Raymond Ragnaud Hors d'Age

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Raymond Ragnaud Hors d'Age

Bericht door Jurrien »

Eergisteren was ik op bezoek bij een gerespecteerd forumlid. Wat een geweldige ervaring om zo hartelijk en open over je hobby te kunnen vertellen en te proeven. Wij proefden verschillende cognac's waaronder de Raymond Ragnaud, Hors d'Age.

Nicholas Faith schreef het volgende: " 35y/o, the full complexity of a great Grand Champagne rich, immensely satisfying brandy." Faith geeft zelfs aan dat dit een van zijn persoonlijke favorieten betreft.

Moet zeggen dat de cognac mij heerlijk smaakte en mij deed denken aan de Ragnaud-Sabourin Fontefeille, een van mijn favoriete cognacs. Ik ga komende periode beide cognacs nog eens proeven (naast elkaar) en voor mijzelf besluiten welke de lekkerste is.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Raymond Ragnaud Hors d'Age

Bericht door Roland »

Goede avond,

ik heb ze nog niet naast elkaar geproefd, maar ik vind beide cognacs top.

Ik ga mij ook een glaasje Raymond Ragnaud Hors d'Age inschenken.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Raymond Ragnaud Hors d'Age

Bericht door Jurrien »

Vandaag de Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille geproefd naast de Raymond Ragnaud Hors d'age samen met mijn vriend Rene. Gezamenlijk concludeerden dat beiden voortreffelijke cognacs zijn maar dat de Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille meer diepgang en smaak heeft dan de Raymond Ragnaud.
Hans en Tim omschrijven de Fontvieille als volgt:
De kleur: donker mahonie
De geur: fris, vol, aanvankelijk viooltjes en oranjebloesem. Geconfijt fruit, hint van perzik, hint van sousbois, later eikenmos, nog later de geraniumgeur van de folle blanche
De smaak: mooie, diepe, volle smaak. Kruidig, nootmuskaat, macadamia, pecan, paddestoel, candij, donkere chocolade, mooie aardse tonen, rancio.
De kleur van de RR was bleker dan de RS. Smaak minder diep en de geur in eerste aanleg vlak. De smaak mooi en rond met een hint van peper in de afdronk.

De voorkeur gaat zoals aangegeven uit naar de Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille, overtuigende winnaar.
Plaats reactie

Terug naar “Raymond Ragnaud”