Tesseron - Lot N°76 XO Tradition

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Tesseron - Lot N°76 XO Tradition

Bericht door Hans »

Voor het overzicht hieronder een bundeling van de reacties op deze cognac, uit het topic Tesseron Collection
wouter schreef:# LOT N°76 XO Tradition: verrassing voor mij van de hele collectie, deze Cognac is qua geur lekker fruitig met honing en leer. Qua smaak heerlijk vol maar absoluut niet scherp!
Hans schreef:..... maar de prijs/kwaliteit verhouding van de N°76 vind ik vele malen beter. Behalve dat hij ouder is, is het ook een Grande Champagne, dat blijft in de meeste gevallen toch mijn voorkeur.....
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tesseron - Lot N°76 XO Tradition

Bericht door Hans »

Ter aanvulling, het fiche technique van Tesseron van de Lot N°76:
Lot76.JPG
Lot76.JPG (117.83 KiB) 2615 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Tesseron - Lot N°76 XO Tradition

Bericht door Roel »

Recent de fles Tesseron - Lot No. 76 XO Tradition open getrokken. Heerlijke cognac, kan niet anders zeggen!

Kleur: Amber
Geur: Mooie, egale, niet-scherpe geur. Bloemen, abrikozen, crème brûlée (? In ieder geval caramel), wat later leer en met een wat diepere 'teug' komt er ook een peperrandje bij. Een heerlijke geur die niet gaat vervelen.
Smaak: Mooi gebalanceerd. De abrikozen komen duidelijk naar voren, samen met de caramel. De honing die Wouter rook, ruik ik persoonlijk niet, maar in de smaak komt hij bij mij wél terug. Zit dus duidelijk een zoet randje aan. Doorgaans houd ik niet van zoetere cognacs, maar deze heeft juist genoeg zoetheid. Dat komt omdat later ook duidelijk kruiden op komen zetten.
Na-smaak: Redelijk lang. Zeker voor een XO goed te noemen, hoewel dit natuurlijk wel een XO+ is.
Prijs: Geen idee meer wat ik er toentertijd voor heb betaald. Zie nu prijzen van € 83,- (Cognac Only) en € 99,- (Cognac Expert).
Oordeel: Prima cognac met goede prijs/kwaliteit-verhouding. Voor mij is dit een cognac als ik zin heb in een goede, degelijke cognac, en ik geen zin heb in uitgesproken smaken.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Plaats reactie

Terug naar “Tesseron”