Nieuwe website over cognac

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Ton »

Helaas heb ik problemen op mijn website cognac-ton.nl, waardoor een behoorlijk aantal pagina's niet meer bereikbaar zijn.
Ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen.
Sorry voor het ongemak.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Roland »

Ton schreef:Helaas heb ik problemen op mijn website cognac-ton.nl, waardoor een behoorlijk aantal pagina's niet meer bereikbaar zijn.
Ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen.
Sorry voor het ongemak.
Geen probleem.

PS : Egretau aangepast ?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Ton »

De problemen met de paginabereikbaarheid zijn weer opgelost.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Ton »

Ik ben op dit moment door mijn bronnen heen. Dat wil zeggen dat ik inmiddels wel alle cognachuizen en bouilleurs de cru beschreven heb die actief cognac maken en verkopen. Ze staan ook allemaal op de kaart aangegeven.
Op de kaart staan ook nog wat zeer kleine en onbekende bouilleurs aangegeven met een klein gekleurd stipje. Hiervan is geen nadere beschrijving op de site gemaakt.
In de tabellen staan nog wel meer namen die ik verder niet heb uitgewerkt omdat er domweg te weinig informatie over te verkrijgen is. Voor het merendeel zijn dit namen die verdwenen zijn omdat er geen opvolger was of omdat ze failliet zijn gegaan, of namen van boeren die alleen nog maar aan de grote huizen verkopen. Deze zijn in de tabellen aangeduid met een 'n'.
Als iemand nog een naam kent of tegenkomt die ik onterecht vergeten ben, dan hoor ik dat graag van jullie.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Hans »

Geweldig naslagwerk is het inmiddels geworden, Ton. Complimenten!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Ton »

Degenen onder jullie die met enige regelmaat mijn website bezoeken (of bezochten) zullen wel hebben gemerkt dat er de afgelopen weken weinig bij is gekomen. De reden daarvoor is dat ik nu zo'n beetje elke producent wel beschreven heb. Er zijn er nog wel meer dan ik heb beschreven, maar ze zijn moeilijk te vinden en ze doen ook weinig moeite om hun cognac aan particulieren te verkopen. Vaak is niet eens duidelijk of ze überhaupt wel aan particulieren verkopen en of ze nog wel cognac maken. Het houdt gewoon een keer op. website: merken
Nu is het niet zo dat ik er niet meer mee bezig ben. Onlangs heb ik het onderwerp 'ziekten in de wijngaard' gepubliceerd en ik ben nog steeds bezig om foto's bij de verschillende ziektes te plaatsen. Ziekten in de wijngaard
Ik ben inmiddels ook bezig met het onderwerp de wijngaard in het algemeen, waarin vooral het snoeien veel aandacht zal krijgen. Dit kost enige tijd omdat ik wel een kloppend verhaal wil neerzetten, maar ik verwacht dat ik dit wel binnen een week zal publiceren.
Beide onderwerpen zijn mogelijk minder interessant voor degenen die willen genieten van een lekker glas en die vooral willen weten waar je dat kan kopen, maar ik vind nu eenmaal dat het er wel bij hoort. Ik hoop dat ik jullie er niet te veel mee verveel :D
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Roland »

Ton schreef:Degenen onder jullie die met enige regelmaat mijn website bezoeken (of bezochten) zullen wel hebben gemerkt dat er de afgelopen weken weinig bij is gekomen. De reden daarvoor is dat ik nu zo'n beetje elke producent wel beschreven heb. Er zijn er nog wel meer dan ik heb beschreven, maar ze zijn moeilijk te vinden en ze doen ook weinig moeite om hun cognac aan particulieren te verkopen. Vaak is niet eens duidelijk of ze überhaupt wel aan particulieren verkopen en of ze nog wel cognac maken. Het houdt gewoon een keer op. website: merken
Nu is het niet zo dat ik er niet meer mee bezig ben. Onlangs heb ik het onderwerp 'ziekten in de wijngaard' gepubliceerd en ik ben nog steeds bezig om foto's bij de verschillende ziektes te plaatsen. Ziekten in de wijngaard
Ik ben inmiddels ook bezig met het onderwerp de wijngaard in het algemeen, waarin vooral het snoeien veel aandacht zal krijgen. Dit kost enige tijd omdat ik wel een kloppend verhaal wil neerzetten, maar ik verwacht dat ik dit wel binnen een week zal publiceren.
Beide onderwerpen zijn mogelijk minder interessant voor degenen die willen genieten van een lekker glas en die vooral willen weten waar je dat kan kopen, maar ik vind nu eenmaal dat het er wel bij hoort. Ik hoop dat ik jullie er niet te veel mee verveel :D
Mij alleszins niet.
Keep up the good work !
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Hans »

Roland schreef: Mij alleszins niet.
Keep up the good work !
Hear hear!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Ton »

De pagina over het werken in de wijngaard is op de site gezet. Daaraan gekoppeld ook een pagina over het snoeien en snoeivormen.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nieuwe website over cognac

Bericht door Ton »

Na enige tijd gestudeerd te hebben op het onderwerp smaken en aroma's heb ik nu dit onderwerp toegevoegd als een nieuwe pagina:
http://cognac-ton.nl/kwaliteit/smaken-en-aromas/
Het is bedoeld voor gevorderden.
De tabellen zijn ook interessant, maar zijn wel erg chemisch :ugeek:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”