Cognac reis 2018

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Cognac reis 2018

Bericht door Jurrien »

Afgelopen week een korte heerlijke vakantie gehad in de Charante. Mooi winter weer: in de nacht enkele graden vorst maar overdag heerlijk terrasjes weer. We hebben dan ook genoten van deze uitzonderlijke combinatie aangevuld met een bezoek een goede restaurants en cognac huizen.

Cognac huizen die we bezochten zijn: Brillet (Reserve Extra (VSOP),Tres Vieille Reserve (XO), Hors d'age, Héritage), Chateau de Montifaud (L10 en 150th generation), Lous Bouron (XO, Tres Vieille reserve en Heritage), Le Palin of Le Platin (beiden), Lefoulon (niet thuis), Dhiersat (XO Réserve de famille, Tres Vieille Reserve) en Font Borne. Tevens twee snoepwinkels bezocht: La Cognathèque in Cognac en Cognac-Only La Rochelle (Audry XO Exception). Verder nog een cognac geproefd op de markt, in de koude wind:Choloux (Grande Réserve).

Kijken al weer uit naar ons volgende bezoek aan de streek en aan diverse cognac huizen.
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Cognac reis 2018

Bericht door harryjose123 »

dat lijkt me een hele mooie en interessante reis met name chateau dhiersat ,de dhiersat napoleon heb ik in huis en tres vieille reserve
heb ik besteld bij cognactheek apeldoorn .
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Cognac reis 2018

Bericht door Ton »

Inderdaad, mooie,interessante reis. Goede keuze voor huizen, Jurriën!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Cognac reis 2018

Bericht door Roland »

Het lezen van zulke reisverhalen werkt aanstekelijk.

Volgende week ook enkele dagen naar de streek, ter voorbereiding van de reis van juni.

Kijk er nu al naar uit.

Heb me alvast een glaasje Louis Bouron XO ingeschonken.
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Cognac reis 2018

Bericht door Jurrien »

Roland, ik zou graag volgende week mee gaan, helaas lukt dat werk technisch niet. Verhalen of daar zijn, beiden werken verslavend.

Ik zie net als u uit naar de komende cognac reis, maar eerst maar eens genieten op de Discover Cognac. Rowin heeft mooie merken bereid gevonden daar aanwezig te zijn. Ik ken ze nog niet allemaal :-). De forum proeverij....

Kortom nog veel leuks komende maanden.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Cognac reis 2018

Bericht door Roland »

Jurrien schreef:...maar eerst maar eens genieten op de Discover Cognac. Rowin heeft mooie merken bereid gevonden daar aanwezig te zijn. Ik ken ze nog niet allemaal :-). De forum proeverij....

Kortom nog veel leuks komende maanden.
Inderdaad.
Er zijn reeds 44 merken gemeld bij Discover Cognac.
Zal een mooie dag worden.

mvg,
RolanD
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”