gelinkt :?:
Ben op zoek naar meer informatie omtrent deze, maar kan zelfs niets vinden op de site van de Vignerons Indipendant.
Ben een weekje afwezig geweest, vandaar dat ik het antwoord schuldig ben gebleven. En mogelijk was Roland toch sneller geweest :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: De Cognatheek in Antwerpen

Bericht door Ton »

Roland schreef:Jullien André : Roissac, ten noordoosten van Angeac-Champagne, 16130 Segonzac
(Eveneens : Logis de la Mothe : Criteuil-la-Magdeleine, 16300 Barbezieux-Saint-Hilaire ; familiebedrijf 23 ha)
Hier heb ik een vraagje over: verkoopt André Jullien ook cognac onder zijn eigen naam (dus met merknaam 'André Jullien' en adres in Roissac) of verkoopt hij al zijn cognac onder de naam Logis de la Mothe in Criteuil? Ik ben namelijk nog nooit een fles tegengekomen met merknaam André Jullien en ook op internet heb ik niets kunnen vinden.
Wat is er te vinden op dat adres in Roissac? Is dat misschien alleen maar zijn privé woonadres?
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”