1ste Cognac Expo in Nederland

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Op dit moment loopt de communicatie met Frankrijk beter dan de communicatie met de leveranciers in Nederland. Het is moeilijk Cognac weer populair te maken als de importeurs in Nederland niet erg enthousiast zijn... op een paar na natuurlijk! Stiekem hoop ik dat Courvoisier en Hennessy ook nog komen.... Met delegatie uit Frankrijk met breed portfolio.... Eind januari zullen de Masterclasses online gezet worden. Ik verheug mij daar persoonlijk het meeste op. :) Mochten jullie nog contactpersonen hebben van merken die ik rechtstreeks kan benaderen, laat het even weten. info@cognacexpo.nl

Rowin
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Roland »

Ook Birkedal-Hartmann en A. de Fussigny hebben zich aangemeld :

01- A. de Fussigny
02- ABK6, Leyrat, Le Réviseur (PC, FB)
03- Bache-Gabrielsen, Dupuy (blends, GC, PC)
04- Bertrand (Domaine des Brissons de Laage) (PC)
05- Birkedal-Hartmann
06- Bourgoin (FB)
07- Camus (blends, GC, BOR)
08- Château Montifaud (PC)
09- D'Aincourt (GC)
10- Duquai
11- Frapin (GC)
12- Jacques Painturaud (GC)
13- Jean-Luc Pasquet (GC)
14- Maxime Trijol
15- Michel Forgeron (GC)
16- Ordonneau (BOR)
17- Paul Giraud (GC)
18- Pierre de Segonzac (GC)
19- Pierre Lecat (FB)
20- Remi Landier (FB)
21- Vallein-Tercinier (GC, PC , FB, BB)
22- Delamain (GC)
23- Merlet
24- Chollet
Laatst gewijzigd door Roland op zo 05 feb 2017, 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Roland »

Ook 22 Delamain en 23 Merlet hebben hun komst bevestigd.

Info over Merlet vind je op :
http://cognac-ton.nl/merken-en-producen ... -o/merlet/

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Bedankt RolanD,

ik hoef zelf niet eens wat te posten haha ;)

Merlet heeft inderdaad zoals in de update van Ton-Cognac vermeld sinds kort ook een XO. Zij verkochten eerst alles aan de grote merken maar produceren sinds relatief kort een range onder eigen naam. In Nederland worden zij vertegenwoordigd door www.bartsbottles.nl maar eerlijk gezegd ben ik ze nog nooit tegen gekomen in een slijterij. Of ik kijk er steeds straal overheen omdat ik zoek naar Frapin ;)

ik hoop dat in de aankomende 2 weken alle masterclasses online staan. En er staan nog wat merken in de wacht... Menard (dochter heeft een deel overgenomen maar gaat stage lopen in Ierland en weet niet of ze er bij kan zijn)

http://distilleriedupeyrat.com/ is bijna rond. Word al we 'verkocht' in Nederland.
http://www.cognac-chollet.com/ hoop ik aankomende week te kunnen bevestigen. In nog niet verkrijgbaar in NL


https://www.facebook.com/CognacExpoNL/

ik merk dat importeurs in Nederland ook niet staan te springen om een Cognac evenement. Eigenlijk is het een Whisky festival met Cognac? Maar Cognac is toch niet hot?
Aankomende week worden er flyers verspreid onder de slijterijen uit de regio en iets daarbuiten. Lokale media zijn ingelicht en er zullen via Facebook advertenties geplaatst worden. Ik merk dat Nederlandse importeurs zelf ook niet echt staan te juichen bij een Cognac evenement. Dus het is een Whisky Festival alleen dan met Cognac? Ja! Zo iets alleen dan hoop ik mooier, groter en beter. En dan Alleen met Cognac of Cognac Likeur. Maar Cognac is toch helemaal niet hot? Euhm.... Nee? Maar laten wij dan met ze alleen onze schouders er onder zetten en het weer Hot maken! Kom op slijterijen verkopen die hap. Laten we een week van de Cognac houden alle Cognac in de aanbieding. van 1 tot en met 7 maart.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Ton »

Ik heb de overnachting al geboekt! In het Carlton.
Ik heb er wel zin in.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Ton schreef:Ik heb de overnachting al geboekt! In het Carlton.
Ik heb er wel zin in.
wat goed en verstandig. Het is wel zo dat je als het goed is 10% korting krijgt op je hotel overnachting wanneer je vermeld dat je naar de Expo komt (kaartje hebt). Er komen zowel producenten en leveranciers uit Frankrijk en ook liefhebbers uit Denemarken, Noorwegen en België. De bedoeling is dat de bezoekers in 1 vleugel van het hotel zitten om eventueel overlast van en voor andere bezoekers te beperken.

De Expo is van 11:00 tot 20:00 maar waarschijnlijk gaan we daarna in de Bar (na het avond eten) nog even na kletsen.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Ton »

Dat is mooi. Ik kan nog annuleren en opnieuw boeken, dus...
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Ton »

24e deelnemer: Distillerie Du Peyrat.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door CognacExpo »

Christine schreef:Zou nog merken willen zien als Delamain, Grosperrin, Forgeron, Giboin, Lhéraud, Prunier, Maxime Trijol ... Dan wordt het echt leuk :)
Mvg,
Christine
Nou Christine... ik heb mijn best gedaan... Delamain, Maxime Trijol, Forgeron en waarschijnlijk komt Prunier ook! Met de andere genoemde merken ben ik wel bezig maar die wachten versie 2 af... Dus ik voel de druk om te presteren ;)

Er komen nog een aantal merken bij, ik wil het liefst Cognac Only maar heb waarschijnlijk ook 2 gerelateerde producten voor de ' leuk' Wijn met Cognac en een Likeur met Cognac. Als het weer mee zit komt er buiten ook een plek voor Sigaren. En de eerste Masterclasses staan online. Er komen redelijk veel bekende mensen over uit Frankrijk en als het goed is... nog verassing maar zelf erg enthousiast: Patrice Piveteau van Frapin!

Om het een succes te maken en het hopelijk volgend jaar nog mooier (nu bijna geen budget voor extra aankleding... :cry: ) Moeten er nog veel kaarten verkocht worden. Hoe meer mensen en slijterijen etc hoe beter. Niet eens voor mij persoonlijk maar voor de motivatie van de merken om volgend jaar terug te komen.

Van een aantal merken heb ik een overzicht gekregen welke producten ze mee nemen en er zal hier en daar wat bij komen nog. Heb gevraagd of ze ook de extreem luxe Cognac mee willen nemen zodat mensen die tegen een normaal tarief ooit in hun leven geproefd kunnen hebben. De €1.000 + flessen bedoel ik daarmee.

Mochten jullie kunnen helpen met de verspreiding van onderstaande 'flyer' heel graag!

CognacExpoNL.JPG
CognacExpoNL.JPG (43.02 KiB) 2846 keer bekeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: 1ste Cognac Expo in Nederland

Bericht door Roland »

CognacExpo schreef: Van een aantal merken heb ik een overzicht gekregen welke producten ze mee nemen en er zal hier en daar wat bij komen nog. Heb gevraagd of ze ook de extreem luxe Cognac mee willen nemen zodat mensen die tegen een normaal tarief ooit in hun leven geproefd kunnen hebben. De €1.000 + flessen bedoel ik daarmee.
Ik tel maar enkele merken die een fles hebben van € 1.000.

Eigenlijk zouden deze merken het volgende kunnen vragen : € 10 voor 1 cl.
Dan hebben ze € 700 voor de inhoud, en de fles, de verpakking kunnen ze hergebruiken. :-)

En voor ons de kans, om aan een "mooie" prijs iets bijzonders te kunnen proeven.

mvg,
RolanD
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”