Hey Wouter,
Heb je de presentatie van de Louis XIII RARE CASK 43,8° op 7 sept. jl. nog bijgewoond ?
Louis XIII RARE CASK 43,8°
Re: Louis XIII RARE CASK 43,8°
Jazeker! Het was geweldig! Helaas niet de Rare Cask gedronken, maar ach de Louis XIII is normaal ook niet te versmaden!
Wat sfeerimpressies en het menu van Peter Lute zal ik snel op CognacReview plaatsen!Gisteren bij de presentatie van de Louis XIII Rare Cask de “normale” Louis XIII mogen proeven. Er werd een flinke hoeveelheid ingeschonken in het speciale en schitterende kristallen Louis XIII glas gemaakt door Christophe Pillet.
De geur van de Louis XIII is een onmiskenbare volle, doch iets zware Grande Champagne geur met hinten erdoorheen, wat veel wegheeft van viooltjes en iris. Erg knap, aangezien dit vooral de Borderies kenmerkt.
De smaak is wederom erg vol en zelfs een tikkeltje scherp. Het is absoluut geen zachte, krachteloze gerijpte Cognac. Maar wat een smaak sensatie zeg! De laagjes die ik in mijn eerste review over deze Cognac beschrijf zijn nog steeds waar te nemen, echter heel moeilijk om te omschrijven…
Gezien de al eerder gedronken heerlijke champagnes (Piper-Heidsieck Brut, Champagne 2000) de grote hoeveelheid, zeker wel 5 ml Louis XIII, en het feit dat ik nog een flink stuk moest rijden, heb ik maar besloten om ongeveer de helft van deze dure drank te laten staan. Wat een zonde eigenlijk…. Had ik maar een miniatuurtje bij me….
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Leuke belevenis Wouter !
Hoe is het je gelukt op de 'gastenlijst' te komen ?
De Louis XIII heeft mijn smaakpapillen nog niet bereikt helaas.
Misschien maar 's een fles aanschaffen met meerdere personen en dan een speciale avond erom heen beleggen.
De Louis XIII heeft mijn smaakpapillen nog niet bereikt helaas.
Misschien maar 's een fles aanschaffen met meerdere personen en dan een speciale avond erom heen beleggen.
Zekers een leuke belevenis!Jurrit schreef:Leuke belevenis Wouter !
Als Cognac website wordt je al snel uitgenodigd een veel betere doelgroep kunnen ze niet vinden...
Voor de sfeerimpressies, check het artikel: Louis XIII Rare Cask, introductie in NL.
Erg leuk, vooral door zijn exclusiviteit! Maar misschien is de prijs/kwaliteit wel iets te gehypet... Voor dat geld koop je heel wat leuke Cognacs...Jurrit schreef:De Louis XIII heeft mijn smaakpapillen nog niet bereikt helaas.
wouter schreef:Als Cognac website wordt je al snel uitgenodigd een veel betere doelgroep kunnen ze niet vinden...
niet te bescheiden Wouter...
Erg leuk dat je dit hebt meegemaakt.
Wie gaat deze cognac nu op de markt brengen ?
M.a.w. wie heeft deze nu in de verkoop
Jurrit schreef: niet te bescheiden Wouter...
Er waren 2 flessen beschikbaar voor de NL markt... Deze waren dezelfde dag nog verkocht aan een tweetal Aziaten...Jurrit schreef:Wie gaat deze cognac nu op de markt brengen ?
M.a.w. wie heeft deze nu in de verkoop
ik ben dus net weer te laatwouter schreef: Er waren 2 flessen beschikbaar voor de NL markt... Deze waren dezelfde dag nog verkocht aan een tweetal Aziaten...