Cognatheek Antwerpen sluit de deuren - deel 1

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Cognatheek Antwerpen sluit de deuren - deel 1

Bericht door ikpatje »

Copy van nieuwsbrief nr 41 - 27 aug 2013 Cognatheek Antwerpen
met slecht nieuws.

Beste klant en cognacliefhebber, Antwerpen, 27 augustus 2013


Omdat enerzijds Ivo, stilaan op pensioenleeftijd, wat minder uren wil gaan werken en anderzijds Johan geen twee jobs kan blijven combineren en gekozen heeft om voltijds in de wijnhandel van zijn echtgenote te gaan werken, hebben wij bekeken of we onze zaak zouden kunnen reorganiseren.

We hebben ook de belangrijke logistieke evoluties die we de laatste tijd hebben waargenomen in de cognac-wereld, in overweging genomen.
Onderaan dit bericht geven wij een overzicht van deze evoluties alsook onze toekomstvisie.

Na lange beschouwingen hebben wij heden besloten dat het beter is NU, op een hoogtepunt, maar wel met veel pijn in het hart, te stoppen met de cognatheek.

Op zaterdag 2 november 2013 om 18h zal onze winkel definitief de deuren sluiten.


Wij willen u wel nog de mogelijkheid bieden, binnen de beschikbaarheid van onze huidige stock, om :

• een persoonlijk voorraadje aan te leggen van uw lievelingscognac of -pineau
• waarom niet, nu al enkele eindejaarscadeautjes aan te schaffen
• jezelf toch eens zo’n speciale en/of oude en/of zeldzame fantastische cognac te schenken

Naast de mogelijkheid om nog een laatste keer onze uitzonderlijke cognacs te kunnen kopen, willen wij u ook vanaf maandag 2 september 2013 een “dank u wel”-korting van 10% aanbieden op al onze producten met uitzondering van champagnes en crémant.

Bij een netto-aankoop :
boven 500 Euro krijgt u bovenop deze 10% nog eens 5% extra korting op deze netto-aankoop
boven 1.000 Euro krijgt u bovenop deze 10% zelfs 10% extra korting op deze netto-aankoop

U, als trouwe klant, krijgt bovendien een persoonlijk reservatierecht, zo kan u vanaf heden een reservatie aanvragen per email die effectief wordt na onze bevestiging en die moet afgehaald worden vanaf dinsdag 3 september en uiterlijk op zaterdag 14 september 2013, zoniet vervalt de reservatie.

Denk erom wie eerst komt eerst maalt ! Er wordt niet meer ingekocht, “op is op” !

In de winkel zullen doorlopend een 70-tal cognacs en een 30-tal pineau’s geproefd kunnen worden tegen een kleine vergoeding of gratis (zie voorwaarden in de winkel).
Hierbij geldt ook op = op, er worden geen nieuwe proefflessen meer geopend!


Na de sluiting zullen eventuele resten door de firma “Bourgogne Wijnen” (familie van Oevelen) overgenomen worden en te koop aangeboden worden aan de originele winkelprijs tot volledige uitputting van de voorraad. (tel.: 03 238 48 84 of e-mail: info@bourgognewijnen.be)

Wij danken u voor uw jarenlange klandizie en wensen u nog veel cognacgenot,

tot gauw

Ivo & Johan


OPGELET : geen betalingen met krediet- of Maestro-kaart, enkel cash of Bancontact
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Cognatheek Antwerpen sluit de deuren - deel 1

Bericht door ikpatje »

Spijtig weer een speciaalzaak minder, maar wens Ivo een deugddoend pensioen.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognatheek Antwerpen sluit de deuren - deel 1

Bericht door Hans »

ikpatje schreef:Spijtig weer een speciaalzaak minder, maar wens Ivo een deugddoend pensioen.
Sluit ik me geheel bij aan. Ivo een welverdiend en goed pensioen gewenst en ook voor Johan alle goeds!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Cognatheek Antwerpen sluit de deuren - deel 1

Bericht door Ton »

Zeer, zeer spijtig.
En ik sluit me natuurlijk aan bij de goede wensen voor Ivo en Johan.
Blamm
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 21:48
Locatie: Rotterdam

Re: Cognatheek Antwerpen sluit de deuren - deel 1

Bericht door Blamm »

Treurig nieuws, maar gelukkig uit persoonlijk besluit en niet vanwege faillissement.

Vorige week voor het eerst deze winkel bezocht met het idee er nog meer dan eens terug te komen. Dit zal er helaas niet in zitten ben ik bang.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”